Запитання – Відповіді

"Запитання – Відповіді"

Питання, які часто виникають у споживачів

 

   — Коли починається та закінчується опалювальний період?

 

   — В нашій родині низький сукупний дохід, не вистачає коштів для оплати за послуги теплопостачання. Як нам бути?

 

   — Отримую пільги на оплату комунальних послуг в грошовій безготівковій формі, на який рахунок будуть перераховувати кошти на виплату пільг з 1 січня 2023 року?


   В які терміни потрібно сплачувати за отримані послуги теплопостачання та яку відповідальність несе споживач, в разі несвоєчасно проведеної оплати?


   — Хто повинен приймати участь у знятті показників загальнобудинкових приладів обліку теплової енергії?


   — Який порядок розрахунку за послуги опалення, якщо в житловому будинку або в квартирі встановлений прилад обліку теплової енергії?


   — Які показники послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води є нормативними?


   — Який порядок перевірки якості послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води?


 

     

 

 

 


Що робити, якщо якість послуг теплопостачання не відповідає нормативним параметрам?

Що робити, якщо якість послуг теплопостачання не відповідає нормативним параметрам? 
 
ПОРЯДОК
перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг

 
У разі неналежного надання або ненадання послуг підприємством споживач повідомляє про це підприємство в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в договорі.
 
У повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Повідомлення споживача незалежно від його форми (усна або письмова) обов'язково реєструється представником підприємства у журналі реєстрації заявок споживачів. Представник зобов'язаний повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім'я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття.
 
Представник підприємства, якому відомі причини неналежного надання або ненадання послуги, зобов'язаний невідкладно повідомити про це споживача та зробити відповідну відмітку в журналі реєстрації заявок, що є підставою для визнання підприємством факту неналежного надання або ненадання послуг.
 
Представник підприємства, якому не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний узгодити з підприємством точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача представник підприємства повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку.
 
У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг споживач і підприємство визначають час і дату повторної перевірки, для проведення якої запрошується представник уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представник об'єднання споживачів. За результатами повторної перевірки складається акт про неналежне надання або ненадання послуг, який підписується споживачем (його представником), представником підприємства, представниками уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представником об'єднання споживачів.
 
За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг (далі акт-претензія), який підписується споживачем та представником підприємства згідно з додатком 2. Акт-претензія складається у двох примірниках по одному для споживача та підприємства.
 
У разі неприбуття представника підприємства в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта- претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
 
Акт-претензія реєструється уповноваженими особами підприємства у журналі реєстрації актів-претензій згідно з додатком 3. Підприємство зобов'язане розглянути такий акт-претензію і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причини такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку підприємством відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії. 

Який порядок перевірки якості послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води?

Який порядок перевірки якості послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води? 
 
ПОРЯДОК
перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг

ВИТЯГ

33. У разі неналежного надання або ненадання послуг виконавцем споживач повідомляє про це виконавця в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в договорі.

У повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Повідомлення споживача незалежно від його форми (усна або письмова) обов'язково реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів. Представник виконавця зобов'язаний повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім'я та по-батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття. 

34. Представник виконавця, якому відомі причини неналежного надання або ненадання послуги, зобов'язаний невідкладно повідомити про це споживача та зробити відповідну відмітку в журналі реєстрації заявок, що є підставою для визнання виконавцем факту неналежного надання або ненадання послуг.

35. Представник виконавця, якому не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний узгодити з виконавцем точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача представник виконавця повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку.

36. У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг споживач і виконавець визначають час і дату повторної перевірки, для проведення якої  запрошується представник уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представник об'єднання споживачів. За результатами повторної перевірки складається акт про неналежне надання або ненадання послуг, який підписується споживачем (його представником), представником виконавця, представниками уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представником об'єднання споживачів.

37. За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг (далі акт-претензія), який підписується споживачем та представником виконавця. Акт-претензія складається у двох примірниках по одному для споживача та виконавця. 

