Новий опалювальний сезон розпочинається – старі проблеми залишаються

Світлана ПІСКОВА, 12.10.2011, 10:01

Зазвичай радіатори опалення у квартирах полтавців починають теплішати, коли у місті фіксують протягом трьох днів поспіль середньодобову температуру повітря нижчою за вісім градусів Цельсія. Чи станеться так до 15-го жовтня — невідомо, та як, відзначив генеральний директор Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Володимир Чернявський, служба вже готова до початку роботи, а окремим установах (лікарням, дитячим закладам) може забезпечити тепло й до офіційного початку опалювального сезону.

 

Новий опалювальний сезон розпочинається – старі проблеми залишаються

 

На фото: генеральний директор ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Чернявський В.О.

Обласне комунальне підприємство «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» нині має на своєму балансі 71 котельню, 60 з яких знаходяться в обласному центрі. Цього року до свого господарства прийняли ще 24 топочні та дахові котельні, що були на балансі міста. Нині протяжність мереж обслуговування — понад 215 кілометрів. Оскільки в районах підрозділи підприємства залишилися тільки у чотирьох найближчих до міста — Котельві, Карлівці, Решетилівці та Машівці, то й коло турбот спеціалістів – переважно городяни. Вони наразі до тепловиків мають чимало запитань, серед яких основне — відповідність існуючих тарифів якості послуг. З цього й починаємо розмову з паном Володимиром Чернявським генеральним директором обласного підприємства «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО».

 — Спочатку нагадаю: тарифи формуються і встановлюються з чітким дотриманням норм та вимог чинного законодавства, — наголошує Володимир Чернявський. Зокрема нині діючий тариф був встановлений Національною комісією з регулювання електроенергетики (примітка: зараз ці функції перекладено на Національну комісію регулювання ринку комунальних послуг України). Інформація про його складові знаходиться на дошці оголошень в абонентській службі ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО», що по вулиці Жовтневій,64. Будь-хто може ознайомитися з цією інформацію, без додаткових запитів, і зрозуміти — які видатки, в якій кількості і на які потреби спрямовуються. Щодо нинішнього тарифу на тепло: він складається, у першу чергу, з вартості природнього газу — наразі це близько 60–ти відсотків, плати за спожиту електроенергію — 10%, 17 відсотків – заробітної плати персоналу та податків, на які припадає до 8 відсотків. Не більше п’яти відсотків від загальних надходжень залишається для забезпечення поточної експлуатації, проведення ремонтів та реконструкції обладнання та теплових мереж підприємства. Це так має бути в теорії, на практиці наступна картина: вартість природнього газу, який постачається для потреб опалення населення, починаючи з серпня минулого року встановлено на рівні 1 309 грн. за тис.куб.м, разом з цим у діючих тарифах вартість газу відшкодувується з розрахунку лише 1 040 грн. Виходячи із річного споживання такого газу в обсязі понад 100 млн.куб.м та різниці майже в 300 грн. на кожній тис.куб.м прямі збитки нашого підприємства тільки за "газовою” статтею складають близько 30 млн.грн. Крім цього ми зобов’язані забезпечити оплату праці для наших працівників на законодавчо встановленому рівні, що також не передбачено діючими тарифами. А ще є невідповідність вартості електричної енергії, паливно-мастильних матеріалів, труб, цегли, електродів, та і, взагалі, практично всього. Держава частково відшкодовує цю різницю, але із запізненням в декілька місяців

 — Виходить: якщо газ дорожчатиме, то й тарифи для населення підвищуватимуться?

 — Підвищення ціни на газ призведе до подальшого підвищення тарифів на тепло. Нарікання громадян на те, що вартість опалення підвищується, а якість послуг ні – значною мірою справедливі. Але ж треба розуміти, що сьогоднішнє підвищення тарифів, на жаль, в кращому випадку тільки покриває вартість газу, а от коштів, які ми могли б використати для розвитку теплового господарства, ми не маємо,— підвищення тарифів цих коштів не дає.

 — То звідки лідируючі позиції вашого підприємства у галузевих рейтингах?

 — Є нормативні плани заміни й реконструкції мереж – ми їх дотримуємося. Стан обладнання нашого теплового господарства не «найгірший» в Україні. Першість у рейтингах — це свідчення професіоналізму нашого персоналу. Люди у нас (а їх на підприємстві працює понад 1000 чоловік) – сумлінно працюють в галузі комунальної теплоенергетики не перший рік, а є і ті — що десятиліттями. Усі розуміють відповідальність перед мешканцями й налаштовані на те, аби полтавці були з теплом. Розвиватися в нинішніх умовах вирішили таким чином — цього року, за підтримки обласної влади, підприємство оформило в Полтавському обласному управлінні "Ощадбанку” кредитну лінію обсягом 30 млн гривень для вибіркових робіт із заміни та реконструкції обладнання. Зокрема, вже завершено реконструкцію з повною автоматизацією котельні по Фрунзе 92 в обласному центрі. Там змонтовано найсучасніше обладнання провідних європейських виробників: фірм Buderus, Weishaupt, WILO та ін. Розраховуємо, що воно окупиться за 5 років. Інший проект, що маємо завершити до кінця поточного року — реконструкція ще однієї котельні із заміною газових котлів на твердопаливні.

