Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/u556476163/domains/te.pl.ua/public_html/engine/modules/show.full.php on line 335 DataLife Engine > > Як безболісніше пережити вимушене підвищення тарифів на тепло та гаряче водопостачання?..
> Новини підприємства > Як безболісніше пережити вимушене підвищення тарифів на тепло та гаряче водопостачання?..

Як безболісніше пережити вимушене підвищення тарифів на тепло та гаряче водопостачання?..


14-07-2016, 10:48. : admin1
2016-07-14
 

ЯК БЕЗБОЛІСНІШЕ ПЕРЕЖИТИ ВИМУШЕНЕ ПІДВИЩЕННЯ ТАРИФІВ НА ТЕПЛО ТА ГАРЯЧЕ ВОДОПОСТАЧАННЯ?..

Рік 2016-й видався щедрим на неприємні «сюрпризи» з підвищенням тарифів на комунальні послуги. Не оминула ця чаша й Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» — головного постачальника тепла й гарячої води до осель полтавців. Звісно ж, суттєве підвищення тарифів на вказані послуги викликало хвилю побоювань серед споживачів: як платити за новими розцінками — якщо зарплати й пенсії залишаються майже на тому ж рівні, що й раніше?..

На цю актуальну тему ми поспілкувалися з начальником абонентської служби ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Вірою АБАДЕЙ.

— Віро Кузьмівно, цими днями набрали чинності нові тарифи на послуги підприємства для потреб населення. Розкажіть про них докладніше.

— 9 червня 2016 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) видала постанову № 1101. Згідно з нею з 1 липня 2016 року і було встановлено нові тарифи. Зупинюся на них докладніше. Послуги з централізованого опалення для абонентів житлових будинків з будинковими та квартирними приладами обліку теплової енергії коштуватимуть, разом з податком на додану вартість, 1 350,66 грн/Гкал. Абоненти житлових будинків без будинкових та квартирних приладів обліку теплової енергії протягом періоду надання послуги з централізованого опалення тепер сплачуватимуть за кожен квадратний метр опалювальної площі 30,26 грн на місяць. На послугу з централізованого постачання гарячої води встановлено такі тарифи: за умови підключення рушникосушильників до системи гарячого водопостачання — 79,48 грн за 1 куб. м; якщо ж рушникосушильника немає або він не приєднаний до системи гарячого водопостачання, то — 73,35 грн за 1 куб. м. Ці розцінки вказані з урахуванням ПДВ.

— Що ж спричинило таке стрімке зростання вартості послуг, котрі надає підприємство?

— Підвищення тарифів викликане зростанням ціни на природний газ для виробників теплової енергії з 3-х тис грн до 6,9 тис грн за тисячу кубічних метрів. Фактично ці розцінки зросли майже у 2,5 рази. Зауважу, що в структурі тарифу на послугу з централізованого опалення для ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» частка природного газу складає 77,6%. Загалом же, енергетична складова діючого тарифу (вартість природного газу та електроенергії) разом із відрахуваннями податків і зборів до бюджету складають майже 90% його нинішньої величини. Звідси — й двократний стрибок у вартості послуг нашого підприємства. В свою чергу підприємство занепокоєне таким стрімким підвищенням вартості послуг опалення та постачання гарячої води, адже добре усвідомлює усі ризики, що можуть бути спричинені істотним збільшенням рівня фінансового навантаження на кожну з полтавських родин.

— А що в такому разі робити споживачам? Чи можете зі свого боку дати практичні поради щодо зменшення фінансового навантаження на сімейний бюджет під час опалювального періоду?

— Ми, працівники підприємства, добре розуміємо актуальність цієї проблеми, адже й самі є споживачами послуг «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО». Аби зменшити фінансове навантаження на наших споживачів в опалювальний період і уникнути сезонного зростання витрат на послуги з централізованого теплопостачання, а також враховуючи минулорічний досвід, що досить добре себе зарекомендував, підприємство запровадило можливість проведення так званих авансових платежів. З цією метою, починаючи з травня 2016 року, у щомісячних рахунках на оплату послуг підприємства зазначається сума рекомендованого авансового платежу на оплату послуги з централізованого опалення. Вона становить 50 відсотків від місячного нарахування в опалювальний період. Якщо полтавці проводитимуть авансові платежі за послугу з централізованого опалення, то вони будуть враховані як оплата послуг у наступному опалювальному періоді. Накопичивши кошти, споживачі матимуть можливість сплачувати за опалення без побоювання, що може виникнути заборгованість чи необхідність у холодну пору року збільшувати видатки з сімейного бюджету. Хочу окремо зауважити — проведення нашими споживачами авансових платежів жодним чином не вплине на їхнє право отримувати допомогу від держави на оплату житлово-комунальних послуг у вигляді субсидії та на її розмір. До того ж, для більшості наших споживачів такий вид оплати за послуги з централізованого опалення не новий, доволі зручний і вже успішно випробуваний минулого року.

