Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/u556476163/domains/te.pl.ua/public_html/engine/modules/show.full.php on line 335 DataLife Engine > > Опалювальний період у Полтаві виходить на фінішну пряму. Які питання на сьогодні є актуальнішими та чого чекати найближчим часом?..
> Новини підприємства > Опалювальний період у Полтаві виходить на фінішну пряму. Які питання на сьогодні є актуальнішими та чого чекати найближчим часом?..

Опалювальний період у Полтаві виходить на фінішну пряму. Які питання на сьогодні є актуальнішими та чого чекати найближчим часом?..


27-02-2015, 16:16. : admin1

2015-02-27


Опалювальний період у Полтаві виходить на фінішну пряму.
Які питання на сьогодні є актуальнішими та чого чекати найближчим часом?..

Останнім часом чи не найголовнішою темою для обговорення у пресі, на телебаченні та радіо є вартість комунальних послуг і, зокрема, централізованого опалення. А тим часом опалювальний сезон 2014-2015 рр. практично добігає свого завершення. Які зміни він уже приніс, і чого полтавцям чекати надалі ми дізналися з перших рук — у заступника генерального директора зі збуту ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Романа КАШИНА.

Що нового?

Головна новація, яку полтавцям приніс нинішній опалювальний період, — сезонні тарифи на централізоване опалення. За ними плата за послуги підприємства в холодну пору року суттєво зросла, натомість у міжсезоння — фактично відсутня. Теплопостачальникам така практика, на перший погляд, має бути зручнішою, а от споживачі до неї ставляться по-різному:

— Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) із 1 серпня 2014 року для населення на послуги з централізованого опалення встановлено сезонний тариф, — розповів Роман Кашин, заступник генерального директора зі збуту ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО». Його розмір відповідно становить 8 гривень 83 копійки за 1 кв. м опалювальної площі протягом опалювального періоду. Ми добре усвідомлюємо, що встановлення економічно обґрунтованого тарифу на централізоване опалення разом із переходом від одноставкового тарифу (Ред. - оплата за послуги рівними частинами протягом календарного року) до сезонного, призвело до суттєвого збільшення фінансового навантаження на споживачів. Як наслідок на сьогодні ми вже маємо дуже відчутне зниження рівня оплати за послуги з боку наших споживачів категорії населення. Зокрема ми вимушені констатувати зниження рівня оплати в поточному періоді до 73%, проти торішніх показників у 96%.

Проте нині частина споживачів «по інерції» продовжує вести оплату рівними частинами. Їм тепловики радять уважно слідкувати за станом свого особового рахунку у щомісячних платіжках від підприємства і не доводити до появи заборгованості:

— Для запобігання виникнення на кінець опалювального періоду заборгованості, оплату потрібно здійснювати згідно з отриманими рахунками, в яких враховані усі попередні платежі, у т.ч. й авансові. А от після закінчення опалювального періоду, для зменшення фінансового навантаження у наступному сезоні, ми радимо за послуги з централізованого опалення вже починаючи з травня місяця проводити авансову оплату у розмірі 50% від тарифу на послугу опалення. Рекомендована сума оплати буде зазначена в щомісячних рахунках за послугу з централізованого опалення.

А от із боржниками, кажуть на підприємстві, як і раніше, боротимуться, звертаючись до суду.

— На жаль, у підприємства, у переважній більшості випадків, відсутня технічна можливість відключення теплопостачання до осель боржників, — говорить Роман Кашин. — За таких умов єдиним механізмом примусового стягнення заборгованості є звернення до суду. Наші споживачі, котрі через поважні обставини справді не в змозі сплачувати заборгованість, можуть звернутися до абонентської служби підприємства з проханням розстрочити виплату боргу, уклавши відповідний договір. Щоправда, строк для цього невеликий, — зазначає заступник генерального директора підприємства, — як правило, лише до початку наступного опалювального періоду.

Чого чекати?

Про збільшення тарифів останнім часом було сказано чимало, проте найбільше підігріла цікавість людей до вартості житлово-комунальних послуг нещодавня заява голови Національного банку України Валерії Гонтаревої, яка анонсувала різке підвищення тарифів на газ тепло для населення. Полтавські тепловики з оцінками цієї інформації поки не квапляться:

— Нині є інформація про збільшення ціни на газ для населення майже утричі, а тарифів теплопостачальних підприємств для потреб населення на 60-66% Проте на сьогодні, поки що це не є офіційною інформацією, — зазначив Роман Олександрович, — бо жодного нормативного документа з цього приводу особисто я не бачив. Проте тенденція, як то кажуть, нам зрозуміла, і за умови що і подальшому діятиме сезонний тариф на послугу з централізованого опалення його величина може збільшитися до рівня 14 гривень за метр квадратний опалювальної площі протягом опалювального періоду. Але я ще раз наголошую, на сьогодні мова йде виключно про оцінку величини тарифу, яка базується на словах голови Нацбанку України.

