Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/u556476163/domains/te.pl.ua/public_html/engine/modules/show.full.php on line 335 DataLife Engine > > У Полтаві успішно стартував опалювальний сезон 2017-2018 рр.
> Новини підприємства > У Полтаві успішно стартував опалювальний сезон 2017-2018 рр.

У Полтаві успішно стартував опалювальний сезон 2017-2018 рр.


2-11-2017, 10:16. : admin1
2017-11-02
 

У ПОЛТАВІ УСПІШНО СТАРТУВАВ
ОПАЛЮВАЛЬНИЙ СЕЗОН 2017-2018 рр.

20 жовтня, згідно з рішенням виконкому Полтавської міської ради, в обласному центрі стартував опалювальний сезон. Графік підготовки теплового господарства до холодів, як зазначив головний інженер ПОКВПТГ «П0ЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Володимир Пасічко, підприємство виконало іще на початку вересня, отримавши відповідний акт, підписаний представниками Держенергонагляду. Розмова з головним інженером відбулася у приміщенні нещодавно запущеної котельні, що на вулиці Європейській, 92, у Полтаві, яка зазнала повної реконструкції в 2011 році і з того часу працює в повністю автоматизованому режимі, надаючи послугу з теплопостачання в опалювальний період.

Поодинокі аварійні ситуації ліквідували настільки швидко, що споживачі цього навіть не помітили

— Володимире Степановичу, як би ви охарактеризували початок нинішнього опалювального періоду: він був безхмарним чи теплоенергетики все ж постали перед якимись труднощами, позаштатними ситуаціями?

— Насамперед необхідно зазначити, що цієї осені суттєве похолодання настало раніше, ніж зазвичай: уже наприкінці вересня середньодобова температура наближалася до +8°С. Внаслідок цього на прохання керівників соціально важливих закладів ми почали подавати до них тепло (звісно, де була така технічна можливість) уже з початку жовтня. Незважаючи на те, що на 18-19 жовтня температура перевищувала +10°С, було прийняте, як на мене, слушне рішення про початок опалювального сезону, оскільки на найближчі вихідні очікувалося суттєве похолодання. Таким чином, щоб не допустити, аби температура в оселях містян, порівняно з нормативною, знизилася, і було вирішено, що опалювальний період розпочне свій відлік 20 жовтня. Усі котельні теплового господарства були ввімкнені протягом двох діб, причому переважна більшість із них (75 відсотків) — першого ж дня, у п’ятницю. Майже всі служби підприємства працювали і в суботу, попри те, що вихідний, — запускали котельні. У цілому запуск відбувся задовільно, якихось суттєвих позаштатних ситуацій не виникало. Теплоносій подано й до житлових будинків 4-х районних центрів — Котельви, Решетилівки, Машівки та Карлівки, які обслуговує наше підприємство. У двох із них (Котельві й Машівці) опалення ввімкнули навіть на добу раніше, ніж в обласному центрі, — таке розпорядження прийняли там органи місцевого самоврядування. Пуски котелень також минули без ускладнень — відключень житлових будинків від послуги з опалення із вини підприємства немає.

— Який нині стан справ із опаленням у медичних установах, виховних та навчальних закладах Полтави?

— Як уже зазначалося, ми подали теплоносій до багатьох соціально важливих закладів іще до офіційного початку опалювального періоду. А з його стартом — в усі без винятку. Щоправда, деякі полтавські школи з метою економії вирішили ввімкнути опалення пізніше, оскільки початок опалювального сезону збігся зі шкільними канікулами. Ми ж готові були подати тепло до всіх закладів освіти вже з першого дня нинішнього опалювального сезону.

— Наскільки був готовий житловий фонд нашого міста до старту опалювального періоду?

— Загалом і тут можна поставити задовільну оцінку. Хоч, не приховуватиму, були випадки, коли частини окремих житлових будинків (поодинокі стояки, під’їзди тощо) не отримали тепла своєчасно. Виникали позаштатні ситуації, пов’язані з проривами внутрішньобудинкових трубопроводів системи опалення. Але таких було небагато, до того ж житлово-експлуатаційні організації ліквідували їх настільки швидко, що більшість споживачів цього навіть не помітила.

— Чи є в місті житлові багатоповерхівки, в яких наразі відсутнє централізоване опалення?

