«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО»: Опалювальний сезон у запитаннях та відповідях

 2017-03-09
 

«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО»: ОПАЛЮВАЛЬНИЙ СЕЗОН У ЗАПИТАННЯХ ТА ВІДПОВІДЯХ

Протягом опалювального періоду у споживачів послуг підприємства ледь не щодня виникають запитання, за відповідями на які доводиться звертатися до абонентської служби особисто чи у телефонному режимі. 

Питання, з якими найчастіше зверталися полтавці до абонентської служби ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО», та вичерпні відповіді на них були зібрані до інформаційного буклету, котрий невдовзі надійде до всіх споживачів послуг підприємства, що мешкають у містах Полтаві і Карлівці та районних цетрах Машівці, Решетилівці і Котельві. 

«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО»: Опалювальний сезон у запитаннях та відповідях


«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО»: Опалювальний сезон у запитаннях та відповідях

 

1. Як нараховується плата за послугу з централізованого опалення у будинках із тепловим лічильником та без нього?

За наявності будинкового лічильника теплової енергії нарахування за послугу з централізованого опалення, відповідно до Правил [1], проводиться згідно з його показниками, пропорційно до опалювальної площі квартири, за винятком обсягу теплової енергії, облікованої індивідуальними тепловими лічильниками.

Розмір плати за послугу з централізованого опалення у житлових будинках, в яких відсутні загально будинкові лічильники теплової енергії, починаючи з грудня 2015 року, відповідно до Постанови КМУ [2], визначається з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря розрахункового місяця. Коефіцієнт розраховується шляхом порівняння фактичної температури з температурою окремого місяця, врахованою в тарифі.


2. У яких випадках нараховується плата за опалення місць загального користування, втрати теплової енергії трубопроводами у житловому будинку?

Нарахування за опалення місць загального користування (МЗК), складовою яких є теплова енергія, що втрачається трубопроводами в середині будинку, проводиться мешканцям, квартири яких відключені від мережі централізованого опалення або обладнані індивідуальними лічильниками теплової енергії. 

Порядок визначення витрат теплової енергії на опалення МЗК проводиться відповідно до Методики [3].

3. Які соціальні норми на опалення?

З 1 жовтня 2014 року, відповідно до Постанови КМУ [4], встановлено наступні соціальні стандарти у сфері житлово-комунального обслуговування:

— соціальна норма житла для централізованого опалення для споживачів – отримувачів субсидії становить 13,65 кв.м опалювальної площі на одну особу та додатково 35,22 кв.м на сім’ю;

для пільговиків соціальна норма житла для централізованого опалення – 21 кв.м опалювальної площі на одну особу та додатково 10,5 кв.м на сім'ю.

Громадянам, які мають пільги та субсидії на оплату житлово-комунальних послуг та житлові будинки яких обладнані будинковими та/або квартирними приладами обліку, встановлені наступні соціальні нормативи на послугу з централізованого опалення (на місяць в опалювальний період):

— для 1–4-поверхових будівель — 0,0343 Гкал/кв.м або 46,33 грн/кв.м;
— для будівель на 5 і більше поверхів — 0,023 Гкал/кв.м, або 31,23 грн/кв.м.

4. Який порядок розрахунків за опалення у разі отримання субсидії?

Споживачам, яким призначена субсидія, необхідно щомісячно сплачувати обов’язкову частку плати за послуги з теплопостачання в межах соціальної норми, яка зазначена в довідці про призначення субсидії, та сплачувати за чинними тарифами вартість послуг, що перевищують соціальну норму.

У разі відсутності у споживачів будинкових та квартирних лічильників теплової енергії, за підсумками опалювального сезону, підприємство надає управлінням соціального захисту населення інформацію щодо корегування розміру плати за централізоване опалення, яка, відповідно до Постанови КМУ [2], розрахована з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря, для здійснення перерахунку розміру призначених субсидій.

За умови наявності у споживачів будинкових та квартирних лічильників теплової енергії, якщо фактичне нарахування за теплову енергію менше за розмір призначеної субсидії, підприємство, за підсумками опалювального сезону, виконує розрахунок, відповідно до Постанови КМУ [5], та повертає до бюджету невикористані суми субсидії за послугу з централізованого опалення, які рахуються на особових рахунках споживачів.

5. Чи може відсутність договору про надання послуг бути підставою для несплати за опалення?

Фактичне споживання послуг зумовлює виникнення певного обсягу прав і обов'язків між споживачем та підприємством, що їх надає. А тому, як свідчить судова практика у спорах про стягнення заборгованості за спожиті комунальні послуги, відсутність договору про надання послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води не може бути підставою для звільнення споживача від виконання зобов’язань.

