> Новини підприємства > До чого готуватися полтавцям у період підготовки теплового господарства міста до зими?

До чого готуватися полтавцям у період підготовки теплового господарства міста до зими?


17-05-2017, 09:44. : admin1
2017-05-17
 

ДО ЧОГО ГОТУВАТИСЯ ПОЛТАВЦЯМ У ПЕРІОД ПІДГОТОВКИ ТЕПЛОВОГО ГОСПОДАРСТВА МІСТА ДО ЗИМИ?

Головний інженер ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Володимир Пасічко наголошує, що обсяг та якість робіт у рамках підготовки до осінньо-зимових холодів напряму залежить від рівня розрахунків населення за спожиті послуги підприємства.
Тільки-но завершився опалювальний період 2016—2017 років, а обласне комунальне підприємство «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» вже розпочало підготовку до наступного. Попри те, що наприкінці квітня за рішенням Полтавського міськвиконкому «тепловикам» дещо продовжили опалювальний сезон, роботи з підготовки теплового господарства до осінньо-зимових холодів тривають згідно з графіком, розробленим іще на початку цього року й затвердженим міським органом самоврядування. Згідно із планом, цьогоріч на теплопостачальному підприємстві найбільше уваги приділятимуть встановленню будинкових приладів обліку теплової енергії. Це значний обсяг робіт, адже їх збираються встановити понад 830 у майже восьмиста житлових багатоповерхівках міста. Окрім цього, заплановані реконструкція майже 3-х кілометрів аварійних ділянок теплових мереж, роботи із заміни автоматики, насосного обладнання тощо. За словами головного інженера ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Володимира ПАСІЧКА, на цьогорічну підготовчу кампанію планують спрямувати не менше 33-х мільйонів гривень. Звісно ж, левову долю цих коштів — майже 25 мільйонів гривень — витратять на облаштування полтавських житлових багатоповерхівок будинковими тепловими лічильниками. Понад 3 мільйони збираються використати на реконструкцію теплових мереж, а решту коштів — на інші заходи в рамках підготовки до опалювального періоду 2017—2018 років.

ПОВІРКА ЛІЧИЛЬНИКА ГАРЯЧОЇ ВОДИ ВІДТЕПЕР ПРОВОДИТИМЕТЬСЯ ПРЯМО У ВАШІЙ ОСЕЛІ

— Володимире Степановичу, після травневих свят в оселях деяких полтавців уже почала зникати гаряча вода. Підкажіть, будь ласка, навіщо щороку призупиняти роботу котелень і проводити ремонтні роботи яку них, так і на інших об’єктах підприємства? — поцікавилися ми в головного інженера теплопостачального підприємства.

— Підготовка котельного обладнання та теплових мереж регламентується Правилами технічної експлуатації теплових установок та мереж, а також Правилами підготовки теплового господарства до опалювального періоду. Зазначені нормативні документи передбачають, що теплопостачальна організація до початку опалювального сезону має виконати певний обсяг обов’язкових регламентних робіт. У першу чергу це гідравлічні випробування та промивання теплових мереж, котлів, теплообмінників. Також за період планового призупинення роботи котелень необхідно провести державну повірку приладів комерційного обліку, виконати обов’язковий поточний ремонт, а де необхідно, й заміну основного та допоміжного обладнання, налагоджувальні роботи, — пояснив Володимир НАСІЧКО.

— Від чого залежить тривалість планових зупинок котелень на ремонт, а отже, і термін відсутності гарячої води в оселях полтавців?

— Тривалість призупинення роботи кожної котельні підприємства, як правило, різна. Найперше вона залежить від потужності встановленого в ній обладнання, котлів, а також від довжини теплових мереж, що з’єднують зазначену котельню з оселями споживачів. Якщо котельні мають довжину мереж понад 1,5 кілометра, то термін їхнього зупинення становить від 7-ми до 11-ти діб. Такі ж котельні, як дахові або прибудовані до житлових будинків, де зовнішні мережі відсутні, зупиняємо на термін не більше 5-ти діб. Винятком є найбільша в обласному центрі котельня на вулиці Ціолковського, 36. Враховуючи те, що її потужність становить 250 Гкал на годину, що вона забезпечує послугами з постачання тепла та гарячої води понад 60 тисяч містян, а довжина її теплових мереж перевищує 57 кілометрів, таку котельню, зрозуміло, неможливо підготувати за 10 діб, тому тривалість її зупинення становить 18 діб.