— Станом на сьогодні житлових будинків, які б не опалювалися з вини теплопостачального підприємства, немає — усі вони підключені до теплових мереж. Є лише поодинокі звернення споживачів, які стосуються роботи окремих стояків чи систем теплопостачання деяких під’їздів. На такі звернення наші фахівці реагують досить швидко, спільно з балансоутримувачем будинку прибувають на місце, визначають можливі причини збою в подачі тепла та розробляють план заходів щодо їхньої ліквідації. Таких причин багато. Зокрема бувають випадки, коли це пов’язано із самовільним втручанням споживачів у роботу опалювальної системи, у такому разі доводиться відключати тепло й виправляти те, що порушено.

— До кого звертатися мешканцям житлових багатоповерхівок, якщо батареї в їхніх домівках холодні? І як добитися перерахунку, аби не платити за ті дні, коли послуга фактично не надавалася?

— У договорі про теплопостачання, що є в кожного споживача, вказані номери телефонів служб нашого підприємства, які займаються розглядом скарг. Якщо споживач у разі відсутності в його квартирі опалення зателефонує на один із цих номерів, служба контролю за якістю послуг (тел. 510-481) неодмінно зафіксує цей виклик. Далі наші спеціалісти зв’яжуться із майстром котельні, яка обслуговує цей будинок, а також із балансоутримувачем. Якщо дистанційно з’ясувати причину відсутності тепла не вдасться, представники служби контролю підприємства, житлово-експлуатаційної організації та майстер котельні виїдуть на місце, вивчать причини і вживуть необхідних заходів. Стосовно ж перерахунку, то абонентська служба підприємства щомісяця збирає інформацію про тимчасові відключення постачання опалення чи гарячої води. А наприкінці місяця вносить дані про перерахунок до розрахункових платіжок. Ми розглядаємо й листи чи акти від житлово-експлуатаційних організацій, що містять інформацію про якісь ремонтні роботи, — це також береться до уваги, і, як наслідок, мешканцям роблять перерахунок. Якщо відключення було з вини нашого підприємства, за цей період, без сумніву, нарахування також не проводяться.

Оснащеність житлового фонду Полтави тепловими лічильниками становить 80 відсотків

— Чи часто споживачі звертаються зі скаргами, що в їхніх домівках зависока або ж, навпаки, занизька температура, порівняно з нормативною?

— Оскільки, як ми вже говорили раніше, на момент пуску системи опалення температура зовнішнього повітря перевищувала +10°С, громади багатьох житлових багатоповерхівок, у яких встановлені теплові лічильники, з метою економії відмовилися від подачі теплоносія у теплі дні. Але після вихідних, коли на вулиці похолодало, усі дружно вирішили ввімкнути опалення — і тепер з теплом. Щодо низької температури у квартирі, то не приховуватиму: такі скарги постійно над¬ходять на підприємство. Причому на початку опалювального періоду їх традиційно більше, аніж у середньому за весь опалювальний сезон. Хочу запевнити, кожна така скарга береться на облік і розглядається. Та, на жаль, далеко не завжди ми можемо кардинально вплинути на ситуацію. Бо якщо є самовільне втручання мешканців у систему опалення в межах квартири, ми не маємо повноважень виконувати там якісь роботи. Часто непорозуміння виникають і через неузгодженість поглядів на прийнятну температуру в оселях серед мешканців самого житлового будинку — одні стверджують, що їм холодно за 20-21°С, у той час як інші вважають таку температуру цілком комфортною. Якщо ж причина незадовільного опалення криється на вводі системи опалення до житлового будинку або на якійсь ділянці теплових мереж, то такі неполадки ми ліквідовуємо протягом доби.

— Із початком опалювального періоду можна почути й нарікання полтавців на те, що у підвалах та на горищах їхніх житлових будинків «голі» теплові мережі. Тож внесіть іще раз ясність: хто має подбати про стан внутрішньобудинкових мереж теплопостачання та до кого звертатися в разі їхнього неналежного стану?

— Проблема ізоляції трубопроводів внутрішньобудинкових теплових мереж в окремих полтавських багатоповерхівках справді існує. Часто ця ізоляція порушена, не відновлена після виконання ремонтних робіт. А відповідь на ваше запитання — у балансовій належності мереж. Якщо житловий будинок знаходиться на балансі житлово-експлуатаційної організації, то вона й повинна виконувати роботи з відновлення ізоляції трубопроводів. Щоправда, не все так просто. Бо якщо йдеться про КП «ЖЕО №2», то в тарифі у графі «Обслуговування житлового будинку» закладений лише поточний ремонт внутрішньобудинкових мереж теплопостачання. Якщо ж маємо на увазі повне відновлення ізоляції трубопроводів, то це вже капітальний ремонт, витрати на який у тарифі на утримання цих мереж не передбачені. Тому мешканцям самим необхідно шукати інші джерела фінансування: можливо, скористатися «теплими кредитами» чи допомогою з місцевого бюджету, або ж розв’язати проблему за власний кошт.