Дедалі впевненіше на підприємств говорять і про необхідність застосування для розрахунку населення двоставкового тарифу на послугу з централізованого опалення:

— Наше підприємство — ініціатор застосування до розрахунків населення обласного центру двоставкого тарифу на опалення, — розповів Роман Кашин. — Він передбачає дві складові: постійну частину (приблизно третина за розміром) — витрати на технічну експлуатацію обладнання, виконання ремонтних робіт і змінну частину — фактично оплату спожитих енергоносіїв у опалювальний період. Підприємство, і це позиція, яку ми відстоюємо починаючи з минулого року, робить усе можливе, щоб для полтавців було встановлено саме такий тариф, що, у свою чергу, дозволить нашим споживачам істотно зменшити розміри щомісячних платежів у холодну пору року. Проте остаточне рішення залишається за НКРЕКП.

А поки тарифні питання обговорюють, дедалі більше людей звертається до органів соціального захисту за допомогою в оформленні субсидій та встановлюють квартирні лічильники тепла і гарячої води.

Як заощаджувати?

Простий, швидкий та ефективний — так представники влади описували новий механізм надання державної допомоги та субсидій на оплату комунальних послуг. Нині, за даними ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО», субсидіями вже користуються 7 620 споживачів і ще 312 абонентів користуються допомогою держави у вигляді компенсації на оплату комунальних послуг. Надалі ця цифра, швидше за все, лише зростатиме.

А от щоб визначити, чи можете ви самі претендувати на допомогу від держави, варто звернутися до управління праці та соціального захисту населення.

Щоб мати змогу реально економити на оплаті послуг з централізованого теплопостачання, на підприємстві радять не забувати про можливість встановити квартирні лічильники тепла (звісно, де це можливо) та гарячої води:

— Технічна можливість встановлення квартирних приладів обліку теплової енергії є лише у житлових будинках, що зводилися після 2005 року, — зазначає Роман Кашин. — На сьогодні таку можливість у м. Полтаві мають приблизно 4 600 квартир, із яких 1 222 власники житла вже скористалися цією можливістю (28% від кількості квартир, де є така технічна можливість). Поза всяким сумнівом, зі зростанням тарифів ця кількість також збільшуватиметься. Фактично, встановивши квартирний тепловий лічильник, споживач має змогу сплачувати тільки за ту кількість тепла, яку він реально споживає, а отже самостійно може приймати рішення щодо економного споживання теплової енергії. Щодо квартирних лічильників гарячої води, то на сьогодні більшість полтавців уже оцінили їх переваги, про що свідчать цифри — понад 43 тис. осель жителів обласного центру (65% від загальної кількості споживачів, які отримують послугу з централізованого постачання гарячої води) вже обладнані лічильниками.

Повірка таких лічильників нині не потребує додаткової оплати:

— Періодичну повірку потрібно проводити раз на 3-4 роки, залежно від типу лічильника, — продовжує Роман Олександрович. — Із 1 липня до складу тарифу на послугу з централізованого постачання гарячої води включена вартість комплексу робіт з проведення обов’язкової періодичної повірки. За місяць до терміну закінчення міжповірочного інтервалу у щомісячних рахунках на оплату послуг, наше підприємство обов’язково інформує кожного споживача щодо необхідності проведення періодичної повірки із зазначенням строків її проведення. За угодою між нашим підприємством і КП «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ» періодичну повірку лічильників гарячої води (одночасно з повіркою лічильників холодної води) виконує КП ПОР «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ». Отже, з приводу повірки лічильника споживачам необхідно звернутися до КП «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ». Виконати замовлення повірки або ж дізнатися подробиці можна за телефоном 612-821 або особисто за адресою вул. Спаська, 9. Ще раз хочу наголосити, вартість робіт з обов’язкової періодичної повірки лічильників гарячої води входить до складу тарифу на послугу з централізованого постачання гарячої води, а отже не потребує жодної додаткової оплати при замовленні повірки.

— А наостанок, — наголошує Роман Кашин, — хочу запевнити наших споживачів, що обласне комунальне підприємство «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» завжди прагне до налагодження прозорих партнерських взаємин зі своїм споживачем та постійно робить усе від нього залежне, щоб полтавці були забезпечені теплом і комфортом протягом усього року та, у свою чергу, розраховує на відповідальне ставлення споживачів до своїх обов’язків.

Сергій ЛЕЩЕНКО

 

За матеріалами: Обласна щотижнева ГАЗЕТА «ПОЛТАВСЬКИЙ ВІСНИК»
Адреса ресурсу: http://www.visnyk.poltava.ua/