— І все ж таки, населення з острахом очікує платіжок від «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» із новими тарифами. Для більшості населення це може стати непосильним фінансовим тягарем. Підкажіть, будь ласка, як бути тим споживачам, доходи яких не дають змоги в повному обсязі розраховуватися за житлово-комунальні послуги?

— Нагадаю, що для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг держава передбачає допомогу у вигляді субсидій. Торік влада запровадила нову систему надання такої допомоги. Вона стала більш спрощеною й доступною. Щоб отримати субсидію, необхідно звернутися в управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації. Із цим бажано не затягувати, бо опалювальний сезон уже не за горами. У разі призначення субсидії, її сума буде відображена в щомісячних рахунках на оплату послуг теплопостачання.

— Скільки сімей скористалося допомогою держави у вигляді субсидії при сплаті за послуги підприємства у минулому опалювальному сезоні?

— Якщо у опалювальному періоді 2014-2015 рр. субсидією, при розрахунках за теплопостачання, користувалося близько 9 тисяч домогосподарств нашого міста, що становило 10% від загальної кількості наших споживачів, то протягом останнього періоду опалення їх кількість зросла до 35 тисяч. А це фактично кожна третя полтавська родина з числа тих, хто користується послугами «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО».

— Віро Кузьмівно, розкажіть, будь ласка, нашим читачам, у яких обсягах можна розраховувати на допомогу держави при сплаті за послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води?

— Наведу ще одну постанову Кабміну — № 409 від 6 серпня 2014 року «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування». Громадянам, які відповідно до законодавства мають субсидію на оплату житлово-комунальних послуг, установлено соціальну норму житла для централізованого опалення — 13,65 кв. м опалювальної площі на одну особу та додатково — 35,22 кв. м на домогосподарство. Крім того, зазначена постанова передбачає для отримувачів пільг і субсидій соціальний норматив для користування послугою з централізованого постачання гарячої води — 1,6 куб. м на одну особу на місяць.

— Цікаво, як складаються справи з розрахунками населення за послуги підприємства, адже це не перше підвищення тарифів на опалення та гарячу воду?

— Загальна сума заборгованості споживачів, які мають борг за спожиті послуги підприємства, станом на 1 червня 2016 року становить 96,5 млн грн при рівні розрахунків населення за минулий опалювальний період, з урахуванням авансових платежів, у 97,8%. Фактично це означає, що незначний відсоток наших споживачів, переважно мешканців обласного центру, утворили таку, без перебільшення, фантастичну суму заборгованості. Звичайно, питання наявної заборгованості споживачів перед підприємством-теплопостачальником завжди було для нас болючим і таким, що потребує невідкладного вирішення. Хочу наголосити: так, борги, звісно, є, проте, погодьтеся, незважаючи на складну економічну ситуацію в країні, такий рівень розрахунків населення за послуги з централізованого теплопостачання більше ніж красномовно свідчить на користь високого рівня самосвідомості полтавців, а також вказує на ступінь довіри останніх до свого підприємства-теплопостачальника. Досвід спілкування зі споживачами показує — полтавці добре розуміють, що не «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» виступало ініціатором підвищення тарифів на «комуналку». Ми такі ж заручники складної ситуації, як і самі споживачі. Підприємство робить усе можливе, аби полтавці залишалися з теплом і гарячою водою. Тому очікуємо, що розуміння й надалі буде взаємним. Зважаючи на складність економічної ситуації, ми пропонуємо споживачам, які з тих чи інших причин на сьогодні мають заборгованість, не зволікати і укласти з підприємством договір на реструктуризацію наявної заборгованості — на її погашення протягом певного періоду. За умови отримання такої розстрочки, підприємство не вживатиме жодних заходів примусового стягнення через судові органи й не нараховуватиме штрафних та фінансових санкцій. В іншому ж випадку ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» буде змушене звернутися до суду з відповідними заявами, що значно збільшить суму заборгованості на інфляційні витрати, річні та суму судового збору.

— Куди можуть звернутися полтавці, щоб проконсультуватися з питань розрахунків за послуги підприємства, наявності заборгованості, стану особового рахунку тощо? Розкажіть також, будь-ласка, чи є можливість отримати таку ж консультацію без особистого візиту?