— У яких районах Полтави варто чекати призупинення постачання гарячої води вже найближчим часом? І де можна ознайомитися з графіком планових ремонтів об’єктів теплового господарства?

— Графік зупинки котелень вже опублікований у провідних місцевих засобах масової інформації, також із ним можна ознайомитися на офіційному сайті «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» та інфор-маційному стенді в приміщенні абонентської служби підприємства. У цьому графіку зазначені й терміни, протягом яких в домівках полтавців буде відсутня гаряча вода, й дати відновлення цієї послуги. Так, 15 травня зупинилася на плановий ремонт котельня на вулиці Баленка, 7, що забезпечує послугами з постачання гарячої води більшу частину мікрорайону Браїлки, — триватиме він до 24 травня. А вже з 25 травня цей об’єкт відновить свою роботу. Починаючи з 22 травня, плановий ремонт проводитимемо на нашій найбільшій котельні на вулиці Ціолковського, 36, яка забезпечує теплом та гарячою водою мікрорайони Алмазний, Сади-1, Сади-2 та Сади-3. Вона, як уже було зазначено, буде зупинена на 18 діб, про що ми додатково повідомимо в засобах масової інформації, аби споживачі могли заздалегідь до цього підготуватися. До речі, коли фахівці підприємства розробляють графік зупинки котелень, то намагаються максимально враховувати інтереси споживачів. Тобто прагнуть, щоб котельня виходила з ремонту перед вихідними. Як правило, на державні свята всі котельні підприємства також працюють. Окрім того, щороку під-приємство намагається зменшити терміни їхньої зупинки, а отже, і незручностей для наших споживачів.

— Володимире Степановичу, багато полтавців користуються лічильниками гарячої води, що підлягають обов’язковій періодичній повірці. Підкажіть, яка її періодичність, куди потрібно звертатися, аби замовити цю послугу, та чи варто за неї платити? І яка процедура проведення повірки?

— Інтервал між повірками лічильників гарячої води становить 3 або 4 роки, залежно від року їхнього встановлення. Для того, щоб провести повірку, споживачу наразі нічого не потрібно робити. Бо, згідно з чинною нормативною базою, обов’язок із повірки лічильників гарячої води покладено на теплопостачальне підприємство, а витрати внесено до складу чинного тарифу. Тому на сьогодні наше підприємство уклало договір із підрядною організацією, яка має досвід виконання таких робіт. Її фахівці повинні зв’язатися з мешканцями квартири й виконати повірку безкоштовно. До речі, тепер вона проводиться на місці встановлення приладу обліку, тобто останній уже не потрібно знімати, везти на повірку, а потім знову встановлювати.

ТІ, ХТО ВТРУЧАЄТЬСЯ В ІСНУЮЧІ СИСТЕМИ ОПАЛЕННЯ, РОБЛЯТЬ ЗЛУ ПОСЛУГУ СВОЇМ СУСІДАМ

— Зараз у місті точиться багато розмов про діяльність вашого підприємства зі встановлення в житлових багатоповерхівках будинкових теплових лічильників. Як просувається ця робота, та як сприймають її полтавці?

— Одразу хочу зазначити, що це не наша примха, а доручення НКРЕКП (Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), яке ми просто зобов’язані виконати. Якщо на початку 2015 року рівень оснащеності житлового фонду Полтави будинковими приладами обліку теплової енергії не перевищував 5-ти відсотків, то зараз вони встановлені в майже половині житлових багатоповерхівок, тобто в понад 620-ти висотках. Згідно ж із нашими планами, до кінця поточного року вузлами обліку теплової енергії має бути оснащено не менше 90 відсотків житлового фонду. До речі, така вимога чорним по білому написана в нових ліцензійних умовах щодо здійснення діяльності з виробництва теплової енергії. Зараз роботи зі встановлення будинкових теплових лічильників ідуть повним ходом. Звичайно, були поодинокі випадки, коли мешканці житлових будинків перешкоджали нашим співробітникам або працівникам підрядних організацій встановлювати прилади обліку теплової енергії. Можливо, сприйняли їх за фахівців газопостачального підприємства. У кожному такому випадку проводимо роз’яснювальну роботу та намагаємося уникати протистояння. Хоч мені особисто незрозуміла така позиція мешканців. Адже досвід експлуатації будинкових теплових лічильників минулого опалювального періоду показує, що в середньому споживання теплової енергії в будинках, обладнаних ними, на 12 відсотків менше, порівняно з нормою. Загалом мешканці більшості житлових висоток за показаннями будинкових теплових лічильників сплатили за послугу з теплопостачання менше. При цьому є і яскраві приклади, коли економія сягнула майже 30-ти відсотків. Так, звичайно, сама собою вона не станеться. Потрібно раціональніше використовувати теплову енергію, а також за допомогою фахівців нашого підприємства провести регулювання системи опалення та після відповідного інструктажу останніх здійснювати самостійне регулювання температурних режимів у житловому будинку. Клопітно? Так! Проте досвід переконливо свідчить про користь саме такого підходу до використання теплової енергії.

