Запитання – Відповіді

"Запитання – Відповіді"

Питання, які часто виникають у споживачів

 

   — Коли починається та закінчується опалювальний період? 

   — В нашій родині низький сукупний дохід, не вистачає коштів для оплати за послуги теплопостачання. Як нам бути? 

   — Які документи та куди необхідно подати, щоб отримати субсидію?

   — На який термін призначається субсидія?

   — Як правильно розраховуватися за спожиту гарячу воду в разі встановлення квартирного лічильника води, якщо у складі сім'ї є пільговик?

   — Які існують норми при нарахуванні пільгової знижки на послугу централізованого опалення та яким документом це затверджено?

   — В які терміни потрібно сплачувати за отримані послуги теплопостачання та яку відповідальність несе споживач, в разі несвоєчасно проведеної оплати?

   — Як коригується оплата за опалення у будинках без теплових лічильників?

   — Хто повинен приймати участь у знятті показників загальнобудинкових приладів обліку теплової енергії?

   — Який порядок розрахунку за послуги опалення, якщо в житловому будинку або в квартирі встановлений прилад обліку теплової енергії?

   — Які показники послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води є нормативними?

   — Який порядок перевірки якості послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води?

   — Що робити, якщо якість послуг теплопостачання не відповідає нормативним параметрам?

 

     

 

 

 


Як коригується оплата за опалення у будинках без теплових лічильників?

Як в опалювальному періоді 2017-2018рр. коригується оплата за опалення у будинках без теплових лічильників?





 
Відповідно до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630, нарахування (визначення) плати за послуги з централізованого опалення для населення у разі відсутності у квартирі та на вводі у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії здійснюється з урахуванням коефіцієнту, що враховує відхилення фактичних показників температури зовнішнього повітря від врахованих у встановлених тарифах на послугу з централізованого опалення з урахуванням фактичної кількості днів надання цієї послуги. 

Початковими даними для зазначеного коефіцієнта є середня розрахункова температура зовнішнього повітря за опалювальний сезон для відповідного населеного пункту, яка врахована у встановлених тарифах, фактичні температури зовнішнього повітря (згідно довідки про середньодобову температуру повітря °С Полтавського обласного центру з гідрометеорології) та тривалість опалювального періоду в розрахунковому місяці.

1. Коефіцієнт, що враховує відхилення фактичної температури зовнішнього повітря та тривалості опалювального сезону від врахованих під час розрахунку діючого тарифу в і-му місяці розраховується за формулою:


де:

q н і — норма витрати теплової енергії в і-му місяці опалювального сезону на опалення 1кв.метра опалюваної площі житлових будинків, яка врахована у встановлених тарифах на послугу з централізованого опалення для населення (фізичних осіб) у разі відсутності у квартирі та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії;

q факт і — фактична розрахункова витрата теплової енергії на опалення 1кв.метра опалюваної площі житлових будинків в і-му місяці розрахункового періоду.

2. Норма витрати теплової енергії в і-му місяці опалювального сезону на опалення 1кв.метра опалюваної площі (1куб.метра об’єму) житлових будинків (q н і) визначається за формулою:


де:

q — середньозважена річна витрата теплової енергії протягом опалювального сезону на опалення 1кв.метра опалюваної площі (1куб.метра об’єму) житлових будинків, яка врахована у встановлених тарифах на послугу з централізованого опалення для населення (фізичних осіб) у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії;

n i — тривалість опалювального періоду в і-му місяці, яка врахована у встановлених тарифах на послугу з централізованого опалення для населення (фізичних осіб) у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії;

N — загальна тривалість опалювального сезону, яка врахована у встановлених тарифах на послугу з централізованого опалення для населення (фізичних осіб) у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку.

