2018-05-29
Заступник генерального директора ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Роман Кашин: «Допомогою від держави у вигляді субсидії скористався майже кожен другий споживач, при цьому 13,5 тисяч домогосподарств мають заборгованість»
Отримати субсидію полтавці зможуть лише в разі відсутності заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію
Нещодавно добіг свого завершення опалювальний період 2017—2018 років. Він запам’ятався теплою першою половиною (грудень був навіть теплішим, ніж листопад, — його середньомісячна температура становила +3°С), друга ж половина була, навпаки, прохолодною (аномально холодним став березень, коли середньомісячна температура вперше за останні 15 років знизилася до -3°С). У цілому ж середня температура минулого опалювального сезону перевищила закладену в тарифі всього на 0,1°С. А щодо опалення, то надання цієї послуги обласним комунальним теплопостачальним підприємством, попри примхи природи й окремі нарікання на якість, було безперервним протягом усього опалювального періоду. Про його підсумки, аналіз, питання, що виникають у споживачів при взаємодії з підприємством, — розмова із заступником генерального директора зі збуту ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Романом Кашиним.
— Романе Олександровичу, проясніть, чи полтавці вже розрахувалися за надані підприємством послуги протягом минулого опалювального сезону.
— Особливість минулого опалювального періоду в тому, що переважна більшість наших споживачів уже розраховувалася за показниками будинкових теплових лічильників, що дало їм змогу сплачувати за фактично спожиту теплову енергію. Нині заборгованість населення за послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води сягає 184 мільйонів гривень. Заборгованість, що додалася минулого опалювального сезону, — 61 мільйон гривень. А загалом рівень розрахунків становить 94 відсотки, тобто, порівняно з позаминулим опалювальним сезоном, є дещо кращим (торік у цей час він дорівнював 88 відсоткам).
— Скільки полтавців при сплаті за послуги підприємства скористалися допомогою держави у вигляді субсидії?
— Протягом опалювального періоду субсидію отримували 42 тисячі домогосподарств, тобто майже кожен другий полтавець. У міжопалювальний період їхнє число трохи зменшилося, оскільки в цей час підприємство надає лише послуги з централізованого постачання гарячої води. Тож нині приблизно 36 тисяч сімей, або третина від загальної кількості споживачів «Полтаватеплоенерго», отримують субсидію.
— Чи є боржники серед тих, хто отримує субсидії?
— На сьогодні загальна кількість домогосподарств, які мають заборгованість, складає 13,5 тисяч, що становить 15 відсотків споживачів послуг підприємства. Є серед них і субсидіанти. Інформацію про борги щомісяця передаємо в управління праці та соціального захисту населення. Також у рахунках на оплату послуг підприємства постійно нагадуємо боржникам: щоб отримати субсидію на наступний період, потрібно погасити суму заборгованості, що накопичилася. Якщо в силу певних обставин споживач не в змозі повністю ліквідувати заборгованість, йому необхідно звернутися до абонентської служби підприємства й укласти договір про поступове погашення заборгованості. Наявність такого договору дасть можливість споживачам і надалі отримувати допомогу від держави. Річ у тому, що постанова Кабінету Міністрів України №329, що набула чинності 1 травня 2018 року, внесла деякі зміни до порядку призначення субсидій на відшкодування оплати комунальних послуг. Зокрема, їхній перерахунок тепер проводиться не раз, а двічі на рік — у травні та жовтні. До того ж, якщо з оплати обов’язкової частки платежу за надані послуги субсидіанти матимуть заборгованість у сумі понад 20 неоподатковуваних мінімумів (340 грн), то субсидія не перепризначатиметься. Водночас вона зберігатиметься, якщо споживач погасить борг протягом двох місяців. Поновити її можна й пізніше, але лише за умови врегулювання питання заборгованості. Проте в цьому випадку перепризначення субсидії відбудеться з місяця врегулювання заборгованості.
— Раніше київські чиновники з високих трибун обіцяли, що невикористана частина субсидій автоматично переноситиметься на наступний опалювальний період. Проте, як уже мали змогу переконатися споживачі минулого року, теплопостачальне підприємство повернуло її до держбюджету. А як буде цього року?
— Згідно з вимогою постанови Кабінету Міністрів України, після закінчення опалювального періоду підприємство-теплопостачальник виконує розрахунок невикористаних сум субсидії на оплату послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води. Якщо сума наданої субсидії перевищує суму нарахування окремо по кожній послузі, невикористані суми субсидії повертаються до державного бюджету. З метою уникнення розбіжностей між обліковими даними підприємства, які зазначаються в рахунку на оплату послуг теплопостачання, з фактично отриманим обсягом послуг з централізованого постачання гарячої води, споживачам необхідно наприкінці кожного місяця передавати до абонентської служби «Полтаватеплоенерго» показання квартирного засобу обліку гарячої води телефоном, через наш офіційний сайт , сервіс «Особистий кабінет споживача» або іншим зручним способом.
— Останніми днями в засобах масової інформації активно обговорюється питання змін механізму призначення субсидій. Чи не могли б Ви розповісти, як ці зміни вплинуть на суми розрахунків із підприємством та як зміниться число субсидіантів?
— Варто зазначити, що постанова, яка внесла зміни до механізму призначення субсидій, не змінює соціальних нормативів щодо централізованого опалення та постачання гарячої води — вони лишаються на минулорічному рівні. Водночас постанова доповнює перелік умов, за яких субсидія не призначається, у тому числі й стосовно доходів повнолітніх членів сімей, які враховуються під час нарахування державної допомоги. Мабуть, ви вже знаєте, що з набуттям чинності цього документа претендувати на субсидію не можуть такі категорії населення, котрі володіють автомобілем, «молодшим» 5 років, які мають квартиру площею понад 120 квадратних метрів або будинок площею понад 200 «квадратів», здійснили покупку на суму понад 50 тисяч гривень тощо.
— Усі ми добре пам’ятаємо про минулорічні фінансові негаразди ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО», викликані невиконанням державою своїх зобов’язань стосовно відшкодування пільг та субсидій, у зв’язку з чим були перерви в наданні послуг із постачання гарячої води. Чи маєте аналогічні проблеми з фінансуванням цього року та чи будуть полтавці влітку з гарячою водою?
— Наразі також існує заборгованість державного бюджету з відшкодування пільг та субсидій, наданих населенню за послуги підприємства в опалювальному періоді, у розмірі 73 мільйонів гривень. Рік тому ця заборгованість сягала 151 мільйона гривень, тобто була вдвічі більшою. Таким чином, стан розрахунків як держави, так і населення цьогоріч кращий, проте далекий від ідеального. І оскільки саме від цього залежить можливість «Полтаватеплоенерго» і якісно підготуватися до наступного опалювального сезону, і розрахуватися за енергоносії з їх постачальниками, то маємо надію, що за умови вчасних та повних оплат послуг підприємства полтавцями постачання гарячої води буде безперебійним. Звісно ж, за винятком перерв, викликаних зупинками котелень на плановий ремонт, які почалися у нашому місті з 10 травня. Більш детально з термінами відсутності послуги з централізованого постачання гарячої води в розрізі житлових будинків можна ознайомитися на он-лайн сервісі «Мапа комерційного обліку» офіційного сайту підприємства. Ця інформація також завчасно буде відображатися у щомісячних рахунках на оплату послуг підприємства.
Ганна ЯРОШЕНКО
«Вечірня Полтава»