Заступник генерального директора підприємства Роман Кашин: «Допомогою від держави у вигляді субсидії скористався майже кожен другий полтавець»

2018-05-29
 


Заступник генерального директора ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Роман Кашин: «Допомогою від держави у вигляді субсидії скористався майже кожен другий споживач, при цьому 13,5 тисяч домогосподарств мають заборгованість»

Отримати субсидію полтавці зможуть лише в разі відсутності заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію

Нещодавно добіг свого завершення опалювальний період 2017—2018 років. Він запам’ятався теплою першою половиною (грудень був навіть теплішим, ніж листопад, — його середньомісячна температура становила +3°С), друга ж половина була, навпаки, прохолодною (аномально холодним став березень, коли середньомісячна температура вперше за останні 15 років знизилася до -3°С). У цілому ж середня температура минулого опалювального сезону перевищила закладену в тарифі всього на 0,1°С. А щодо опалення, то надання цієї послуги обласним комунальним теплопостачальним підприємством, попри примхи природи й окремі нарікання на якість, було безперервним протягом усього опалювального періоду. Про його підсумки, аналіз, питання, що виникають у споживачів при взаємодії з підприємством, — розмова із заступником генерального директора зі збуту ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Романом Кашиним

— Романе Олександровичу, проясніть, чи полтавці вже розрахувалися за надані підприємством послуги протягом минулого опалювального сезону. 

— Особливість минулого опалювального періоду в тому, що переважна більшість наших споживачів уже розраховувалася за показниками будинкових теплових лічильників, що дало їм змогу сплачувати за фактично спожиту теплову енергію. Нині заборгованість населення за послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води сягає 184 мільйонів гривень. Заборгованість, що додалася минулого опалювального сезону, — 61 мільйон гривень. А загалом рівень розрахунків становить 94 відсотки, тобто, порівняно з позаминулим опалювальним сезоном, є дещо кращим (торік у цей час він дорівнював 88 відсоткам). 

— Скільки полтавців при сплаті за послуги підприємства скористалися допомогою держави у вигляді субсидії? 

— Протягом опалювального періоду субсидію отримували 42 тисячі домогосподарств, тобто майже кожен другий полтавець. У міжопалювальний період їхнє число трохи зменшилося, оскільки в цей час підприємство надає лише послуги з централізованого постачання гарячої води. Тож нині приблизно 36 тисяч сімей, або третина від загальної кількості споживачів «Полтаватеплоенерго», отримують субсидію.

— Чи є боржники серед тих, хто отримує субсидії? 

— На сьогодні загальна кількість домогосподарств, які мають заборгованість, складає 13,5 тисяч, що становить 15 відсотків споживачів послуг підприємства. Є серед них і субсидіанти. Інформацію про борги щомісяця передаємо в управління праці та соціального захисту населення. Також у рахунках на оплату послуг підприємства постійно нагадуємо боржникам: щоб отримати субсидію на наступний період, потрібно погасити суму заборгованості, що накопичилася. Якщо в силу певних обставин споживач не в змозі повністю ліквідувати заборгованість, йому необхідно звернутися до абонентської служби підприємства й укласти договір про поступове погашення заборгованості. Наявність такого договору дасть можливість споживачам і надалі отримувати допомогу від держави. Річ у тому, що постанова Кабінету Міністрів України №329, що набула чинності 1 травня 2018 року, внесла деякі зміни до порядку призначення субсидій на відшкодування оплати комунальних послуг. Зокрема, їхній перерахунок тепер проводиться не раз, а двічі на рік — у травні та жовтні. До того ж, якщо з оплати обов’язкової частки платежу за надані послуги субсидіанти матимуть заборгованість у сумі понад 20 неоподатковуваних мінімумів (340 грн), то субсидія не перепризначатиметься. Водночас вона зберігатиметься, якщо споживач погасить борг протягом двох місяців. Поновити її можна й пізніше, але лише за умови врегулювання питання заборгованості. Проте в цьому випадку перепризначення субсидії відбудеться з місяця врегулювання заборгованості.

— Раніше київські чиновники з високих трибун обіцяли, що невикористана частина субсидій автоматично переноситиметься на наступний опалювальний період. Проте, як уже мали змогу переконатися споживачі минулого року, теплопостачальне підприємство повернуло її до держбюджету. А як буде цього року?