— Ми вже не раз розповідали читачам про діяльність обласного комунального підприємства «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» з облаштування житлового фонду нашого міста будинковими приладами обліку теплової енергії. Скажіть, будь ласка, як змінилася кількість полтавців, котрі в опалювальному сезоні 2017-2018 років розраховуватимуться за послугу з централізованого опалення за показниками будинкових теплових лічильників?

— Так, уже кілька років підприємство займається встановленням вузлів обліку теплової енергії в житлових багатоповерхівках. На сьогодні оснащеність житлового фонду тепловими лічильниками становить 80 відсотків. Загалом їх встановлено понад 1090, із них 520 — упродовж нинішнього року.

Споживачі, житлові будинки яких обладнані обліковими приладами, у середньому сплачують за опалення на 13% менше

— Чи означає це, що одразу після їхнього встановлення мешканці житлових багатоповерхівок почали «автоматично» економити? За яких умов може йтися про економію, і про які її обсяги взагалі можна вести мову?

— Через не зовсім коректне висвітлення цих питань окремими загальнонаціональними засобами масової інформації багато споживачів вважає, що встановлення теплового лічильника у житловому будинку автоматично призведе до економії і зменшення сум у платіжках. Тож хочу вкотре наголосити, що тепловий лічильник — усього лише прилад, що обліковує фактично спожиту кількість теплової енергії. Але його наявність дає змогу споживачам у разі вжиття заходів з економії, енергоощадливості зменшити ті ж таки платежі за тепло. Згідно з аналізом минулого опалювального періоду в нашому місті, споживачі, житлові будинки яких були обладнані вузлами обліку теплової енергії, у середньому сплатили за послугу з централізованого опалення на 13 відсотків менше, порівняно з тими, які мешкають у багатоповерхівках без теплових лічильників. Існують і інші досить яскраві приклади, коли в одному із двох схожих житлових будинків, де встановили прилади обліку теплової енергії, нічого більше не робили, а в іншому — ініціативні мешканці провели утеплення зовнішніх огороджувальних конструкцій, окрім того, регулювали відпуск теплової енергії, аби температура у квартирах була не вищою за нормативну. У підсумку різниця в платежах мешканців обох будинків сягнула 40 відсотків! Думаю, це показовий приклад того, що лише встановлення теплового лічильника «автоматично» не дасть такої бажаної економії. Для цього потрібно утеплити місця загального користування, пам’ятати, що кожна розбита шибка у під’їзді чи відчинені двері у підвальному приміщенні призводять до втрат теплової енергії, а отже, і до збільшення плати за опалення.

— Гаразд, а як бути тим полтавцям, у житлових будинках яких досі відсутні вузли обліку теплової енергії?

— Як відомо, із 2 серпня поточного року набрав чинності Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання». Згідно з його вимогами, оператор зовнішніх мереж (тобто наше підприємство) зобов’язаний протягом року обладнати всі житлові будинки обліковими приладами. Ми плануємо виконати вимоги цього закону до початку наступного опалювального сезону. Поки ж прилад обліку теплової енергії в тому чи іншому будинку буде відсутній, чинна нормативна база передбачає порядок розрахунків таких споживачів за послугу з централізованого теплопостачання: вони сплачуватимуть за кількість квадратних метрів опалювальної площі, і суми в їхніх платіжках корегуватимуться залежно від тривалості надання послуги й фактичної температури зовнішнього повітря.

— Які плани підприємства на залишок поточного року? І чи не вплине виконання робіт на якість послуг, що надаються полтавцям?

— Із незалежних від підприємства причин, а саме через складне фінансове становище у міжопалювальний період, ми не змогли виконати всі заплановані на теплу пору року заходи і змушені частину з них перенести на опалювальний період. Насамперед продовжуємо роботи зі встановлення будинкових теплових лічильників, а також із реконструкції окремих ділянок теплових мереж. Але хочу запевнити, що всі вони неодмінно виконуватимуться з дотриманням вимог Правил надання населенню послуг та Постанови Кабінету Міністрів України «Про проведення порядку перерахунків за ненадані послуги з теплопостачання». Зазначені нормативні документи передбачають, що перерва в наданні послуги з опалення не повинна перевищувати 12 годин на добу, причому не частіше ніж раз на місяць. От у межах таких нетривалих відключень і намагатимемося виконувати необхідні роботи, аби наші споживачі не відчули дискомфорту.

Ганна ЯРОШЕНКО
«Вечірня Полтава»