3. Фактична розрахункова норма витрати теплової енергії на опалення 1кв.метра опалюваної площі житлових будинків (q факт і), приведена до фактичної температури зовнішнього повітря та тривалості опалювального сезону в і-му місяці, визначається за формулою:


де:

t вн — середня розрахункова температура внутрішнього повітря у приміщеннях квартири (будинку садибного типу) — 18°С;

t ср о ф і — середня фактична температура зовнішнього повітря розрахункового періоду за опалювальний сезон (кількість діб надання послуги з централізованого опалення) для відповідного населеного пункту в і-му місяці, °С;

t ср о с — середня температура зовнішнього повітря за опалювальний сезон, яка врахована у встановлених тарифах на послугу з централізованого опалення, °С.

Підставивши у формулу (1) із формули (3) значення q н і, за рахунок скорочення, отримуємо спрощену формулу для обчислення коефіцієнта:
 
 
Розмір щомісячної плати (П) за послугу з централізованого опалення для населення (фізичних осіб) у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії за розрахунковий період протягом опалювального сезону визначається за формулою:


де:

Т — тариф на послугу з централізованого опалення для населення (фізичних осіб) житлових будинків без будинкових та квартирних засобів обліку теплової енергії, гривень за 1кв.метр за розрахунковий період протягом опалювального сезону (з податком на додану вартість);

S — опалювана площа квартири (будинку садибного типу) споживача, який отримує послугу з централізованого опалення та не має будинкового або квартирного засобу обліку теплової енергії, кв. метрів;

n i — тривалість опалювального періоду в і-му місяці, яка врахована у встановлених тарифах на послугу з централізованого опалення для населення (фізичних осіб);

n кi — календарна кількість діб в і-му місяці.
 


Таким чином, вартість 1 кв.м визначаємо за формулою:


ТАБЛИЦЯ ВИЗНАЧЕННЯ
РОЗМІРУ ЩОМІСЯЧНОЇ ПЛАТИ
за послугу з централізованого опалення для населення (фізичних осіб) у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії за опалювальний сезон 2017-2018 рр.
  

 

Як коригується оплата за опалення у будинках без теплових лічильників?

 

 

 

За підсумками опалювального сезону 2017-2018 рр, його тривалість склала 172 доби, при середній температурі зовнішнього повітря +0,08256°C (в тарифі враховано – 182 доби, при середній температурі зовнішнього повітря 0,0°C). Вартість послуги з централізованого опалення становить 170,215 грн/кв.м.

 

    

 



Початкові дані:

1. Розрахунковий період: 20.10.2017р. — 31.10.2017 р.

2. t вн= 18°C;

3. t ср о фі = 5,40833°C; 

4. n фі = 12 діб;

5. t ср о с = 0°C;

6. n і = 18 діб.

Підставивши початкові дані в формулу, отримаємо:
 
 

Нарахування за 1 кв.м опалювальної площі квартир житлових будинків за період з 20 жовтня по 31 жовтня 2017 року складає: 

 


Початкові дані:

1. Розрахунковий період: 01.11.2017 р.— 30.11.2017 р.

2. t вн = 18°C;

3. t ср о фі = 2,74333°C; 

4. n фі = 30 діб;

5. t ср о с = 0°C;

6. n і = 30 діб.

Підставивши початкові дані в формулу, отримаємо:


Нарахування за 1 кв.м опалювальної площі квартир житлових будинків за листопад 2017 року складає:


 


Початкові дані:

1. Розрахунковий період: 01.12.2017 – 31.12.2017.

2. t вн= 18°C;

3. t ср о фі = 2,95°C (2,95667°C – з 01.12.17 по 30.12.17, 2,70000°C – 31.12.2017);

4. n фі = 31 доба;

5. t ср о с = 0°C;

6. n і = 31 доба;

Підставивши початкові дані в формулу, отримаємо:

— за період з 01.12.2017 по 30.12.2017:


— за 31.12.2017:


Нарахування за 1 кв.м опалювальної площі квартир житлових будинків за грудень 2017 року складає: 

— за період з 01.12.2017 по 30.12.2017:


— за 31.12.2017:


Всього:


 

Початкові дані:

1. Розрахунковий період: 01.01.2018 – 31.01.2018.