 

Новий опалювальний сезон розпочинається – старі проблеми залишаються

 

На фото: приміщення реконструйованої котельні ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» по вулиці Фрунзе 92 у м. Полтава

 — Це означає, що ми починаємо переходити на альтернативні джерела теплопостачання?

 — Вартість газу для населення співставна з вартістю альтернативних видів палива, однак вартість самого обладнання, зокрема твердопаливного, у 5 разів вище аналогічного газового. Тому, на мою думку, це питання поки не на часі, адже наразі немає економічного стимулу й змісту, аби говорити про масштабні роботи по переходу на альтернативні види палива.

 — А коли буде на часі?

 — Коли держава усвідомить, що економія коштів має їх вивільняти на потреби модернізації та розвитку самого підприємства. Системне розв'язання цієї проблеми, спільної для всієї України, можливо за умови практичної реалізації масштабної Державної програми і системної реорганізації теплопостачання. Наскільки далека перспектива? Мабуть, не дуже далека, якщо взяти до уваги темпи зростання вартості газу. Наразі з 1 жовтня технологічний природний газ для забезпечення теплом бюджетних  та інших організацій (крім населення) коштує 4 тисячі 500 грн за тисячу кубічних метрів, а для населення — 1 тисяча 309 грн. У першому випадку є економічна зацікавленість переходу на альтернативні джерела енергії, що надасть окупність проектів протягом 4-5-ти років.

Наше підприємство вивчає можливості переходу на твердопаливні котли. Були проведені 2 тендери з пошуку постачальників альтернативного палива, але, як виявилося, виробникам не цікавий внутрішній ринок, вони зорієнтовані здебільшого на іноземного споживача. Друга проблема: наприклад, деревна тріска, що активно використовується в Європі, у нас не виготовляється належної за своїми показниками якості, а якщо й з’являється на ринку, то за економічно невигідною ціною. Крім цього, для котелень, працюючих на твердому паливі, необхідна й відповідна інфраструктура — під’їзні шляхи, місця під склади — загалом десятки й сотні кубічних метрів для накопичення стратегічного запасу палива поблизу котельні. А у нас переважна кількість котелень розташована в районах щільної житлової забудови. В Європі цим займаються вже десятиліття й відповідно будується все під такі види опалення. У Німеччині, приміром, від держави такий стимул: оскільки вартість твердопаливного котла у кілька разів більша аналогічного газового котла, то домовласник сплачує суму, що дорівнює вартості газової установки, решту ціни реалізаторам компенсує держава...

 — Кожного року полтавці турбуються наскільки гарячими будуть батареї в їхніх помешканнях?

 — Щодо температурної норми у радіаторах, то її просто немає — натомість ми говоримо про норми температурного режиму у квартирах. Нагрів батарей може варіюватися протягом доби і бути послаблений (у разі підвищення температури на вулиці), а температура в оселі зберігатися нормальною. Наші споживачі мають враховувати й інший момент: між нами, постачальниками тепла, й самими громадянами існує посередник — комунальні підприємства, послуги котрих по обслуговуванню внутрішньобудинкових мереж враховані у тарифі. Натомість у більшості випадків незадовільне теплозабезпечення у будинках — комунальні проблеми, або просто невиконання відповідними службами своїх обов’язків. Адже, погодьтеся, слюсарів у квартирі ми можемо побачити тільки у разі вже аварійної ситуації. Споживач тим часом не знає до кого конкретно звернутися зі своїми претензіями, щодо незадовільного теплозабезпечення. Ми неодноразово зверталися до міської влади з пропозицією взяти на обслуговування внутрішньобудинкові мережі житлового фонду міста. Справа не одного дня, але за рік-два у квартирах полтавців стало б комфортніше. Досі до наших ініціатив влада міста залишається байдужою.

 — Полтавщині дають ліміти на газ як справному платнику?

 — Повинен зазначити, що Полтавська область на почвток жотня обіймає перше місце в Україні за рівнем розрахунків за газ. Ми розраховуємо, що будемо з газом й надалі. Забезпечення теплом напряму залежить від рівня розрахунків за спожитий природній газ та, відповідно, рівня заборгованості. На жаль, заборгованість у нас на рівні 25-ти млн гривень, при цьому населення майже стовідсотково розраховується за послуги.