— Згідно з вимогою постанови Кабінету Міністрів України, після закінчення опалювального періоду підприємство-теплопостачальник виконує розрахунок невикористаних сум субсидії на оплату послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води. Якщо сума наданої субсидії перевищує суму нарахування окремо по кожній послузі, невикористані суми субсидії повертаються до державного бюджету. З метою уникнення розбіжностей між обліковими даними підприємства, які зазначаються в рахунку на оплату послуг теплопостачання, з фактично отриманим обсягом послуг з централізованого постачання гарячої води, споживачам необхідно наприкінці кожного місяця передавати до абонентської служби «Полтаватеплоенерго» показання квартирного засобу обліку гарячої води телефоном, через наш офіційний сайт , сервіс «Особистий кабінет споживача» або іншим зручним способом.

— Останніми днями в засобах масової інформації активно обговорюється питання змін механізму призначення субсидій. Чи не могли б Ви розповісти, як ці зміни вплинуть на суми розрахунків із підприємством та як зміниться число субсидіантів?

— Варто зазначити, що постанова, яка внесла зміни до механізму призначення субсидій, не змінює соціальних нормативів щодо централізованого опалення та постачання гарячої води — вони лишаються на минулорічному рівні. Водночас постанова доповнює перелік умов, за яких субсидія не призначається, у тому числі й стосовно доходів повнолітніх членів сімей, які враховуються під час нарахування державної допомоги. Мабуть, ви вже знаєте, що з набуттям чинності цього документа претендувати на субсидію не можуть такі категорії населення, котрі володіють автомобілем, «молодшим» 5 років, які мають квартиру площею понад 120 квадратних метрів або будинок площею понад 200 «квадратів», здійснили покупку на суму понад 50 тисяч гривень тощо. 

— Усі ми добре пам’ятаємо про минулорічні фінансові негаразди ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО», викликані невиконанням державою своїх зобов’язань стосовно відшкодування пільг та субсидій, у зв’язку з чим були перерви в наданні послуг із постачання гарячої води. Чи маєте аналогічні проблеми з фінансуванням цього року та чи будуть полтавці влітку з гарячою водою? 

— Наразі також існує заборгованість державного бюджету з відшкодування пільг та субсидій, наданих населенню за послуги підприємства в опалювальному періоді, у розмірі 73 мільйонів гривень. Рік тому ця заборгованість сягала 151 мільйона гривень, тобто була вдвічі більшою. Таким чином, стан розрахунків як держави, так і населення цьогоріч кращий, проте далекий від ідеального. І оскільки саме від цього залежить можливість «Полтаватеплоенерго» і якісно підготуватися до наступного опалювального сезону, і розрахуватися за енергоносії з їх постачальниками, то маємо надію, що за умови вчасних та повних оплат послуг підприємства полтавцями постачання гарячої води буде безперебійним. Звісно ж, за винятком перерв, викликаних зупинками котелень на плановий ремонт, які почалися у нашому місті з 10 травня. Більш детально з термінами відсутності послуги з централізованого постачання гарячої води в розрізі житлових будинків можна ознайомитися на он-лайн сервісі «Мапа комерційного обліку» офіційного сайту підприємства. Ця інформація також завчасно буде відображатися у щомісячних рахунках на оплату послуг підприємства.

Ганна ЯРОШЕНКО
«Вечірня Полтава»

Друкувати

АКТУАЛЬНО

 
До уваги мешканців житлових будинків, у яких надається послуга з централізованого постачання гарячої води, а також власників (співвласників) приміщень у таких будинках!


Відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (далі — Закон) на оператора зовнішніх інженерних мереж строком до серпня 2019 року покладено обов’язок забезпечити оснащення будівель вузлами комерційного обліку гарячої води...



Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 

  
 

Комерційний облік теплової енергії, що використовується для централізованого опалення житлового фонду міста, уже практично забезпечений, і більшість полтавців до нього вже звикла. Однак чинним законодавством передбачений іще й комерційний облік гарячої води. Нещодавня наша публікація щодо забезпечення цього виду обліку показала неабияку зацікавленість споживачів послуг підприємства цією темою. Відповіді на основні запитання споживачів щодо процедури встановлення будинкових лічильників гарячої води — у матеріалі нижче...


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.

КОРИСНО

 

Розпочався міжопалювальний період, протягом якого більшість котелень і центральних теплових пунктів «Полтаватеплоенерго» будуть зупинятися для проведення на них профілактичних і ремонтних робіт. Для споживачів підприємства це означає, що згідно з графіком починаються тимчасові призупинення постачання гарячої води. Де дізнатися, коли у вашому будинку буде відсутнє гаряче водопостачання, — читайте нижче.


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.