38. У разі неприбуття представника виконавця в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акту-претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. 

39. Акт-претензія реєструється уповноваженими особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій. Виконавець зобов'язаний розглянути такий акт-претензію і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причини такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії. 

Які показники послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води є нормативними?

Які показники послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води є нормативними? 
 
ВИМОГИ
щодо кількісних і якісних показників послуг
та зменшення плати у разі їх відхилення від нормативних

Які показники послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води є нормативними?



Який порядок розрахунку за послуги опалення, якщо в житловому будинку або квартирі встановлено прилад обліку теплової енергії та гарячої води?

Який порядок розрахунку за послуги опалення, якщо в житловому будинку або квартирі встановлений прилад обліку теплової енергії та гарячої води?
 
Розподіл обсягів комунальних послуг між споживачами
 
Відповідно до положень статті 10 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» у будівлях обсяг відповідної комунальної послуги, визначений за допомогою вузла комерційного обліку (а у випадках, передбачених частиною другою статті 9 цього Закону, - за розрахунковим або середнім споживанням), розподіляється між усіма споживачами з урахуванням показань вузлів розподільного обліку.
Розподіл між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг здійснюється відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.11.2018 № 315 зі змінами, внесеними наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28.12.2021 № 358 «Про внесення змін до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг».
 
Послуга з постачання теплової енергії
 
Послуга з постачання теплової енергії надається споживачу для потреб опалення або на індивідуальний тепловий пункт споживача для потреб опалення та приготування гарячої води, відповідно до Правил надання послуги з постачання теплової енергії, затверджених постановою Кабінету Міністрів Українивід 21.08.2019 № 830 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08.09.2021 № 1022), та умов договору про надання послуги з постачання теплової енергії. 
У разі коли приготування гарячої води здійснюється з використанням наявного у будівлі індивідуального теплового пункту, який не переданий у володіння та/або користування виконавцю, то відносини між суб’єктом господарювання та споживачами повинні регулюватися відповідно до цих Правил у частині постачання теплової енергії для приготування гарячої води.
 
Послуга з постачання гарячої води
 
Послуга з постачання гарячої води надається споживачу згідно з умовами типового договору про надання послуги, що укладається з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про житлово-комунальні послуги», та вимогами Правил надання послуги з постачання гарячої води, затверджених постановою Кабінету Міністрів Українит від 11.12.2019 № 1182 (в редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 08.09.2021 № 1023).

Хто повинен приймати участь у знятті показників загальнобудинкових приладів обліку теплової енергії?

Хто повинен приймати участь у знятті показників загальнобудинкових приладів обліку теплової енергії?

 

Покази будинкових засобів обліку теплової енергії знімаються спільно представниками теплопостачальної організації та власником (балансоутримувачем) житлового будинку. При бажанні мешканці житлового будинку можуть приймати участь в процесі зняття показників.

[на початок]


В які терміни потрібно сплачувати за отримані послуги теплопостачання та яку відповідальність несе споживач, в разі несвоєчасно проведеної оплати?

 В які терміни потрібно сплачувати за отримані послуги теплопостачання та яку відповідальність несе споживач, в разі несвоєчасно проведеної оплати?

 

Порядок розрахунків регламентується Правилами надання послуг, затвердженими постановою КМ України № 630 від 21.07.2005 р.: розрахунковий період оплати послуг — один календарний місяць. Термін внесення платежів — не пізніше ніж 20 числа місяця, наступного за розрахунковим. У разі виникнення заборгованості, підприємство має право звертатися з заявами  про стягнення заборгованості за послуги теплопостачання до судових органів, що призведе до додаткових витрат споживача.

 

Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, зобов'язаний сплатити суму заборгованості із врахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, судовий збір, а також три відсотка річних від простроченої суми (відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України).

[на початок]


Отримую пільги на оплату комунальних послуг в грошовій безготівковій формі, на який рахунок будуть перераховувати кошти на виплату пільг з 1 січня 2023 року?