2. t вн = 18°C;

3. t ср о фі = -3,30323°C;

4. n фі = 31 доба;

5. t ср о с = 0°C;

6. n і = 31 доба;


Нарахування за 1 кв.м опалювальної площі квартир житлових будинків за січень 2018 року складає: 


 
 

Початкові дані:

1. Розрахунковий період: 01.02.2018 – 28.02.2018.

2. t вн = 18°C;

3. t ср о фі = -4,26071°C;

4. n фі = 28 діб;

5. t ср о с = 0°C;

6. n і = 28 діб;


Нарахування за 1 кв.м опалювальної площі квартир житлових будинків за лютий 2018 року складає: 


 
 
 

Початкові дані:

1. Розрахунковий період: 01.03.2018 – 31.03.2018.

2. t вн = 18°C;

3. t ср о фі = -2,75484°C;

4. n фі = 31 доба;

5. t ср о с = 0°C;

6. n і = 31 доба;


Нарахування за 1 кв.м опалювальної площі квартир житлових будинків за березень 2018 року складає: 


 

Початкові дані:

1. Розрахунковий період: 01.04.2018 – 09.04.2018.

2. t вн = 18°C;

3. t ср о фі = +9,18889°C;

4. n фі = 9 діб;

5. t ср о с = 0°C;

6. n і = 13 діб;


Нарахування за 1 кв.м опалювальної площі квартир житлових будинків за квітень 2018 року складає: 


 

Що робити, якщо якість послуг теплопостачання не відповідає нормативним параметрам?

Що робити, якщо якість послуг теплопостачання не відповідає нормативним параметрам? 
 
ПОРЯДОК
перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг

 
У разі неналежного надання або ненадання послуг підприємством споживач повідомляє про це підприємство в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в договорі.
 
У повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Повідомлення споживача незалежно від його форми (усна або письмова) обов'язково реєструється представником підприємства у журналі реєстрації заявок споживачів. Представник зобов'язаний повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім'я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття.
 
Представник підприємства, якому відомі причини неналежного надання або ненадання послуги, зобов'язаний невідкладно повідомити про це споживача та зробити відповідну відмітку в журналі реєстрації заявок, що є підставою для визнання підприємством факту неналежного надання або ненадання послуг.
 
Представник підприємства, якому не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний узгодити з підприємством точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача представник підприємства повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку.
 
У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг споживач і підприємство визначають час і дату повторної перевірки, для проведення якої запрошується представник уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представник об'єднання споживачів. За результатами повторної перевірки складається акт про неналежне надання або ненадання послуг, який підписується споживачем (його представником), представником підприємства, представниками уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представником об'єднання споживачів.
 
За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг (далі акт-претензія), який підписується споживачем та представником підприємства згідно з додатком 2. Акт-претензія складається у двох примірниках по одному для споживача та підприємства.
 
У разі неприбуття представника підприємства в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта- претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
 
Акт-претензія реєструється уповноваженими особами підприємства у журналі реєстрації актів-претензій згідно з додатком 3. Підприємство зобов'язане розглянути такий акт-претензію і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причини такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку підприємством відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії. 

Який порядок перевірки якості послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води?

Який порядок перевірки якості послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води? 
 
ПОРЯДОК
перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг

ВИТЯГ

33. У разі неналежного надання або ненадання послуг виконавцем споживач повідомляє про це виконавця в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в договорі.

У повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Повідомлення споживача незалежно від його форми (усна або письмова) обов'язково реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів. Представник виконавця зобов'язаний повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім'я та по-батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття. 

34. Представник виконавця, якому відомі причини неналежного надання або ненадання послуги, зобов'язаний невідкладно повідомити про це споживача та зробити відповідну відмітку в журналі реєстрації заявок, що є підставою для визнання виконавцем факту неналежного надання або ненадання послуг.

35. Представник виконавця, якому не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний узгодити з виконавцем точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача представник виконавця повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку.

36. У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг споживач і виконавець визначають час і дату повторної перевірки, для проведення якої  запрошується представник уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представник об'єднання споживачів. За результатами повторної перевірки складається акт про неналежне надання або ненадання послуг, який підписується споживачем (його представником), представником виконавця, представниками уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представником об'єднання споживачів.

