МІНРЕГІОН: Інформація щодо перегляду тарифів на послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води (від 02 червня 2014 р.)

 

2014-06-02

 

Інформація щодо перегляду тарифів на послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води

Питання перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги є досить непростим, оскільки по своїй суті є як економічним, так і соціально спрямованим.

Процес підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги зачіпає інтереси не лише пересічних громадян, а кожне підприємство галузі.

Основними причинами зростання тарифів у сьогоднішніх умовах господарювання є :

По-перше, це особливості структури витрат комунальних підприємств, їх надзвичайна залежність від вартості енергоносіїв та мінімальної заробітної плати.

Основними складовими тарифів на послуги з теплопостачання є енергоносії (газ, електроенергія) — до 65% та заробітна плата — до 20%. Вартість цих складових постійно зростає з незалежних від підприємства причин.

По-друге, тривале стримування зростання тарифів у минулих роках.

У деяких населених пунктах України тарифи на житлово-комунальні послуги не переглядалися протягом декількох років, хоча для цього були всі об’єктивні підстави. Фактично тарифи виявилися засобом політичних маніпуляцій місцевих органів влади. У результаті, тарифи на житлово-комунальні не покривали фактичної собівартості послуг.

На сьогоднішній день ця проблема також має місце.

Так, середній рівень відшкодування фактичної собівартості житлово-комунальних послуг тарифами становить 78%, у т.ч. на послуги з теплопостачання — 70%.

Таким чином, незмінні протягом декількох років тарифи на житлово-комунальні послуги та дефіцит бюджетних коштів для відшкодування різниці між економічно обґрунтованими витратами та чинними тарифами спричинили у багатьох населених пунктах значне погіршення фінансово-економічного стану підприємств житлово-комунального господарства і, як наслідок, якості послуг та технічного стану насамперед цілісних майнових комплексів, зокрема, теплопостачання.

Постійно зростають збитки, дебіторська та кредиторська заборгованості підприємств. За підсумками роботи підприємств галузі упродовж 4 місяців поточного року збитки сягнули 3,0 млрд. гривень, кредиторська заборгованість — 23,4 млрд. гривень, з яких 72% — борги за природний газ та електроенергію.

Тому, виходячи з цих умов, а також враховуючи підвищення тарифів на енергоносії, зростання цін на матеріально-технічні ресурси, зміну рівня мінімальної заробітної плати, здорожчення робіт субпідрядних організацій перегляд тарифів на житлово-комунальні послуги та приведення їх до економічно обґрунтованого рівня, є об’єктивною необхідністю.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2014 № 81 «Про вдосконалення державної політики регулювання цін на природний газ і тарифів на теплову енергію та забезпечення посилення соціального захисту населення під час оплати житлово-комунальних послуг», приведення тарифів на послуги з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води до економічно обґрунтованого рівня призведе до збільшення тарифів на 40%. При цьому це середній показник.

Діапазон збільшення тарифів становитиме від 1% (ПАТ «Полтаваобленерго») до 98% (КП «Тепломережа» м. Донецьк).

Перші платіжні квитанції за новими тарифами на послуги централізованого опалення, гарячого водопостачання споживачі отримають в середині серпня 2014 року.

За прогнозними розрахунками Мінрегіону, в середньому по Україні вартість житлово-комунальних послуг при проживанні середньостатистичної сім’ї у І-кімнатній квартирі складатиме близько 365 гривень (зростання на 67 грн або 22,7%), у 2-кімнатній квартирі — 718 гривень (зростання на 133 грн або 22,7%), у 3-кімнатній квартирі — 941 гривень (зростання на 175 грн або 22,8%).

За таких умов, постає питання щодо спроможності людей оплачувати за підвищеними тарифами.

Усвідомлюючи всю відповідальність за перегляд тарифів, Урядом передбачено ряд заходів щодо посилення соціального захисту населення в умовах зростання тарифів на житлово-комунальні послуги.

Головним механізмом забезпечення соціального захисту найбільш вразливих верств населення залишається Програма житлових субсидій, яка гарантує малозабезпеченим громадянам стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від зміни вартості послуг.