6. Чому у житлових будинках із тепловими лічильниками нарахування відрізняються і від чого вони залежать?

Вартість опалення 1 кв.м у першу чергу залежить від кількості квартир у житловому будинку. Також на вартість опалення у кожному конкретному випадку впливають: висота стелі, стан утеплення стін та вікон, температура у приміщеннях, період між зняттям показників лічильника тощо. 

Ціна 1 Гкал для всіх житлових будинків однакова, а вартість опалення 1 кв.м залежить від обсягу спожитої теплової енергії.

7. Які важелі впливу підприємства на споживачів, які накопичили заборгованість?

Типовим договором про надання послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води встановлено порядок розрахунків за спожиті послуги не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим. У разі систематичного невиконання зобов`язань щодо оплати за спожиті послуги, підприємство має право звернутися до суду із вимогою про стягнення заборгованості у примусовому порядку.

У разі звернення до суду із заявою про видачу судового наказу щодо стягнення заборгованості, підприємством проводиться нарахування інфляційних втрат, 3% річних від простроченої суми та сплачується судовий збір у сумі 800 грн, який відшкодовується боржником. У разі невиконання рішення суду, підприємство звертається до органів державної виконавчої служби із заявою про примусове виконання, при цьому на боржника покладаються додаткові витрати у вигляді авансового внеску в розмірі 2% від суми заборгованості, виконавчого збору в розмірі 10% від суми боргу та витрат на проведення виконавчих дій.

8. Як відбувається зняття показників будинкового лічильника теплової енергії?

Зняття показників проводиться наприкінці розрахункового місяця. У разі обрання уповноваженого представника від мешканців будинку, йому надається доступ до теплового лічильника для контролю за роботою вузла обліку та участі в знятті показників. Поетапно вузли обліку обладнуються додатковим обладнанням для автоматизації передачі даних.

9. Хто і як проводить регулювання кількості тепла, що потрапляє до житлового будинку?

Для забезпечення нормативних значень температури повітря в квартирах залежно від температури зовнішнього повітря на котельні підприємства здійснюється регулювання температури теплоносія. Додатково за згодою всіх мешканців житлового будинку з метою економії у періоди підвищення температури зовнішнього повітря споживачі мають можливість тимчасово відключити опалення будинку в цілому, що здійснюється уповноваженим представником громади будинку.

Самовільне втручання в роботу вузла вводу теплової енергії та безконтрольне зменшення витрати теплоносія призводить до нерівномірного розподілу теплової енергії між споживачами.

10. Яка нормативна температура внутрішнього повітря в квартирах та куди звертатися у разі її невідповідності?

Температура повітря у житлових приміщеннях повинна бути не нижче 18°С, а в кутових кімнатах – 20°С, за умови їхнього утеплення.

У робочий час з питання якості послуг необхідно звертатись до служби приладів обліку та контролю за якістю теплопостачання за тел. 510-481, у вихідні та неробочий час — до виробничо-диспетчерської служби за тел. 510-400.

11. Хто відповідальний за внутрішньо будинкові мережі опалення?

Підприємство використовує внутрішньо будинкові мережі житлових будинків, при цьому їхнє обслуговування здійснює виконавець послуг з утримання будинків та прибудинкових територій (ЖЕО, ЖБК, ОСББ, управлінська компанія тощо). Плата споживачів за утримання та обслуговування житлового будинку та прибудинкових територій, відповідно до Правил [6], включає в себе у тому числі і обслуговування внутрішньобудинкових мереж теплопостачання.

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ:








Абонентська служба
ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО»

Друкувати

АКТУАЛЬНО



Рішення про закінчення опалювального сезону приймається виконавчими органами відповідних сільських, селищних та міських рад або місцевими державними адміністраціями за умови, що середньодобова температура зовнішнього повітря, за даними відповідного центру з гідрометеорології, протягом трьох діб поспіль не нижча за +8 С.

Цей порядок визначений пунктом 5 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Постановою КМУ №630 від 21.07.2005 року. 


КОРИСНО


Що треба зробити, аби в платіжках цифри зменшилися. Якщо ви живете в багатоповерхівці, перше правило — подружіться з сусідами і створіть ОСББ. Ваш будинок — це ваша спільна власність, у яку необхідно вкладати гроші. Який стан справ із платіжками в Словаччині - покрокові інструкції, що варто перейняти українцям.
 

Архiв новин

«    Март 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31