37. За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг (далі акт-претензія), який підписується споживачем та представником виконавця. Акт-претензія складається у двох примірниках по одному для споживача та виконавця. 

38. У разі неприбуття представника виконавця в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акту-претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. 

39. Акт-претензія реєструється уповноваженими особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій. Виконавець зобов'язаний розглянути такий акт-претензію і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причини такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії. 

Які показники послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води є нормативними?

Які показники послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води є нормативними? 
 
ВИМОГИ
щодо кількісних і якісних показників послуг
та зменшення плати у разі їх відхилення від нормативних
Які показники послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води є нормативними?

Який порядок розрахунку за послуги опалення, якщо в житловому будинку або в квартирі встановлений прилад обліку теплової енергії?

Який порядок розрахунку за послуги опалення, якщо в житловому будинку або в квартирі встановлений прилад обліку теплової енергії?
 
У разі встановлення будинкових засобів обліку теплової енергії споживач оплачує послуги згідно з їх показниками пропорційно опалювальній площі квартири.
 
Якщо в квартирі встановлений індивідуальний засіб обліку теплової енергії, споживач сплачує за фактично спожитий обсяг теплової енергії по показникам індивідуальних засобів обліку та за опалення місць загального користування з врахуванням втрат теплової енергії розподільчими трубопроводами системи опалення

Хто повинен приймати участь у знятті показників загальнобудинкових приладів обліку теплової енергії?

Хто повинен приймати участь у знятті показників загальнобудинкових приладів обліку теплової енергії?

 

Покази будинкових засобів обліку теплової енергії знімаються спільно представниками теплопостачальної організації та власником (балансоутримувачем) житлового будинку. При бажанні мешканці житлового будинку можуть приймати участь в процесі зняття показників.

[на початок]


В які терміни потрібно сплачувати за отримані послуги теплопостачання та яку відповідальність несе споживач, в разі несвоєчасно проведеної оплати?

 В які терміни потрібно сплачувати за отримані послуги теплопостачання та яку відповідальність несе споживач, в разі несвоєчасно проведеної оплати?

 

Порядок розрахунків регламентується Правилами надання послуг, затвердженими постановою КМ України № 630 від 21.07.2005 р.: розрахунковий період оплати послуг — один календарний місяць. Термін внесення платежів — не пізніше ніж 20 числа місяця, наступного за розрахунковим. У разі виникнення заборгованості, підприємство має право звертатися з заявами  про стягнення заборгованості за послуги теплопостачання до судових органів, що призведе до додаткових витрат споживача.

 

Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, зобов'язаний сплатити суму заборгованості із врахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, судовий збір, а також три відсотка річних від простроченої суми (відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України).

[на початок]


Які існують норми при нарахуванні пільгової знижки на послугу централізованого опалення та яким документом це затверджено?

Які існують норми при нарахуванні пільгової знижки на послугу централізованого опалення та яким документом це затверджено?
 
1 травня 2017 року набрала чинності постанова №51 від 06 лютого 2017 року «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014р. №409», якою уряд переглянув окремі соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами з урахуванням фактичного споживання енергоносіїв домогосподарствами. 

Cоціальні нормативи використання теплової енергії для централізованого опалення абонентами, житлові будинки яких обладнані будинковими та/або квартирними приладами обліку 0,0431 Гкал на 1кв.м опалюваної площі на місяць в опалювальний період.

Залежно від особливостей регіонів та типу будівель соціальні нормативи визначаються з урахуванням коригуючи коефіцієнтів.

Коригуючі коефіцієнти для розрахунку розміру витрат теплової енергії на потреби опалення в залежності від поверховості будинку для Полтавської області складають:

  —  1- 4 поверхові будівлі — 0,626;
  —  будівлі на 5 і більше поверхів — 0,422.
 