— Для отримання консультацій з питань розрахунків за послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води споживач може звернутися особисто в абонентську службу підприємства за адресою: м. Полтава, вул. Генерала Духова, 1 (зупинка громадського транспорту «5 школа»/«ОЦЕВУМ»), або в робочий час зателефонувати на багатоканальну інформаційно-довідкову лінію за номером 510-455. Додатково на офіційному сайті підприємства (te.pl.ua — Авт.) уже кілька років функціонує цілодобовий онлайн-сервіс «Надіслати нам листа», скориставшись яким споживачі обов’язково отримають компетентну відповідь фахівців нашого підприємства з будь-яких актуальних для них питань. В останні роки ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» запровадило чимало новацій, аби обслуговування споживачів стало максимально швидким і комфортним. Уже майже півтора року в приміщенні абонентської служби функціонує система управління чергою «Електронна черга». Однією із функцій цієї системи є можливість попереднього запису на прийом, який можна здійснити як безпосередньо в приміщенні абонентської служби, так і телефоном. Крім того, для зручності споживачів на офіційному сайті підприємства функціонує онлайн-сервіс «Особистий кабінет споживача», який на сьогодні налічує понад 10 тисяч активних користувачів, і щодня їх кількість зростає. За допомогою цього сервісу споживач у будь-який час доби може отримати докладну оперативну інформацію щодо стану свого особового рахунку, занести показники засобів обліку, замовити доставку щомісячних рахунків на особисту електронну скриньку тощо. За бажанням, можна провести й оплату за надані послуги за допомогою наявної в особистому кабінеті платіжної системи. Це позбавляє абонента необхідності без особливої потреби особисто чи у телефонному режимі звертатися до абонентської служби підприємства.
 

— Останнім часом серед населення все більше говорять про переваги встановлення приладів обліку теплової енергії — як будинкових, так і квартирних. Поясніть, будь ласка, як здійснюється нарахування за послугу з централізованого опалення споживачам, у яких встановлено такі лічильники?

— Якщо в житловому будинку встановлено загальнобудинковий прилад обліку теплової енергії, то, відповідно до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, нарахування за послугу з централізованого опалення проводиться за його показниками пропорційно площі кожної квартири. Якщо в квартирі встановлено квартирний прилад обліку теплової енергії, то нарахування мешканцям окремого помешкання проводиться за показниками цього лічильника тепла. Звісно ж, у Полтаві є багатоповерхівки, в яких установлено загальнобудинкові лічильники теплової енергії, і додатково окремі квартири також обладнані індивідуальними тепловими лічильниками. У цьому випадку нарахування за використану теплову енергію споживачам, у яких немає свого лічильника, здійснюється так: спочатку з обсягу, визначеного за показниками загальнобудинкового приладу обліку тепла, відраховується обсяг теплової енергії, спожитий квартирами, в яких установлені індивідуальні лічильники теплової енергії; потім обсяг тепла, який залишився, розподіляється між квартирами пропорційно їхній опалювальній площі.

— До речі, деякі полтавці побоюються, що за наявності загальнобудинкового лічильника, борги сусідів за тепло також розподілятимуться поміж сумлінними споживачами...

— У жодному разі — ні! Наявність заборгованості в сусідніх квартирах аж ніяк не впливає на розмір нарахувань за послугу централізованого опалення, яка визна-чається у відповідності до показників будинкового засобу обліку теплової енергії.

— Велика кількість споживачів обласного центру має у своїх помешканнях лічильники гарячої води. Фахівці ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» постійно наголошують, щоб їхні показники своєчасно, щомісяця, передавали в абонентську службу. Чому це важливо і як зручніше це зробити пересічному полтавцю?

— Справді, і коли споживачі безпосередньо приходять в абонентську службу, і через офіційний сайт підприємства, і через його сторінки в соціальних мережах, ми постійно звертаємося з проханням щомісяця, бажано до 25 числа розрахункового періоду, повідомляти в абонентську службу «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» показники засобів обліку гарячої води та теплової енергії. Це робиться для того, щоб не виникало розбіжностей між обліковими даними підприємства, які зазначаються в рахунку на оплату послуг теплопостачання, з фактично спожитим обсягом послуг з централізованого постачання гарячої води та/або опалення. Повідомити показники можна за телефонами: 510-455, (067) 503-00-35; (050) 303-34-02 — у робочий час; на автовідповідач 510-445 — цілодобово; за допомогою SMS-повідомлення на номери (067) 503-00-35, (050) 303-34-02 — цілодобово (із зазначенням особового рахунку та/або адреси). Ще один зручний шлях — сайт підприємства te.pl.ua, де цілодобово функціонує онлайн-сервіс «Передати показники лічильника». Отже, звертайтеся — у зручний саме для вас час і з будь-яких питань, у вирішенні яких можуть допомогти фахівці обласного комунального підприємства «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО».

— Віро Кузьмівно, у вас є чудова можливість звернутися до полтавців. Як би ви підсумували нашу розмову?

— Користуючись нагодою, і від себе особисто, і від усіх працівників нашого підприємства, хочу подякувати споживачам, котрі своєчасно проводять оплату за спожиті послуги; за сумлінність у питаннях розрахунків та розуміння необхідності їх вчасного проведення. Хочу наголосити, що тепло і затишок у кожній з полтавських осель однаковою мірою залежить як від підприємства-теплопостачальника, так і від кожного з його споживачів. Тож, шановні полтавці, докладаймо разом усіх зусиль, аби в кожній полтавській оселі панували мир і злагода, а теплом і затишком її забезпечать фахівці ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО».

Людмила ЖУК

За матеріалами:

Загальнодержавне інформаційно-політичне видання

ГАЗЕТА «Вечірня Полтава»
Адреса ресурсу:
http://www.vechirka.pl.ua