Холоди до помешкань полтавців не доберуться


04 жовтня 2012 року
 


Цьогорічна осінь продовжує дарувати полтавцям теплу погоду, і, за прогнозами синоптиків, бабине літо ще триватиме. Для комунальних підприємств таке «затишшя» – саме пора для останніх приготувань, позаяк незабаром теплі батареї перейдуть до розряду життєво необхідних речей. На запитання про те, яким буде нинішній опалювальний сезон, кореспонденту «ПВ» відповідає генеральний директор ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Володимир Чернявський.

За словами чиновників, сьогодні Полтава готова до опалювального сезону більш ніж на 90%, і в загальноукраїнському масштабі є одним з найкраще підготовлених міст. Яку частину роботи у цьому напрямку виконало «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» та які результати маємо на сьогодні?

– Наше підприємство, у плані підготовчих робіт, не є винятком із цієї статистики, адже саме від нас залежать поставки тепла. На сьогодні ми можемо говорити про стовідсоткову готовність до початку опалювального сезону: всі ремонти теплових мереж і котелень завершені у повному обсязі, нині проводяться тестові запуски, під час яких, звичайно, виявляються певні проблеми, але їх швидко нейтралізують, і на готовність до сезону вони не впливають. Тож до подачі тепла ми готові вже зараз, але рішення про початок опалювального сезону мають приймати органи самоврядування. За законом він має початися, коли середньодобова температура протягом трьох діб не перевищуватиме позначки у + 8 градусів за шкалою Цельсія. Синоптики найближчим часом таких похолодань не прогнозують, тому й рішення про терміни проведення опалювального сезону прийматимемо вже після 8 жовтня. 

З якими труднощами доводилося стикатися при проведенні підготовчих робіт нинішнього року та які проблеми існують нині?

– Обсяги і програма підготовки до нового сезону практично не змінюються вже протягом багатьох років: напрями робіт, персонал, техніка та все інше вже відпрацьовано до дрібниць, і тут якихось серйозних несподіванок ми не мали. Підготовчий період ми використали і для реконструкції: вона триває вже не перший рік, і одним із її напрямів є автоматизація котелень. Ще 20-30 років тому присутність персоналу на об’єкті була необхідною, але сьогодні такої потреби немає: сучасна техніка сама здатна впоратись із забезпеченням подачі тепла. Таке рішення дає змогу усунути «людський фактор», який нерідко стає причиною збоїв у роботі. На відміну від людей, техніка не втомлюється, не відволікається, що робить роботу стабільнішою. На початок цьогорічного опалювального сезону ми вже маємо тридцять п’ять автоматичних котелень (довідка — загальна кількість котелень підприємства становить 95), у тому числі цього року почалась експлуатація ще трьох, дві з яких забезпечують людей і гарячою водою. Щодо проблем, то головною проблемою останніх років є тарифи. Сьогодні ми постачаємо тепло нашим споживачам за цінами, значно нижчими від його собівартості. Наслідком такого стану речей є те, що ми не можемо забезпечити належне фінансування ремонтних робіт, робіт із модернізації котелень і теплотрас. Це не значить, що під удар потраплять поставки тепла населенню. Коли ми говоримо про недофінансування, це означає, що ми не можемо проводити необхідні роботи із бажаними темпами, особливо пов’язані з установкою нового обладнання, введенням енергозберігаючих технологій. А це, в свою чергу, активно впливає на рівень собівартості та вартості послуг.  
 


До речі, про тарифи: на що варто очікувати споживачам?

– Конкретики у цьому питанні поки не вистачає, і важко однозначно сказати про те, коли вони будуть прийняті. Коли ж говорити про загальну ситуацію, думаю, для всіх очевидним є той факт, що тарифи рано чи пізно все одно будуть підвищені, виходячи хоча б із того, що сьогоднішня ціна газу, за якою ми купуємо його у газопостачальних підприємств, становить 1309 грн за 1000 кубометрів, у той же час тарифом відшкодовується ціна на рівні 1040 гривень за 1000 кубометрів. Тобто ці 269 гривень на кожні 1000 кубометрів – великий удар по підприємству в цілому, і по економічних показниках. 

Які фактори можуть загрожувати нормальному проведенню опалювального сезону вже після його початку? 

– Тільки один фактор: неналежна платіжна дисципліна з боку споживачів тепла. І в опалювальний сезон, і в міжопалювальний період це є серйозною проблемою. І, користуючись нагодою, хочу вкотре звернутися до наших споживачів із наполегливим проханням: із розумінням ставитися до своїх споживацьких обов’язків, а ми зі свого боку докладемо максимальних зусиль, щоб нарікань на нашу роботу не було. 

Яким чином проходить оплата послуг?

– Ми вдячні переважній більшості наших споживачів за своєчасні та повні розрахунки: завдяки їм загальний рівень оплати є достатньо високим – 99% від загальної вартості відпущеного тепла. Серед населення за послуги розрахувалися 98%. Попри таку, загалом позитивну, статистику проблеми лишаються: 2% начебто й небагато, але у грошовому еквіваленті вони становлять близько трьох мільйонів гривень, а це вже чимало. 
До боржників ми застосовуємо різні підходи: на злісних неплатників, звичайно, подаємо до суду, в легших випадках обмежуємося попередженнями. А для тих, у кого з оплатою все гаразд протягом останніх кількох років, проводимо розіграш цінних подарунків: найближчим часом після початку опалювального сезону відбудеться черговий. Подібні акції, з одного боку, є формою подяки нашим споживачам, а з другого – додатковим стимулом для тих, хто досі розраховується за тепло нерегулярно або не в повному обсязі. 

Яким чином люди можуть заощадити на послугах теплопостачання?

– Говорити про можливість економії або впливу на обсяги споживання тепла можна тільки в тому разі, коли помешкання обладнано індивідуальним лічильником. Без нього рівень споживання, а звідси й розмір плати, визначатимуться з розрахунку на опалення певної площі. У Полтаві поки що зарано говорити про великі успіхи в цьому плані: на сьогоднішній день менш ніж 6% будинків обладнані тепловими лічильниками. В майбутньому забезпечення більшості споживачів лічильниками дасть нам змогу ефективніше використовувати енергоресурси всієї країни та привести розрахунки до рівня фактичного споживання. 

Що б ви могли порадити споживачам напередодні настання холодів?

– Дуже важливо до настання холодів і початку опалення перевірити стан внутрішньобудинкових систем опалення, тим більше, якщо влітку там проходили ремонтні роботи. 

Сергій Лещенко


Друкувати

АКТУАЛЬНО

 
Сплачуйте за тепло кешбеком від держави

Національний кешбекдержавна програма, яка повертає громадянам 10% від витрат на українські товари чи послуги. Отриманий кешбек можна використати для оплати комунальних послуг. Проект реалізується Міністерством економіки у співпраці з Міністерством цифрової трансформації, Національним банком і Кабінетом міністрів України.

Як це працює:

Оформіть спеціальну картку (віртуальну в банківському додатку або фізичну у відділенні).

Визначте картку(и) для розрахунків за покупки.

Купуйте українські товари, отримуйте кешбек на спецрахунок.

Використовуйте кешбек для оплати комунальних послуг.


Ключові переваги:


Економія до 3000 гривень на місяць.

Цільове використання на комунальні послуги.

Проста система нарахування та використання коштів.

Підтримка вітчизняних виробників.

Приєднуйтесь до "Національного кешбеку" – заощаджуйте на комунальних платежах, підтримуючи українське виробництво!



КОРИСНО

ОФІЦІЙНО