"ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО" ПОВІДОМЛЯЄ: Протягом цього міжопалювального періоду багатоповерхівки Полтави буде обладнано будинковими лічильниками гарячої води

2019-05-30  


"ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО" ПОВІДОМЛЯЄ:

Протягом цього міжопалювального періоду багатоповерхівки Полтави буде обладнано будинковими лічильниками гарячої води 

Будинкові лічильники гарячої води 

Як здійснюватиметься комерційний облік гарячої води у житлових будинках обласного центру та що у зв’язку з цим зміниться для споживачів послуг «Полтаватеплоенерго», розповів начальник служби контролю за збутом теплової енергії підприємства Віктор ІВАНЧЕНКО.

Начальник служби контролю за збутом теплової енергії Віктор Іванченко

— У зв’язку з чим виникла необхідність встановлювати будинкові (комерційні) лічильники гарячої води?

— Відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» на «Полтаватеплоенерго» покладено обов’язок забезпечити оснащення будівель вузлами комерційного обліку гарячої води до серпня цього року. У зв’язку з цим протягом цьогорічного міжопалювального періоду в житлових будинках, що отримують послугу з централізованого гарячого водопостачання від центральних теплових пунктів (ЦТП) підприємства, буде встановлено вузли комерційного обліку гарячої води (будинкові лічильники). Ці вузли встановлюються для обліку фактичної кількості гарячої води, спожитої мешканцями будинку. У свою чергу власники (співвласники) приміщень у них (квартир), відповідно до чинного законодавства, зобов’язані забезпечити оснащення цих приміщень вузлами розподільного обліку (індивідуальними лічильниками) гарячої води протягом трьох років з дня набрання чинності законом, тобто до 2 серпня 2020 року.
 


— Чи є альтернативні джерела фінансування встановлення будинкових лічильників гарячої води, крім зазначених в адресних повідомленнях, розісланих підприємством споживачам?

— Згідно з законом витрати на встановлення комерційних вузлів обліку покладаються на власників (співвласників) усіх приміщень у будівлі шляхом сплати внеску за встановлення вузла комерційного обліку виконавцеві відповідної послуги. Вартість комплексу робіт на встановлення розраховується для кожної будівлі окремо. Однак, як показує досвід інших міст України, існує й інший варіант. Фінансування встановлення будинкових лічильників гарячої води повністю або частково можуть взяти на себе органи місцевої влади. Підприємство вже звернулося до полтавських і карлівських органів влади з відповідним проханням. Це б дозволило і виконати вимоги закону, й уникнути додаткових витрат з боку полтавців та карлівців, де підприємство надає свої послуги з централізованого постачання гарячої води. На сьогодні відповідей на ці звернення «Полтаватеплоенерго» не отримало. Ми розраховуємо на підтримку споживачів послуги з централізованого постачання гарячої води (а їх тільки в Полтаві — понад 150 тисяч), громадських організацій та небайдужих посадовців. Адже в такі фінансово скрутні часи, на наше глибоке переконання, не можна додатково обтяжувати населення.

— На сьогодні чимало полтавців вже облаштувало свої помешкання бойлерами і частково або повністю готує гарячу воду для власних потреб самостійно. Або ж є інша категорія містян, помешкання яких обладнані індивідуальним опаленням. Також існує чимало житлових багатоповерхівок, у яких розташовуються офіси та нежитлові приміщення. Як бути цим споживачам і мешканцям таких будинків?

— Відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» мешканці, чиї квартири обладнані бойлерами чи автономним опаленням, власники нежитлових приміщень також беруть участь у встановленні вузлів комерційного обліку гарячої води в житлових будинках, тобто сплачують відповідні внески. Хочу наголосити: це норма чинного законодавства, а не забаганка фахівців підприємства, і ми позбавлені юридичного права трактувати її з позиції «справедливо» чи «несправедливо».

— У яких будинках буде здійснюватися комерційний облік обсягів споживання гарячої води в першу чергу та про які терміни облаштування йдеться?

— Протягом цьогорічного міжопалювального періоду «Полтаватеплоенерго» має намір встановлювати комерційні вузли обліку гарячої води на житлових будинках, що отримують гарячу воду від ЦТП підприємства, тобто там, де холодна та гаряча вода подаються окремо. Іншими словами, на першому етапі облаштовуватимуться будинковими лічильниками гарячої води багатоповерхівки, які отримують гарячу воду, що підігрівається за межами житлового будинку. На наступному етапі відбуватиметься облаштування комерційного обліку гарячої води у решті будинків. У них приготування гарячої води здійснюється в індивідуальних теплових пунктах (ІТП), тобто всередині будівлі наявна теплообмінна установка. У таких багатоповерхівках будинкові вузли обліку гарячої і холодної води згодом будуть встановлюватися одночасно.

— Як будуть співіснувати будинковий (комерційний) і квартирні (розподільчі) лічильники гарячої води? Як враховуватимуться різні людські фактори (наприклад, кількість осіб, що користуються послугою) при розподілі «небалансу»?