Через Програму житлових субсидій держава компенсує сім’ям, що складаються лише з непрацездатних осіб, а також сім’ям, у складі яких є діти, інваліди І або ІІ групи і середньомісячний сукупний дохід яких на одну особу в розрахунку на місяць не перевищує прожиткового мінімуму, витрати на оплату житлово-комунальних послуг у межах норм споживання, що перевищують 10% сукупного доходу. Іншим сім’ям компенсуються відповідні витрати, що перевищують 15% сукупного доходу.

Крім того, населення України має можливість скористатись новою державною соціальною програмою.

Так, з 1 липня 2014 року набирає чинності постанова Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. № 83 «Про посилення соціального захисту населення в умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги», якою передбачено надання населенню компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг (централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води та газопостачання) у зв'язку з підвищенням цін і тарифів на ці послуги. 

Компенсація розраховується як різниця між розміром плати за послуги з газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у межах норм споживання (з урахуванням пільг та субсидії) після підвищення цін і тарифів на послуги та розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на послуги.

Право на отримання компенсації матимуть сім’ї, у яких середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, що визначається як сума прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення (близько 1 190 гривень на 1 особу). До складу сім’ї включаються особи, які зареєстровані у житловому приміщенні (будинку).
 

За матеріалами: Офіційний сайт МІНРЕГІОНу
Адреса ресурсу:
http://minregion.gov.ua
Адреса матеріалу:
Інформація щодо перегляду тарифів на послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води

Друкувати

АКТУАЛЬНО


«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» ПОВІДОМЛЯЄ:
Графік підготовки теплового господарства до наступного опалювального сезону

Аби наступний опалювальний сезон пройшов без позаштатних ситуацій, влітку необхідно якісно підготувати теплове господарство до роботи. Запорукою безвідмовного функціонування обладнання котелень і теплових мереж,  стабільного надання послуг теплопостачання споживачам у м. Полтаві, Карлівці, Машівці, Решетилівці, Котельві, а також у Кременчуці — є своєчасне виконання фахівцями «Полтаватеплоенерго» всього комплексу профілактичних заходів. Тому щороку на деякий час необхідно зупиняти котельні, теплогенераторні і центральні теплові пункти (ЦТП). Нижче пропонуємо погоджений з органами місцевого самоврядування графік підготовки теплового господарства до опалювального періоду 2024-2025 років.

Близько половини котелень і теплогенераторних Полтави будуть зупинятися відповідно до графіку, щоб теплоенергетики змогли провести всі необхідні діагностичні та ремонтні роботи.

Термін зупинки кожної котельні залежить від її потужності та протяжності теплових мереж, задіяних у роботі. У середньому він коливається від 7 до 11 діб. 
 
Проте є винятки. Наприклад, котельня по вулиці І. Дорошенка буде зупинена для проведення планового ремонту на 23 дні: з 27 травня по 18 червня (включно). Фахівці «Полтаватеплоенерго» наголошують, що термін зупинки потужностей зведений до мінімуму, аби незручності для споживачів тривали якнайменше!

У графіку підготовки теплового господарства до наступного опалювального сезону крім дат зупинки і відновлення роботи кожної котельні, теплогенераторної чи ЦТП, міститься ще й дата проведення гідравлічних випробувань. Завдяки випробуванням  фахівці підприємства можуть спрогнозувати і виявити місця можливих поривів на мережах, оперативно їх відремонтувати і запобігти виникненню аварій уже в період надання послуг.
 
Зверніть увагу, що в результаті гідравлічних випробувань можуть виникнути позаштатні ситуації, що подовжать термін зупинки котельні, а значить і період відсутності гарячої води влітку.
 
Отже, «Полтаватеплоенерго» інформує споживачів про дати проведення гідравлічних випробувань, аби можливі пориви на мережах не були для них несподіванкою.



ГРАФІК ПІДГОТОВКИ
котелень, теплогенераторних, ЦТП та теплових мереж
до опалювального періоду 2024-2025 рр. у м. Полтава,
погоджений з виконавчим комітетом
Полтавської міської ради 

 

 

АКТУАЛЬНО 

 

АКТУАЛЬНО

 

АКТУАЛЬНО

 

 

З графіками проведення робіт у районних центрах області, де «Полтаватеплоенерго» надає свої послуги, можна ознайомитися тут:

Пресслужба «Полтаватеплоенерго».


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 


КОРИСНО

ОФІЦІЙНО