 —?..

 —... Борги зростають через те, що в нині діючих тарифах на послуги підприємства газ відшкодовується за значно нижчою вартістю, ніж ми його «беремо». Постачальники, попри наші аргументи, вимагають забезпечення повного погашення за дуже жорсткими договірними умовами. Цього року розрахунки населення за отримані послуги тримаються на рівні 99–ти відсотків, але той 1 відсоток дорівнює майже 2-ом мільйонам гривень і з початку року маємо саме такий приріст заборгованості, при загальній сумі заборгованості населення в обсягах понад 50 млн.грн.. А тому зараз ми значно активізували позовну діяльність зі стягнення заборгованості. Здебільшого боржники – люди не бідні. Маєш авто й при цьому маєш тисячні борги — це, вважаю, не є нормальним станом речей.

— То що, можна втратити машину, якщо не сплачувати за тепло? І як це буде виглядати?

— Можна через борги втратити майно. Борги стягуватимуться примусово у судовому порядку через виконавчу службу. Ну а для сумлінних платників — розіграші цінних призів та інші цікаві акції від обласного підприємства «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» продовжуватимуться. Користуючись нагодою хочу ще раз звернутись до наших споживачів: успішне проходження опалювального сезону можливе лише за умови своєчасних і повних розрахунків за послуги з опалення і гарячого водопостачання. А колектив ПОКВПТГ "ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО”, зі свого боку, забепечить надання послуг безперебійно та з належною якістю.

 Світлана Піскова

«Вечірня Полтава»

За матеріалами:        Інтернет - видання «Газета 'Вечірня Полтава'»

Адреса ресурсу:       http://www.vechirka.pl.ua/

Адреса матеріалу:    http://www.vechirka.pl.ua/articles/2011/10/12/98978627/

Друкувати

АКТУАЛЬНО


«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» ПОВІДОМЛЯЄ:
Графік підготовки теплового господарства до наступного опалювального сезону

Аби наступний опалювальний сезон пройшов без позаштатних ситуацій, влітку необхідно якісно підготувати теплове господарство до роботи. Запорукою безвідмовного функціонування обладнання котелень і теплових мереж,  стабільного надання послуг теплопостачання споживачам у м. Полтаві, Карлівці, Машівці, Решетилівці, Котельві, а також у Кременчуці — є своєчасне виконання фахівцями «Полтаватеплоенерго» всього комплексу профілактичних заходів. Тому щороку на деякий час необхідно зупиняти котельні, теплогенераторні і центральні теплові пункти (ЦТП). Нижче пропонуємо погоджений з органами місцевого самоврядування графік підготовки теплового господарства до опалювального періоду 2024-2025 років.

Близько половини котелень і теплогенераторних Полтави будуть зупинятися відповідно до графіку, щоб теплоенергетики змогли провести всі необхідні діагностичні та ремонтні роботи.

Термін зупинки кожної котельні залежить від її потужності та протяжності теплових мереж, задіяних у роботі. У середньому він коливається від 7 до 11 діб. 
 
Проте є винятки. Наприклад, котельня по вулиці І. Дорошенка буде зупинена для проведення планового ремонту на 23 дні: з 27 травня по 18 червня (включно). Фахівці «Полтаватеплоенерго» наголошують, що термін зупинки потужностей зведений до мінімуму, аби незручності для споживачів тривали якнайменше!

У графіку підготовки теплового господарства до наступного опалювального сезону крім дат зупинки і відновлення роботи кожної котельні, теплогенераторної чи ЦТП, міститься ще й дата проведення гідравлічних випробувань. Завдяки випробуванням  фахівці підприємства можуть спрогнозувати і виявити місця можливих поривів на мережах, оперативно їх відремонтувати і запобігти виникненню аварій уже в період надання послуг.
 
Зверніть увагу, що в результаті гідравлічних випробувань можуть виникнути позаштатні ситуації, що подовжать термін зупинки котельні, а значить і період відсутності гарячої води влітку.
 
Отже, «Полтаватеплоенерго» інформує споживачів про дати проведення гідравлічних випробувань, аби можливі пориви на мережах не були для них несподіванкою.



ГРАФІК ПІДГОТОВКИ
котелень, теплогенераторних, ЦТП та теплових мереж
до опалювального періоду 2024-2025 рр. у м. Полтава,
погоджений з виконавчим комітетом
Полтавської міської ради 

 

 

АКТУАЛЬНО 

 

АКТУАЛЬНО

 

АКТУАЛЬНО

 

 

З графіками проведення робіт у районних центрах області, де «Полтаватеплоенерго» надає свої послуги, можна ознайомитися тут:

Пресслужба «Полтаватеплоенерго».


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 


КОРИСНО

ОФІЦІЙНО