 
Отримую пільги на оплату комунальних послуг в грошовій безготівковій формі, на який рахунок будуть перераховувати кошти на виплату пільг з 1 січня 2023 року?

   Тим пільговикам, які до грудня 2022 року вже отримували пільги у готівковій формі, а також тим, які звернулися за наданням виплати починаючи з грудня 2022 року, Пенсійний фонд України перерахує кошти на їх рахунки, відкриті в уповноважених банках або для виплати через відділення АТ «Укрпошта». Це залежить від способу виплати, обраного одержувачем пільги.
   Пенсіонерам, які до грудня 2022 року отримували пільги у грошовій безготівковій формі, виплата здійснюватиметься шляхом перерахування коштів на їх пенсійні рахунки в уповноважених банках або через відділення АТ «Укрпошта», де людина одержує пенсію. 
   Громадянам, які до грудня 2022 року отримували пільги у грошовій безготівковій формі і не є пенсіонерами, кошти на виплату пільг перераховуються на їх поточні рахунки, відкриті Пенсійним фондом України в АТ «Ощадбанк». Про відкриття такого рахунка в банку, органи Пенсійного фонду України інформують пільговика. Щоб одержати кошти з такого рахунку, потрібно особисто звернутися до АТ «Ощадбанк» для укладення договору банківського рахунка.

 

В нашій родині низький сукупний дохід, не вистачає коштів для оплати за послуги теплопостачання. Як нам бути?

В нашій родині низький сукупний дохід, не вистачає коштів для оплати за послуги теплопостачання. Як нам бути?

  

Хто має право на отримання комунальної субсидії в 2023 році?

   У грудні 2022 року в Україні змінилися правила оформлення субсидій. Тепер українцям, яким необхідно оформити держдопомогу, треба звертатися до Пенсійного фонду України.
      Право на отримання житлових субсидій мають сім'ї, у яких плата за житлово-комунальні послуги більше визначеного для них обов’язкового платежу. Крім того, право на отримання субсидії визначається з урахуванням майнового стану домогосподарства.
     Наразі обов’язковий відсоток платежу розраховується індивідуально для кожної сім’ї за встановленою формулою і залежить виключно від доходів сім’ї.
    Через військове вторгнення рф Міністерство соціальної політики оновило механізм призначення субсидій. Тепер субсидію можуть отримати також внутрішньо переміщені особи, подавши необхідні документи.
      Також отримати субсидію можуть особи, які:
     - належать до складу домогосподарства і перебувають за кордоном у період дії воєнного стану;
     - мають у власності декілька житлових приміщень або будинків, право власності на які набуто шляхом успадкування;
     - мають заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг, яка утворилась в період дії воєнного стану.

В якому випадку не призначають субсидію?

      У 2023 році субсидія не надається, якщо:
     - загальна площа житла перевищує 130 кв. м для квартир та 230 кв. м – для приватних будинків (виняток – дитячі будинки сімейного типу);
     - на депозиті у банку лежить більше 100 тис. грн;
    - будь-хто із членів родини протягом 12 місяців перед призначенням субсидії здійснив операцію на більш ніж 50 тис. грн (купівля землі, квартири, будинку, цінних паперів тощо);
     - у власності є транспортний засіб, якому менше 5 років (крім мопеда і причепа).

Як оформити субсидію та пільги в 2023 році?

     З 1 грудня 2022 року житлові субсидії та пільги можна оформити наступним чином:
     - особисто прийти до Пенсійного фонду України.
     - за допомогою порталу електронних послуг або мобільного додатку ПФУ.
    - передати документи у паперовому вигляді через уповноважених осіб територіальних громад (у сільській, селищній, міській раді) та ЦНАПи (центри надання адміністративних послуг). Заяви з документами приймають у паперовому вигляді.
     - зробити це онлайн через портал Дія.
     Більш детальну інформацію можна отримати за телефонами «гарячих ліній»:
 
м. Полтава - (0532) 56-53-29; 0-800-50-25-10;
м. Кременчук – (0536) 75-81-38.





Коли починається та закінчується опалювальний період?