— Підготовкою теплового господарства до наступного опалювального періоду займається ваше підприємство. А хто ж має опікуватися підготовкою житлових багатоповерхівок?

— Ми увесь час переконуємо містян, що встановлення будинкового теплового лічильника не є енергозберігаючим заходом. Це не призведе автоматично до зменшення споживання теплової енергії. Ні для кого не секрет, для того, щоб її менше споживати, необхідно проводити заходи з утеплення помешкання. Найперше потрібно замінити вікна, утеплити зовнішні стіни у власних домівках. Також варто приділити велику увагу місцям загального користування, пам’ятаючи, що кожна розбита шибка чи пошкоджені двері призводять до понаднормових втрат теплової енергії і, як наслідок, збільшення сум у платіжках за опалення. Хочу звернути увагу й на те, що окремі мешканці житлових багатоквартирних будинків самовільно втручаються в існуючі системи опалення, збільшуючи площі поверхні опалювальних приладів, проводячи опалення на балкони, лоджії чи в добудови, замінюючи труби зі зміною їхнього діаметра. Усі ці випадки призводять до погіршення якості опалення у квартирах інших споживачів — з одного боку, а з іншого — до підвищення сум у платіжних за спожиту теплову енергію. Тому в майбутньому треба не допускати подібної самодіяльності. А тим, хто вже її допустив, повернути назад проектну схему опалення.

— Куди можна звернутися полтавцям, аби дізнатися, які ж заходи в рамках підготовки до опалювального періоду заплановані в їхньому багатоквартирному будинку?

— Як ми вже неодноразово наголошували, теплопостачальне підприємство надає послуги населенню, використовуючи внутрішньобудинкові мережі житлових будинків. Але обслуговуванням їх займається балансоутримувач відповідної багатоповерхівки — кошти на це закладені в тарифі на утримання житлового будинку. Саме він повинен виконати перелік необхідних заходів, що також передбачені Правилами підготовки до опалювального періоду, і після закінчення робіт пред’явити свою систему комісії, яка має визначити, чи готова та до експлуатації в осінньо-зимовий період. Участь у цій комісїї обов’язково бере й представник нашого підприємства.

— Минулоріч у засобах масової інформації широко обговорювалося питання можливого зриву підготовки до осінньо-зимових холодів у деяких великих містах через нестачу коштів. Чи можливі подібні проблеми в нашому місті?

— Хочу нагадати, що вже тривалий час наше підприємство не допускає зриву опалювального сезону й гідно забезпечує його належний перебіг. Упевнений, що ця тенденція зберігатиметься й наступного опалювального періоду. Але обсяг підготовчих робіт та їхня якість напряму залежать від рівня розрахунків за спожиті послуги підприємства. На жаль, доводиться констатувати, що на сьогодні населення далеко не повністю розрахувалося за надані послуги, заборгувавши підприємству майже 148 мільйонів гривень. Із них 112 мільйонів становить приріст заборгованості, яка виникла протягом опалювального сезону, що нещодавно минув. Причини такої невтішної ситуації зрозумілі: це і значне зростання вартості послуг із постачання тепла та гарячої води, і застосування сезонного тарифу. Без сумніву, позначилася і складна економічна ситуація в державі. Та, як би там не було, звертаюся до наших споживачів із великим проханням знайти можливість розрахуватися за спожиті послуги, погасити борги, що накопичилися, і тим самим надати можливість фахівцям нашого підприємства у повному обсязі виконати всі заплановані роботи з підготовки до наступної зими та подбати, аби кожна полтавська оселя і наступного опалювального сезону була теплою та затишною.

Ганна ЯРОШЕНКО
«Вечірня Полтава»
 
За матеріалами:

Загальнодержавне інформаційно-політичне видання

ГАЗЕТА «Вечірня Полтава»
Адреса ресурсу: http://www.vechirka.pl.ua