«Полтаватеплоенерго»: Мешканці кожного житлового будинку можуть обрати собі індивідуальний режим теплоспоживання

2019-11-07   


«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО»: МЕШКАНЦІ КОЖНОГО ЖИТЛОВОГО БУДИНКУ МОЖУТЬ ОБРАТИ СОБІ ІНДИВІДУАЛЬНИЙ РЕЖИМ ТЕПЛОСПОЖИВАННЯ 

Цьогоріч опалювальний сезон у Полтаві розпочався 28 жовтня, найпізніше за останні роки. Проте 2019 рік виявився багатим на погодні сюрпризи: на зміну аномально теплому жовтню прийшов листопад, який також характеризується високими денними температурами зовнішнього повітря. І хоча +10–13°С восени й навесні відчуваються по-різному, варто частіше замислюватись про скорочення енергоспоживання на опалення житлових будинків у нашому місті. Це і перебування в оселях зробить комфортнішим, й істотно заощадити на опаленні дозволить. Про можливість регулювання обсягів споживання теплової енергії на опалення житлових будинків ми поспілкувалися із заступником генерального директора із збуту «Полтаватеплоенерго» Романом КАШИНИМ. 

— Романе Олександровичу, розкажіть, будь ласка, від чого насамперед залежать обсяги споживання теплової енергії в багатоповерхівці.

— Говорити в загальному про всі житлові будинки міста було б неправильно, адже для кожної багатоповерхівки обсяги споживання тепла індивідуальні. Залежать вони від багатьох факторів: це і теплозахисні властивості зовнішніх огороджувальних конструкцій, і конфігурація самої будівлі (кількість поверхів, її «компактність» тощо), і кількість діб надання послуги, і температурний режим як усередині приміщення, так і надворі. Через це ми не маємо в Полтаві прикладів двох абсолютно однакових будинків за рівнем споживання тепла. Навіть зовні схожі між собою будівлі матимуть різне теплоспоживання, адже велику роль відіграє й організованість мешканців та їхнє бажання зменшити витрати на оплату послуг з опалення.

— Як обсяг споживання тепла впливає на розмір нарахувань за послугу з опалення?

— Переважна більшість житлових багатоквартирних будинків міста вже обладнана вузлами комерційного обліку теплової енергії, тобто будинковими лічильниками тепла. Саме вони дають змогу зафіксувати, який обсяг теплової енергії фактично був використаний для опалення багатоповерхівки у певний розрахунковий період. Тож мешканці будинків, обладнаних вузлами комерційного обліку, сплачують лише за той обсяг теплової енергії, який надійшов до будівлі. На сьогодні такою можливістю користуються понад 94% полтавців, з числа споживачів послуг нашого підприємства.

Розрахунок вартості послуги з централізованого опалення підприємство проводить, керуючись п. 12 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення. А саме в основі нарахувань лежить обсяг фактично спожитої теплової енергії, який визначається за показниками будинкового лічильника тепла і розподіляється між домогосподарствами пропорційно до опалювальної площі осель. Однак вартість 1 Гкал для всіх споживачів однакова і визначається тарифами, які для «Полтаватеплоенерго» встановлює Національна комісія, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП).

Щомісяця фахівці підприємства аналізують обсяги теплоспоживання і відповідно вартості послуги з централізованого опалення. Якщо результати аналізу демонструють значну різницю між проектними і фактичними обсягами споживання, приймається рішення про комісійний (разом із балансоутримувачем) огляд будинку. Хочу підкреслити, що налаштуванням внутрішньобудинкових систем теплопостачання має займатися балансоутримувач житлового будинку, однак часто фахівці підприємства при проведенні налагоджувальних робіт надають консультативну допомогу.

— Чи можуть споживачі брати участь у знятті показників будинкового лічильника тепла?