Нею встановлено: для громадян, які відповідно до законодавства мають пільги на оплату житлово-комунальних послуг, соціальну норму житла для централізованого та індивідуального опалення (теплопостачання) незалежно від джерела та виду енергії — 21 кв.м опалюваної площі на одну особу та додатково 10,5 кв.м на сім’ю.

Приклад.

Опалювальна площа квартири 63,5 кв. м. В квартирі зареєстровано чотири особи, із них дві особи користуються пільговою знижкою 25 відсотків. Для розрахунку нарахування потрібно:

1) 21,0 кв. м + 21,0 кв. м + 10,5 кв. м = 52,5 кв. м — опалювальна площа, на яку поширюється пільгова знижка;

2) 63,5 кв. м - 52,5 кв. м = 11,0 кв. м — опалювальна площа, на яку не поширюється пільгова знижка;

3) 52,5 кв. м * 30,20 грн * 0,75 = 1189,13 грн — нараховано з урахуванням пільги;

4) 11,0 кв. м * 30,20 грн = 332,20 грн — нараховано без урахування пільги.

Всього: 1189,13 грн + 332,20 грн = 1521,33 грн

Як правильно розраховуватися за спожиту гарячу воду в разі встановлення квартирного лічильника води, якщо у складі сім'ї є пільговик?

Як правильно розраховуватися за спожиту гарячу воду в разі встановлення квартирного лічильника води, якщо у складі сім'ї є пільговик?
 
Відповідно до п. 22 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», у разі встановлення індивідуальних приладів обліку гарячого водопостачання показники розподіляються пропорційно кількості мешканців у квартирі. Пільги споживачам з оплати послуг надаються на частку, отриману після такого розподілу, за фактичними витратами, але не більше діючої норми споживання, визначеної законодавством, а саме 1,6 куб. м.

Приклад.

В квартирі зареєстровано три особи, із них дві особи мають право на пільгову знижку 50 відсотків. За місяць родина використала 8 куб. м гарячої води. Для розрахунку нарахування потрібно:

1) 8 куб. м : 3 особи = 2,67 куб. м — спожито однією особою, що є вище зазначеної норми;

2) 1,6 куб. м * 2 особи * 77,28 грн * 0,5 = 123,65 грн — нараховано на 2 особи з урахуванням пільги;

3) 8 куб. м – 3,2 куб. м = 4,8 куб. м * 77,28 грн = 370,94 грн — нараховано без урахування пільгової знижки;

Всього: 123,65 грн + 370,94 грн = 494,59 грн

На який термін призначається субсидія?

На який термін призначається субсидія?

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням і розраховується:

— на опалювальний сезон — з 01 жовтня року по 30 квітня;
— на неопалювальний сезон — з 01 травня по 30 вересня

Які документи та куди необхідно подати, щоб отримати субсидію?

Які документи та куди необхідно подати, щоб отримати субсидію?


Перелік необхідних документів для призначення субсидій:

 —   заява про призначення всіх видів соціальної допомоги;
 —   декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги;
 —   довідка про склад сім`ї та розмір платежів за житлово-комунальні послуги (заповнюється в житлово-експлуатаційній організації), за запитом управління;
 —   довідка про доходи;
 —   при собі мати паспорти зареєстрованих у житловому приміщенні та розрахункові книжки по сплати за комунальні послуги.
 

В нашій родині низький сукупний дохід, не вистачає коштів для оплати за послуги теплопостачання. Як нам бути?

В нашій родині низький сукупний дохід, не вистачає коштів для оплати за послуги теплопостачання. Як нам бути?

 

Для малозабезпечених громадян державою передбачена державна соціальна допомога у вигляді призначення субсидії. На сьогодні кожен власник (квартиронаймач) має право на звернення до територіального управління праці та соціального захисту населення для оформлення субсидії на відшкодування витрат на поточну оплату житлово-комунальних послуг. 

 

Держава турбується про тебе  

  


 
Субсидія гарантована державою 
  
 
Заповнити заяву та декларацію для отримання субсидії - просто 
 


1 травня 2018 року набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України №329 від 27.04.2018, якою Положення про порядок призначення житлових субсидій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. №848, викладено в новій редакції.