— Розподіл послуги, що надається споживачам житлового будинку і обчислюється будинковим приладом обліку, визначається Методикою розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг

У будинку, що отримує гарячу воду від ЦТП підприємства, де 100% приміщень оснащені розподільчими (індивідуальними) лічильниками гарячої води, розподіл гарячої води відбувається пропорційно до обсягів споживання кожного споживача. «Обсяги небалансу» спожитої гарячої води визначають як різницю між визначеним за показаннями комерційного (будинкового) приладу обліку та сумарним обсягом спожитої гарячої води за показаннями вузлів розподільного обліку (індивідуальними).

Обсяги гарячої води в приміщенні, не оснащеному приладами обліку гарячої води, розраховуються як різниця між загальним обсягом спожитої гарячої води у будівлі (зафіксованим будинковим лічильником гарячої води) та обсягом спожитої гарячої води в приміщеннях за показаннями індивідуальних лічильників пропорційно до кількості зареєстрованих осіб.

Для розподільного обліку визначається кількість осіб у приміщенні, які фактично користуються комунальною послугою (для житлових приміщень — зареєстрованих у приміщенні, а для нежитлових — працівників за штатним розкладом).

Розподіл «небалансу» (у разі його наявності) може відбуватися за принципом, погодженим рішенням співвласників будівлі, за одним з варіантів:
— пропорційно до кількості осіб у приміщенні, яким надається комунальна послуга з централізованого постачання гарячої води;
— пропорційно до кількості санітарно-технічного обладнання, яким у приміщенні здійснюється водорозбір гарячої води;
— пропорційно до кількості стояків гарячого водопостачання, що проходять через приміщення споживачів;
— для нежитлових приміщень — пропорційно до площі ванних кімнат/санвузлів.

У такому разі рішення щодо варіанту розподілу співвласники багатоквартирного будинку ухвалюють на зборах у порядку, передбаченому Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», і надають «Полтаватеплоенерго» як виконавцю комунальної послуги усі вихідні дані для застосування обраного принципу розподілу.

— Які взагалі причини виникнення «небалансу» і які шляхи для його мінімізації?

— Однією з причин виникнення «небалансу» є невчасно передані показники вузлів розподільного обліку (індивідуального лічильника) гарячої води мешканцями житлового будинку. Тому хочеться звернутися до споживачів з проханням регулярно (щомісяця) до 25 числа звітного місяця передавати до абонентської служби «Полтаватеплоенерго» показання квартирних засобів обліку гарячої води.

При виявленні суттєвого необґрунтованого об’єму «небалансу» гарячої води в житловому будинку фахівці підприємства перевірятимуть коректність роботи вузла комерційного обліку гарячої води та за ініціативи і коштом мешканців виконуватимуть його перевірку або повірку в виробничо-метрологічній лабораторії підприємства.

У випадку «небалансу», не пов’язаного з функціонуванням приладу комерційного обліку, який встановлено на межі балансової належності інженерних мереж, представники «Полтаватеплоенерго» за запрошенням балансоутримувача житлового будинку можуть брати участь у комісійному обстеженні внутрішньобудинкової системи гарячого водопостачання з метою виявлення причини «небалансу».

— Чи планує підприємство разом зі встановленням будинкового лічильника гарячої води вживати якихось додаткових заходів усередині житлового будинку для запобігання появі «небалансу»?

— Для запобігання безобліковому споживанню води підприємство поступово на водолічильниках вузлів розподільного обліку гарячої води встановлює антимагнітний індикатор (пломбу). Як правило, це відбувається під час зняття показників та після чергової повірки чи в момент первинного пломбування водомірів гарячої води.

— Що буде, якщо мешканці багатоповерхівки не зможуть вчасно організуватись і прийняти консолідоване рішення про варіант встановлення лічильника гарячої води у своєму будинку?

— Якщо мешканці будинків не зможуть вчасно прийняти рішення про встановлення вузлів комерційного обліку гарячої води, монтаж лічильників буде здійснюватися на запропонованих «Полтаватеплоенерго» умовах, зазначених у повідомленнях, які нещодавно отримали наші споживачі, чиї житлові будинки у першу чергу облаштовуватимуться будинковими (комерційними) лічильниками гарячої води.
 
Хочу наголосити, що підприємство не має власних коштів для проведення робіт зі встановлення будинкових лічильників гарячої води у житловому фонді міста. Тому в разі встановлення на умовах, запропонованих підприємством, «Полтаватеплоенерго» буде змушене звернутися до банківських установ для отримання кредитних коштів. Необхідно розуміти, що цей крок та наступне абонентське обслуговування, пов’язане зі щоквартальною доставкою споживачам рахунків на сплату внесків і обліком сплачених ними коштів, у підсумку за п’ять років збільшать первинну вартість облаштування житлового будинку лічильником гарячої води в середньому в 2-2,5 рази. Тому підприємство рекомендує відповідально поставитися до вибору варіанту встановлення будинкового лічильника гарячої води. А з метою економії коштів мешканці можуть узагалі облаштувати комерційний облік гарячої води в своєму будинку самостійно.
 