— Період зняття показників вузлів комерційного обліку припадає на останні дні кожного місяця опалювального сезону. Зараз будинків, де зняття показників вузлів комерційного обліку теплової енергії відбувається вручну, залишилося небагато. Більшість будинкових лічильників тепла обладнана модемами, які дозволяють дистанційно і в автоматичному режимі контролювати параметри роботи приладу, а також знімати і передавати його показники. Якщо ж будинковий тепловий лічильник не обладнаний модемом, то його показники знімають працівники «Полтаватеплоенерго» в присутності балансоутримувача та представника мешканців будинків, якщо він був обраний громадою.

— У чому суть регулювання обсягів споживання тепла і як воно відбувається?

— Необхідно розуміти, що регулювання обсягів теплоспоживання буває різним. Зокрема, воно може відбуватися як за рахунок якості теплоносія, так і його кількості.

Якісне регулювання — це прерогатива підприємства. Воно відбувається безпосередньо на котельнях «Полтаватеплоенерго» за рахунок встановлення температури теплоносія. Щоб температура повітря у приміщеннях будинку трималася в межах нормативних значень, працівники підприємства підтримують температуру теплоносія на рівні, що відповідає погодним умовам.

Кількісне ж регулювання може здійснюватися в кожній окремій багатоповерхівці. У цьому випадку мешканці самостійно вирішують, яка температура в будинку буде прийнятною для всіх, і підтримують її. Тут для споживачів важливо домовитись між собою, чи вони погодяться на нормативну температуру в +18-20°С або ж матимуть у квартирах приблизно +25°С, але й сплачуватимуть більше. Слід наголосити на необхідності кількісного регулювання в перехідні періоди (навесні й восени), коли денна температура зовнішнього повітря може перевищувати +5–8°С. Це дозволить уникнути так званих «перетопів» і збереже кошти споживачів.

Однак відразу ж хочу застерегти: конструкції внутрішньобудинкових систем опалення мають обмеження щодо кількісного регулювання. Щоб не допустити гідравлічного розбалансування системи опалення, не можна зменшувати витрати теплоносія нижче за передбачені проектною документацією для кожного житлового будинку. Якщо система розбалансується, теплопостачання відчутно погіршиться, а в окремих квартирах опалення може взагалі бути відсутнім. Тому, коли температура зовнішнього повітря починає перевищувати +5-8°С, а тепло в будинок уже або ще подається, більш доцільно буде повністю призупиняти подачу теплоносія на систему опалення. Це і забезпечить раціональне використання теплової енергії, і гарантує рівні можливості для всіх споживачів користуватися опаленням.

— Для чого взагалі потрібно регулювати кількість теплової енергії, що надходить до будинку?

— Звісно, крім глобального питання енергоощадності, яке зараз на часі, для наших споживачів передусім актуальне питання економії коштів. Чим раціональніше буде використовуватись теплова енергія, тим більше шансів уберегти сімейний бюджет від значних витрат. Наведу конкретний приклад: ми на власній практиці пересвідчилися, що збільшення температури повітря всередині приміщення на 1°С призводить до зростання витрат теплової енергії у середньому на 5%. Ясна річ, що ці 5% знаходять відображення і в рахунках за опалення.

«Полтаватеплоенерго»: Мешканці кожного житлового будинку можуть обрати собі індивідуальний режим теплоспоживання

 

— Що потрібно зробити мешканцям, щоб почати самостійно регулювати обсяги споживання теплової енергії?

Перший крок, щоб самостійно регулювати споживання теплової енергії в житловому будинку, — обрати відповідальну особу. Для цього мешканці багатоповерхівки проводять загальні збори, на яких визначаються з прийнятним для всіх температурним режимом усередині приміщень й обирають уповноваженого представника. Далі споживачам необхідно письмово поінформувати підприємство про факт обрання відповідальної особи і підтвердити його копією протоколу зборів з підписами всіх учасників. Отримавши письмове звернення мешканців, фахівці служби контролю за збутом теплової енергії безпосередньо на місці встановлення будинкового лічильника тепла проінструктують обраного уповноваженого щодо роботи вузла обліку. Інструктаж передбачає розгляд основних підходів до кількісного регулювання подачі теплоносія до будинку і принципів роботи теплового лічильника. Відповідальна особа навчиться знімати показники лічильника, оцінювати витрати теплоносія тощо.

