«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» ІНФОРМУЄ: Як відбуватиметься облаштування житлового фонду міста будинковими лічильниками гарячої води?

2019-04-17   
 

«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» ІНФОРМУЄ:
Як відбуватиметься облаштування житлового фонду міста будинковими лічильниками гарячої води?

Комерційний облік теплової енергії, що використовується для централізованого опалення житлового фонду міста, уже практично забезпечений, і більшість полтавців до нього вже звикла. Однак чинним законодавством передбачений іще й комерційний облік гарячої води. Нещодавня наша публікація щодо забезпечення цього виду обліку показала неабияку зацікавленість споживачів послуг підприємства цією темою. Відповіді на основні запитання споживачів щодо процедури встановлення будинкових лічильників гарячої води — у матеріалі нижче.

Чому це необхідно?

Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», що набув чинності 2 серпня 2017 року, забороняє необліковане споживання комунальних послуг. Зокрема, ним встановлені і терміни, до яких «Полтаватеплоенерго» має забезпечити стовідсотковий облік відповідних комунальних послуг. Так, облік теплової енергії для надання послуги з централізованого опалення мав бути забезпечений до серпня 2018 року, а для надання послуги з централізованого постачання гарячої води — до серпня 2019 року. 

На сьогодні житловий фонд Полтави, Карлівки, Машівки, Решетилівки та Котельви майже повністю забезпечений комерційними приладами обліку теплової енергії. Однак ситуація зі встановленням комерційних приладів обліку гарячої води на житлових будинках зовсім інакша. На сьогодні в Полтаві з 680 багатоповерхівок, де «Полтаватеплоенерго» надає послугу з централізованого постачання гарячої води, будинковими лічильниками гарячої води обладнані лише одиниці.

У яких будинках буде здійснюватися комерційний облік?

Протягом цьогорічного міжопалювального періоду «Полтаватеплоенерго» має намір встановлювати будинкові вузли обліку гарячої води на житлових будинках, що отримують гарячу воду від ЦТП підприємства, тобто там, де холодна та гаряча вода подаються окремо. Іншими словами, на першому етапі облаштовуватимуться будинковими лічильниками гарячої води багатоповерхівки, які отримують гарячу воду, що підігрівається за межами житлового будинку. З переліком таких багатоповерхівок можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/2KwId48

На наступному етапі відбуватиметься облаштування комерційного обліку гарячої води у решті будинків. У них приготування гарячої води здійснюється в індивідуальних теплових пунктах (ІТП), тобто всередині будівлі наявна теплообмінна установка. У таких багатоповерхівках будинкові вузли обліку гарячої і холодної води згодом будуть встановлюватися одночасно.

Як здійснюватиметься розподіл послуги у житловому будинку?

Розподіл послуги, що надається споживачам житлового будинку і обчислюється комерційним (будинковим) приладом обліку, визначається частиною IX «Визначення та розподіл загального обсягу спожитої гарячої води» Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг

Зокрема, у будівлі, що отримує гарячу воду від ЦТП підприємства, де 100% приміщень оснащені розподільчими (індивідуальними) лічильниками гарячої води, розподіл гарячої води відбувається пропорційно до об’єму споживання кожного споживача. «Обсяги небалансу» спожитої гарячої води визначають як різницю між визначеним за показаннями комерційного (будинкового) приладу обліку та сумарним обсягом спожитої гарячої води за показаннями вузлів розподільного обліку (індивідуальними).

Розподіл «небалансу» може відбуватися за принципом погодженим рішенням співвласників будівлі за одним з варіантів:

— пропорційно до кількості осіб у приміщенні, яким надається комунальна послуга з централізованого постачання гарячої води;
— пропорційно до кількості санітарно-технічного обладнання, яким у приміщенні здійснюється водорозбір гарячої води;
— пропорційно до кількості стояків гарячого водопостачання, що проходять через приміщення споживачів;
— для нежитлових приміщень — пропорційно до площі ванних кімнат/санвузлів.

У такому разі рішення щодо варіанту розподілу співвласники багатоквартирного будинку ухвалюють на зборах у порядку, передбаченому Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», і надають виконавцю комунальної послуги (ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго») всі вихідні дані для застосування обраного принципу розподілу.

Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об’єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Обсяги гарячої води в приміщенні, не оснащеному приладами обліку гарячої води, розраховується як різниця між загальним обсягом спожитої гарячої води у будівлі (зафіксованим будинковим лічильником гарячої води) та обсягом спожитої гарячої води у приміщеннях за показаннями індивідуальних лічильників пропорційно до кількості зареєстрованих осіб.

Для розподільного обліку визначається кількість осіб у приміщенні, які фактично користуються комунальною послугою (для житлових приміщень — зареєстрованих у приміщенні, а для нежитлових — працівників за штатним розкладом).

У будівлі з індивідуальним приготуванням гарячої води загальний обсяг спожитої гарячої води визначається за показаннями вузла обліку холодної води перед водопідігрівачем (теплообмінником) внутрішньобудинкової системи гарячого водопостачання в індивідуальному тепловому пункті.

Хто фінансуватиме встановлення будинкових лічильників гарячої води в житловому фонді міста?

Згідно з положеннями частини 6 статті 3 Закону «Про комерційний облік» витрати на встановлення комерційних вузлів обліку покладаються на власників (співвласників) усіх приміщень у будівлі, де встановлюється комерційний (будинковий) прилад обліку гарячої води. Вартість комплексу робіт на встановлення розраховується для кожної будівлі окремо.

Процедура оснащення будівель вузлами комерційного обліку, узгодження умов такого оснащення та вимоги до місць встановлення визначаються Порядком оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнання інженерних систем для забезпечення такого обліку. Докладніше про варіанти встановлення тут: https://bit.ly/2KwId48

Чи є альтернативні джерела фінансування?

У будь-якому із визначених чинним законодавством варіантів тягар фінансування лягає на плечі споживачів. З орієнтовною вартістю комплексу робіт зі встановлення вузла комерційного обліку гарячої води та орієнтовним розміром внеску за його встановлення для одного приміщення (квартири) можна ознайомитись тут: https://bit.ly/2KwId48

Щоправда, досвід інших міст і селищ України доводить: існує й інший варіант, коли повне чи часткове фінансування беруть на себе органи місцевої влади. Прагнучи зняти додаткове фінансове навантаження на споживачів послуг підприємства та розуміючи, що часу на реалізацію проекту лишилося зовсім мало, а також враховуючи значне навантаження на споживачів через постійне зростання вартості енергоносіїв (природного газу й електроенергії) та, як наслідок, і вартості послуг «Полтаватеплоенерго» також, підприємство вже звернулося до органів місцевої влади з проханням повністю або хоча б частково взяти на себе фінансування облаштування житлового фонду приладами комерційного обліку гарячої води. Це б дозволило виконати вимоги закону, не покладаючи додаткових витрат на полтавців та мешканців іще чотирьох районів області, де підприємство надає свої послуги.

На сьогодні відповіді на ці звернення «Полтаватеплоенерго» не отримало. Очікуючи на рішення органів влади, розраховуємо на всебічну підтримку споживачів послуги з централізованого постачання гарячої води (чисельність яких тільки в Полтаві перевищує 150 тис осіб), громадських організацій та небайдужих посадовців. Ми переконані: не можна додатково обтяжувати населення у ці й без того скрутні з фінансової точки зору часи.

Прес-служба «Полтаватеплоенерго».


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.

Друкувати

АКТУАЛЬНО

 
Сплачуйте за тепло кешбеком від держави

Національний кешбекдержавна програма, яка повертає громадянам 10% від витрат на українські товари чи послуги. Отриманий кешбек можна використати для оплати комунальних послуг. Проект реалізується Міністерством економіки у співпраці з Міністерством цифрової трансформації, Національним банком і Кабінетом міністрів України.

Як це працює:

Оформіть спеціальну картку (віртуальну в банківському додатку або фізичну у відділенні).

Визначте картку(и) для розрахунків за покупки.

Купуйте українські товари, отримуйте кешбек на спецрахунок.

Використовуйте кешбек для оплати комунальних послуг.


Ключові переваги:


Економія до 3000 гривень на місяць.

Цільове використання на комунальні послуги.

Проста система нарахування та використання коштів.

Підтримка вітчизняних виробників.

Приєднуйтесь до "Національного кешбеку" – заощаджуйте на комунальних платежах, підтримуючи українське виробництво!



КОРИСНО

ОФІЦІЙНО