ЯК ОТРИМАТИ ЖИТЛОВУ СУБСИДІЮ
(нове у призначенні субсидії з 01.05.2018)

Термін, на який призначається субсидія

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального (неопалювального) сезону і розраховується: на неопалювальний сезон — з 1 травня по 30 вересня; на опалювальний сезон — з 1 жовтня по 30 квітня.

Для домогосподарств, які використовують природний газ або електричну енергію для індивідуального опалення, житлова субсидія на опалювальний сезон розраховується з 16 жовтня по 15 квітня включно.

Субсидія для відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу призначається на календарний рік.

Яким домогосподарствам для призначення субсидії на наступний термін потрібно подавати нові заяву та декларацію
(з 1 травня та 1 жовтня):

— особам, яким у попередньому періоді субсидія була призначена за рішенням комісії на фактично проживаючих зареєстрованих осіб (при виключенні зі складу домогосподарств осіб, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають);

— особам, які є орендарями житлових приміщень (будинків);

— внутрішньо переміщеним особам;

— особам, які входять до складу домогосподарства, але члени сім’ї яких не зареєстровані за адресою домогосподарства (наприклад, чоловік та дружина зареєстровані за різними адресами)*;
* домогосподарство — особи, які зареєстровані за однією адресою; сім ’я — чоловік, дружина, діти до 18 років;

— у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, що досягли 18-років та у яких:
    — відсутні доходи або середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, та/або не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії;

— особам, у яких відбулися зміни у складі сім’ї;

— особам, які отримували субсидію на тверде паливо та скраплений газ.

«Розмір субсидії» = «місячний розмір плати за житлово-комунальні послуги (у межах соціальних норм)» – «обов’язкова частка плати»

За яких умов субсидія не призначається:

! — якщо площа квартири перевищує 120кв.м, індивідуального будинку - 200кв.м (крім дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, а також сімей, в яких не менше року проживають троє і більше дітей, з урахуванням тих, над якими встановлено опіку чи піклування);

! — будь-хто із складу домогосподарства або членів їх сім’ї мають у володінні транспортний засіб, з дати випуску якого минуло менше 5 років;

! — у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, що досягли 18-років та у яких відсутні доходи або середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, та/або не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (крім осіб, які навчалися за денною формою навчання або отримували пенсію, стипендію, окремі види соціальної допомоги або допомогу по безробіттю);

! — будь-хто із складу домогосподарства або членів їх сім’ї здійснив покупку, оплатив послуги (набув право власності — дарування, спадщину, інше) на суму більше 50тис.грн протягом 12 місяцем перед місяцем звернення (призначенням без звернення);

! — наявність заборгованості з оплати послуг на суму, що перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340грн)

Призначення субсидії за рішенням комісії:

За наявності вищевказаних умов субсидію може бути призначено за рішенням комісії виходячи з конкретних обставин, що склалися, крім випадку, якщо площа квартири перевищує 120кв.м, будинку — 200кв.м.

Рішення про призначення (відмову в призначенні) житлової субсидії в таких випадках приймається комісією на підставі акта обстеження матеріально- побутових умов домогосподарства.

Не може бути призначено житлову субсидію за рішенням комісії особам, у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства яких є особи, що не мають доходу або їх дохід менше ніж мінімальна заробітна плата та/або не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування у розмірі, не менше мінімального, якщо такі особи перебували за кордоном більше 60 днів протягом періоду, за який враховується дохід (крім осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах у зв’язку з тривалою хворобою, що підтверджується висновком (довідкою) ЛКК).

До 60-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні службового відрядження, лікування або навчання за кордоном, що підтверджується відповідними документами.

Додаткова умова для прийняття позитивного рішення для міст обласного значення: такі особи перебувають у складних життєвих обставинах у зв’язку з тривалою хворобою, що підтверджується висновком (довідкою) ЛКК; на момент призначення сплачують єдиний соціальний внесок не менше мінімального протягом 2-місяців підряд перед зверненням.