Мешканці більшості багатоповерхівок міста вже обрали відповідальних представників, і вони вже пройшли інструктажі. Приємно відзначити, що там, де протягом минулого опалювального періоду проводилося регулювання обсягів теплоспоживання, економія мешканців на опаленні склала до 20% порівняно зі схожими будинками без регулювання.

— Які ще заходи можуть допомогти споживачам заощадити на опаленні? 

— Нерідко наші фахівці чують думку, яка побутує між споживачів, що будинковий лічильник тепла нібито допомагає економити. Насправді лічильник сам по собі не є засобом економії. Він лише обліковує обсяг теплової енергії, спожитої багатоповерхівкою, тобто відображає фактичний стан справ. Щоб економити, необхідно вжити цілого комплексу заходів.

Передусім слід подбати, щоб тепло не тікало з будинку, — утеплити огороджувальні конструкції (стіни, вікна, покриття тощо) та внутрішньобудинкові трубопроводи. Не варто занехаювати місця загального користування, адже через розбите на сходовій клітині скло чи пошкоджені двері під’їзду до будинку потрапляє холод, а отже, температура в усіх приміщеннях, у тому числі й квартирах, знижується. Через це втрати теплової енергії на опалення зростають. Також маємо кілька прикладів у місті, коли мешканці будинку власним коштом встановили автоматизовані індивідуальні теплові пункти (ІТП) з погодними регуляторами.

«Полтаватеплоенерго»: Мешканці кожного житлового будинку можуть обрати собі індивідуальний режим теплоспоживання

 

Підсумовуючи, хочу зазначити: у регулюванні обсягів теплоспоживання зацікавлені і полтавці, і саме підприємство. Тому фахівці служби контролю за збутом теплової енергії «Полтаватеплоенерго» завжди готові надати додаткову інформацію з цього питання. Звернутися до них можна, завітавши особисто на адресу: вулиця Генерала Духова, 5 (зупинка «5 школа»/«ОЦЕВУМ»), кабінети №3 та №4, або зателефонувавши в робочий час на номери: (0532) 510-464, (0532) 510-482.

Пресслужба «Полтаватеплоенерго».


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.

Друкувати

АКТУАЛЬНО


Цьогоріч опалювальний сезон у Полтаві розпочався 28 жовтня, найпізніше за останні роки. Проте 2019 рік виявився багатим на погодні сюрпризи: на зміну аномально теплому жовтню прийшов листопад, який також характеризується високими денними температурами зовнішнього повітря. І хоча +10–13°С восени й навесні відчуваються по-різному, варто частіше замислюватись про скорочення енергоспоживання на опалення житлових будинків у нашому місті. Це і перебування в оселях зробить комфортнішим, й істотно заощадити на опаленні дозволить. Про можливість регулювання обсягів споживання теплової енергії на опалення житлових будинків ми поспілкувалися із заступником генерального директора із збуту «Полтаватеплоенерго» Романом КАШИНИМ... 
 


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.

КОРИСНО

 
 
Полтавські теплоенергетики спільно з Державною виконавчою службою продовжують роботу з примусового стягнення заборгованості зі споживачів послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води. Цього разу вирушили в рейд по боржниках разом з державними виконавцями Київського району. Питання до містян – ті самі: стосуються оплати рахунків за використане тепло...

Фахівці «Полтаватеплоенерго» наголошують: сценарій стягнення заборгованості через суд небажаний ні для підприємства, ні для споживачів. Адже в результаті до суми боргу додаються ще й інфляційні витрати за весь час прострочення, 3% річних і судовий збір. І все це збільшує суму оплати споживача до 30%. Тому вчасно розраховуватися за отримані послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води - найкращий спосіб не допустити виникнення заборгованості. Якщо ж уникнути заборгованості все-таки не вдалося, полтавські теплоенергетики рекомендують не доводити справи до суду варто і знайти шляхи ліквідації боргу якнайшвидше.



Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.

ОФІЦІЙНО