На першому етапі повідомлення отримали мешканці житлових будинків міста, що отримують послугу з централізованого постачання гарячої води від центральних теплових пунктів (ЦТП) підприємства. Їх перелік можна знайти тут.

Підприємство звертає увагу споживачів, що сплата внесків відповідно до Закону «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» необхідно здійснювати лише після затвердження їхнього розміру органами місцевого самоврядування, про що підприємство повідомить додатково. 

А отже, «Полтаватеплоенерго» звертається до споживачів, котрі отримали адресні повідомлення, з проханням не проводити передчасних платежів за реквізитами, зазначеними у повідомленнях.

— Чи можна відмовитися від встановлення лічильника гарячої води в будинку або від послуги з централізованого постачання гарячої води в окремій квартирі?

— Можливість відмови від встановлення вузлів комерційного обліку гарячої води не передбачена жодним нормативно-правовим актом.
Хочу нагадати, що відповідно до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення відключення від послуги з гарячого водопостачання можливе лише тимчасово — на період непроживання — одночасно з відключенням послуги з централізованого постачання холодної води.

— Коли варто очікувати початку робіт зі встановлення будинкових лічильників гарячої води? 

— Монтаж вузлів комерційного обліку гарячої води буде проведено після затвердження органами місцевого самоврядування розмірів внесків за їх встановлення та після отримання підприємством кредитних коштів. Про завершення підготовчого етапу та початок цих робіт підприємство обов’язково повідомить своїх споживачів усіма доступними способами: на сайті підприємства, його сторінках у соціальних мережах (Facebook, Instagram, Twitter) і месенджерах (Viber, Telegram) та за допомогою місцевих ЗМІ.

Прес-служба «Полтаватеплоенерго».


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.

Друкувати

АКТУАЛЬНО


«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» ПОВІДОМЛЯЄ:
Графік підготовки теплового господарства до наступного опалювального сезону

Аби наступний опалювальний сезон пройшов без позаштатних ситуацій, влітку необхідно якісно підготувати теплове господарство до роботи. Запорукою безвідмовного функціонування обладнання котелень і теплових мереж,  стабільного надання послуг теплопостачання споживачам у м. Полтаві, Карлівці, Машівці, Решетилівці, Котельві, а також у Кременчуці — є своєчасне виконання фахівцями «Полтаватеплоенерго» всього комплексу профілактичних заходів. Тому щороку на деякий час необхідно зупиняти котельні, теплогенераторні і центральні теплові пункти (ЦТП). Нижче пропонуємо погоджений з органами місцевого самоврядування графік підготовки теплового господарства до опалювального періоду 2024-2025 років.

Близько половини котелень і теплогенераторних Полтави будуть зупинятися відповідно до графіку, щоб теплоенергетики змогли провести всі необхідні діагностичні та ремонтні роботи.

Термін зупинки кожної котельні залежить від її потужності та протяжності теплових мереж, задіяних у роботі. У середньому він коливається від 7 до 11 діб. 
 
Проте є винятки. Наприклад, котельня по вулиці І. Дорошенка буде зупинена для проведення планового ремонту на 23 дні: з 27 травня по 18 червня (включно). Фахівці «Полтаватеплоенерго» наголошують, що термін зупинки потужностей зведений до мінімуму, аби незручності для споживачів тривали якнайменше!

У графіку підготовки теплового господарства до наступного опалювального сезону крім дат зупинки і відновлення роботи кожної котельні, теплогенераторної чи ЦТП, міститься ще й дата проведення гідравлічних випробувань. Завдяки випробуванням  фахівці підприємства можуть спрогнозувати і виявити місця можливих поривів на мережах, оперативно їх відремонтувати і запобігти виникненню аварій уже в період надання послуг.
 
Зверніть увагу, що в результаті гідравлічних випробувань можуть виникнути позаштатні ситуації, що подовжать термін зупинки котельні, а значить і період відсутності гарячої води влітку.
 
Отже, «Полтаватеплоенерго» інформує споживачів про дати проведення гідравлічних випробувань, аби можливі пориви на мережах не були для них несподіванкою.



ГРАФІК ПІДГОТОВКИ
котелень, теплогенераторних, ЦТП та теплових мереж
до опалювального періоду 2024-2025 рр. у м. Полтава,
погоджений з виконавчим комітетом
Полтавської міської ради 

 

 

АКТУАЛЬНО 

 

АКТУАЛЬНО

 

АКТУАЛЬНО

 

 

З графіками проведення робіт у районних центрах області, де «Полтаватеплоенерго» надає свої послуги, можна ознайомитися тут:

Пресслужба «Полтаватеплоенерго».


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 


КОРИСНО

ОФІЦІЙНО