Коли починається та закінчується опалювальний період?

Рішення про початок та закінчення опалювального сезону приймається місцевою радою за умови, що середньодобова температура повітря протягом трьох діб поспіль:

— не перевищує 8 оС — для початку опалювального сезону;

 
— не нижче 8 оС — для закінчення опалювального сезону.


Цей порядок визначений пунктом 5 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених Постановою КМУ № 630 від 21.07.2005 року. 


АКТУАЛЬНО


«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» ПОВІДОМЛЯЄ:
Графік підготовки теплового господарства до наступного опалювального сезону
 
Аби наступний опалювальний сезон пройшов без позаштатних ситуацій, необхідно влітку належним чином підготувати теплове господарство до роботи. Запорукою безвідмовного функціонування обладнання котелень і теплових мереж, та, як наслідок, стабільного надання послуг теплопостачання споживачам у м. Полтаві, Карлівці, Машівці, Решетилівці, Котельві, а також й у м. Кременчук — є своєчасне виконання всього комплексу профілактичних заходів. Для цього щороку необхідно зупиняти котельні, теплогенераторні і центральні теплові пункти (ЦТП) на деякий час. Тож, спланований «Полтаватеплоенерго» і погоджений з органами місцевого самоврядування, графік підготовки теплового господарства до опалювального періоду 2023-2024 рр. — у статті нижче.

Нагадаємо, в обласному центрі функціонує 80 котелень і теплогенераторних підприємства, що забезпечують мешканців міста теплом і гарячою водою. Робота 32 з них має сезонний характер, тобто вони працюють лише упродовж опалювального періоду і на час проведення підготовчих робіт в технологічному процесі задіяні не будуть. Решта котелень і теплогенераторних будуть зупинятися, щоб теплоенергетики змогли провести всі необхідні діагностичні та ремонтні роботи. Виняток - котельня по вул. Д. Коряка, 7,  яка працюватиме цьогоріч влітку без зупинки.

Термін зупинки кожної котельні залежить від її потужності та протяжності теплових мереж, задіяних у роботі. У середньому він коливається від 7 до 11 діб. Щоправда, і винятки також є. Наприклад, найбільша котельня Полтави по вулиці Ціолковського, яка забезпечує послугами майже третину міста, буде зупинена для проведення планового ремонту на 18 днів: з 29 травня до 15 червня включно. 

Фахівці «Полтаватеплоенерго» наголошують, що термін зупинки потужностей зведений до мінімуму, аби незручності для споживачів тривали якомога менше.

 

З графіками проведення робіт у районних центрах області, де «Полтаватеплоенерго» надає свої послуги, можна ознайомитися тут:

Пресслужба «Полтаватеплоенерго».


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 


 
Шановні споживачі підприємства «Полтаватеплоенерго» у місті Кременчук. До вашої уваги контакти нашого Кременчуцького підрозділу, що розташований за адресою проспект Свободи, 8
 
 
ДЛЯ НАСЕЛЕННЯ (Абонентський відділ) м. Кременчук

Прийом показників приладів обліку гарячого водопостачання, питання по виставленим рахункам, якості послуг.
050-457-42-66 
050-457-42-65
050-457-42-74 

З питань аварійних ситуацій, що можуть виникнути у житловому будинку, необхідно звертатись до організації, яка здійснює обслуговування внутрішньобудинкової системи опалення. А щодо стану зовнішніх інженерних мереж - до КП «Теплоенерго» м. Кременчук.

ДЛЯ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ м. Кременчук
 
Консультації щодо нарахувань, звірки взаєморозрахунків з юридичними особами, прийому показників приладів обліку.
050-810-17-80

Питання з приводу укладання договорів з юридичними особами.
050-457-42-72

Робота зі споживачами - юридичними особами, щодо якості послуг та контролю теплоспоживання.
050-810-11-89

Пломбування, розпломбування приладів обліку теплової енергії та гарячої води.
050-457-42-68


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.



КОРИСНО

ОФІЦІЙНО