«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» – 50 опалювальних сезонів тому

2018-10-04  


«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» – 50 ОПАЛЮВАЛЬНИХ СЕЗОНІВ ТОМУ

Ось уже п’ятдесят років обласне підприємство «Полтаватеплоенерго» зігріває оселі полтавців. У його історії були й успіхи, і невдачі. Воно утворювалось у зовсім іншій країні, ніж та, в котрій усі ми живемо нині. І пізнало всі радощі та печалі перехідного періоду. Разом з Україною воно переступило поріг незалежності й мусило виживати в скрутні 90-ті. Змінивши кілька назв, структуру й стратегічні напрямки діяльності, воно рухалось у бік інновацій та стабільних виробничих показників. Однак незмінним залишалося основне завдання його роботи – стабільне, вчасне і якісне теплопостачання. Сьогодні, на порозі свого золотого ювілею, «Полтаватеплоенерго» озирається в 60-ті роки минулого століття і дивується тому непростому шляху, яке воно подолало.



 
 У серпні 1968 року в Полтаві утворилася «Дирекція об’єднаних котелень і теплових мереж» – саме так називалося підприємство, що нині носить назву «Полтаватеплоенерго». До його першого складу входили всього чотири працівники. Один із них – Георгій Заборовець

 Заборовець Г. В.

– 8 серпня 1968 року мене прийняли на роботу в «Дирекцію» на посаду майстра другої дільниці, – розповідає Георгій Васильович. – Ця дільниця охоплювала всю вулицю Європейську і частину мікрорайону Алмазний, який тоді ще тільки починав будуватися. Завдань перед нами стояло багато: окрім основної роботи, займались перспективною роботою по теплових мережах. Готували списки, плани робіт. Організовували першочергові заходи. Важливим питанням була й комплектація штату. Для цього треба було ознайомитися з працівниками ЖЕКів: когось взяти, когось не взяти.

Горизонт робіт, що відкривався перед теплоенергетиками, був широким: усі котельні міста треба було забрати в ЖЕКів й об’єднати в одне підприємство. Нарікань на роботу цих котелень на той час було чимало: переважна більшість із них мала малопотужні, неавтоматизовані чавунні котли і розташовувалась у підвалах будинків. Аварії у ті часи на них не були дивиною і траплялися найчастіше з двох причин: або через збої в роботі обладнання, або через людський фактор. Тож, крім виробничих питань, доводилося дбати про постійне навчання операторів котелень та всього персоналу.

Умови для праці, зізнається Георгій Заборовець, були вкрай складними: без спеціально відведених виробничих приміщень для окремих структурних підрозділів, без необхідного технічного оснащення робочих місць працівників, навіть без звичайного канцелярського приладдя. Лише з часом «Дирекція об’єднаних котелень» оселилася на пров. Романа Шухевича (а тоді Піонерському), 4. І в цей же час почалося будівництво адміністративної бази підприємства на вулиці Комарова.

Свій перший опалювальний сезон «Дирекція об’єднаних котелень і теплових мереж» розпочинала не без труднощів. Оскільки підприємство утворилося буквально на порозі осені, підготуватися до холодів воно просто не мало можливості. Не обійшлося і без позаштатних ситуацій. Проте роботу котелень полтавські теплоенергетики відновлювали в найкоротші терміни, подеколи працюючи навіть у вихідні.

У 1968 році почалося й будівництво найбільшої котельні міста по вул. Ціолковського, 36. На ній було встановлено два котли ПТВМ-50 румунського виробництва. Третій аналогічний котел встановили вже через десять років, у 1979-му, коли почався етап активної розбудови мікрорайону Алмазний. А останній з наявних на сьогодні котлів, ПТВМ-100, – у 1985-му. Необхідність його встановлення виникла через розширення географії надання послуг у бік нинішніх мікрорайонів Сади-1, Сади-2 та Огнівка. Сьогодні ця котельня забезпечує послугами з централізованого опалення та постачання гарячої води третину міста.

У 1974 році до команди полтавських теплоенергетиків приєднався слюсар Олексій Бажан. Перед цим Олексій Михайлович п’ять років трудився в ЖЕКу, опікуючись саме централізованим опаленням. 

Бажан О. М.

– Організовувало підприємство міське управління ЖКГ. Бувало, що вдень ми працювали в ЖЕКу, а на ніч ішли чергувати в «Тепломережу», – пригадує ветеран. 
 
Порівнюючи нинішній стан оснащення підприємства із колишнім, Олексій Бажан зізнається:

– Звичайно, сьогодні підприємство більш потужне, автоматизоване. На перший план вийшли інженерно-технічні працівники, спеціалісти з контрольно-вимірювальних приладів. А коли я починав, найбільше уваги приділялось саме робітникам – слюсарям, зварювальникам.

За плечима Олексія Михайловича – майже сорок років роботи в «Полтаватеплоенерго». І весь цей час він трудився на одній посаді, не зраджуючи своєму покликанню.

– Молодим фахівцям, які сьогодні приходять на підприємство, – говорить Олексій Бажан, – я б хотів побажати полюбити свою роботу, свою спеціальність. І, звичайно, колектив. Бо коли колектив дружний, згуртований, тоді й працюється легше, і всі негаразди можна перебороти.

Сьогодні «Полтаватеплоенерго» уже готове розпочати свій п’ятдесятий опалювальний сезон. Воно пам’ятає, скільки труднощів довелося подолати на шляху до нинішніх потужностей. І водночас упевнено дивиться в майбутнє: воно вистояло в буревіях історії та з радістю приймає до свого кола молодь.
 
Прес-служба "ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО"


Друкувати

АКТУАЛЬНО

 
До уваги мешканців житлових будинків, у яких надається послуга з централізованого постачання гарячої води, а також власників (співвласників) приміщень у таких будинках!


Відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (далі — Закон) на оператора зовнішніх інженерних мереж строком до серпня 2019 року покладено обов’язок забезпечити оснащення будівель вузлами комерційного обліку гарячої води...



Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 

  
 

Комерційний облік теплової енергії, що використовується для централізованого опалення житлового фонду міста, уже практично забезпечений, і більшість полтавців до нього вже звикла. Однак чинним законодавством передбачений іще й комерційний облік гарячої води. Нещодавня наша публікація щодо забезпечення цього виду обліку показала неабияку зацікавленість споживачів послуг підприємства цією темою. Відповіді на основні запитання споживачів щодо процедури встановлення будинкових лічильників гарячої води — у матеріалі нижче...


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.

КОРИСНО

 

Розпочався міжопалювальний період, протягом якого більшість котелень і центральних теплових пунктів «Полтаватеплоенерго» будуть зупинятися для проведення на них профілактичних і ремонтних робіт. Для споживачів підприємства це означає, що згідно з графіком починаються тимчасові призупинення постачання гарячої води. Де дізнатися, коли у вашому будинку буде відсутнє гаряче водопостачання, — читайте нижче.


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.