Особам, які працюють за строковим договором субсидія призначається лише у разі коли строк трудового договору є більшим, ніж строк призначення субсидії.

Важливо! При несплаті єдиного соціального внеску під час дії субсидії, надання субсидії припиняється, виплачена сума повертається.

За рішенням комісії субсидія може призначатися у наступних випадках:

— на понаднормову площу житла (збільшену не більше ніж на 30%) непрацюючим непрацездатним особам, які проживають самі;

— за фактичним місцем проживання за наявності договору оренди житла та внутрішньо переміщеним особами (без укладеного договору оренди);

— на фактично проживаючих зареєстрованих осіб (в такому випадку субсидію за рішенням комісії не може бути призначено у разі, коли у члена домогосподарства або у члена сім "і особи із складу домогосподарства відсутні доходи, або їх розмір менше ніж мінімальна заробітна плата та/або такі особи не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування і такі особи перебували за кордоном сукупно більше 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення субсидії).

— призначення субсидії на розділені рахунки.

Врахування доходів для розрахунку субсидії

Субсидія розраховується на всіх членів домогосподарства. Під час призначення субсидії враховуються доходи членів домогосподарства (осіб, зареєстрованих за однією адресою), а також членів сім’ї особи із складу домогосподарства, які зареєстровані за іншою адресою.

Для розрахунку субсидії враховується дохід: за III—IV квартали попереднього року — у разі призначення субсидії з початку неопалювального сезону; за І-ІІ квартали поточного року — у разі призначення субсидії з початку опалювального сезону; за 2 квартали, ідо передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням субсидії, — у разі призначення субсидії після початку опалювального (неопалювального) сезону.

При цьому пенсія враховується у разі призначення субсидії з початку опалювального (неопалювального) сезону за останній місяць попереднього опалювального (квітень) або неопалювального (вересень) сезону. В іншому разі за місяць, що передує місяцю, з якого призначається житлова субсидія.

Особам, у яких відсутні доходи, або їх розмір менше ніж мінімальна заробітна плата, та/або такі особи не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування, враховується три прожиткових мінімуми для працездатної особи, на кінець періоду, за який враховуються доходи (5286грн), при призначенні субсидії на тверде паливо та скраплений газ — два прожиткових мінімуми (3524грн).

Для фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, до сукупного доходу за кожний місяць враховується: для платників єдиного податку І групи — одна мінімальна зарплата; II групи — дві мінімальні зарплати; III групи — три мінімальні зарплати.

Контактні телефони:

— Шевченківський (Октябрський) район — тел. 63-55-38
— Київський район — тел. 2-14-45
— Подільський (Ленінський) район — тел. 51-30-59
— Полтавський район — тел. 60-91-46

— Карлівський район — тел.(246) 2-30-05
— Машівський район — тел.(264) 9-13-85
— Котелевський район — тел.(250) 2-13-07
— Решетилівський район — тел.(263) 2-11-58
 

Коли починається та закінчується опалювальний період?

Коли починається та закінчується опалювальний період?

Рішення про початок та закінчення опалювального сезону приймається місцевою радою за умови, що середньодобова температура повітря протягом трьох діб поспіль:

— не перевищує 8 оС — для початку опалювального сезону;

 
— не нижче 8 оС — для закінчення опалювального сезону.


Цей порядок визначений пунктом 5 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених Постановою КМУ № 630 від 21.07.2005 року. 


АКТУАЛЬНО


Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), № 405 від 14.06.2018, яка набула чинності 11.10.2018, встановлено тарифи на послуги з централізованого опалення та з централізованого постачання гарячої води для потреб населення на такому рівні:

 


КОРИСНО

За підсумками минулого опалювального сезону майже кожен другий споживач «Полтаватеплоенерго» при оплаті послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води користувався допомогою держави у вигляді субсидії. Влітку цього року число отримувачів зменшилося, проте для багатьох відвідувачів абонентської служби підприємства питання субсидій постійно залишаються актуальними. Тому ця інформація передусім для них...
 

Архiв новин

«    Октябрь 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31