Після підвищення тарифів кількість претендентів на соціальний захист зросте майже у шість разів

2014-06-06

 


Володимир СЕМИРОТ: «Після підвищення тарифів кількість претендентів на соціальний захист зросте майже у шість разів» 
 

Комунальне підприємство «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» продовжує інформувати полтавців стосовно зміни тарифу на послуги централізованого опалення та гарячого водопостачання, що, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2014 р. № 81 «Про вдосконалення державної політики регулювання цін на природний газ і тарифів на теплову енергію», мають зрости орієнтовно на 40% вже з 1 липня поточного року.

Про політику формування вартості послуг, поточний стан справ на підприємстві та майбутні зміни тарифів для населення розповів Володимир Семирот, заступник генерального директора зі збуту та реформування обласного комунального підприємства «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО».

За словами Володимира Георгійовича, зараз вартість послуг, що надаються підприємством, визначається за тарифами, встановленими рішенням Полтавської обласної ради від 1 лютого 2011 року:

-— Відповідно до цього рішення, вартість однієї гігакалорії теплоенергії становить 290,8 грн (із ПДВ), один квадратний метр опалюваної площі в місяць протягом року — 3,04 грн (із ПДВ), підігрів води на одного мешканця в місяць — 41,86 грн (із ПДВ) та підігрів одного кубічного метра води — 13,12 грн (із ПДВ), — навів цифри заступник гендиректора. — Проте зазначені тарифи відшкодовують підприємству лише 75% фактичної вартості послуг.

Напрацьовані Кабінетом Міністрів України заходи щодо вдосконалення державної політики регулювання тарифів на теплову енергію (постанова № 81 від 25 березня 2014 року) передбачають підвищення чинних тарифів на теплову енергію та послуги для населення орієнтовно на 40% з 1 липня 2014 року та подальше їх підвищення, з урахуванням зростання ціни природного газу. У 2015 році підвищення вартості послуги становитиме ще 40%, а, відповідно, у 2016 та 2017 роках до вартості тарифів додаватиметься ще по 20%.

-— Ці дії спрямовані насамперед на припинення субсидіювання підприємств комунальної теплоенергетики державними коштами у вигляді різниці тарифів і, відповідно, скорочення видатків держави та подальше розширення адресної допомоги малозабезпеченим верствам населення, — пояснює Володимир Семирот.

Внесеними в 2014 році змінами до чинного законодавства, функції зі встановлення підприємству тарифів на послуги централізованого опалення та гарячого водопостачання на сьогоднішній день покладено на Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (НАЦКОМПОСЛУГ). Сама ж процедура перегляду рівня тарифу на централізоване теплопостачання для потреб населення врегульована відповідними нормативними документами і відбувається у 2-а етапи. На першому етапі підприємство-теплопостачальник здійснює підготовку пакета документів із пропозиціями щодо проекту рішення зі зміни тарифу та надання їх на розгляд зазначеної вище Нацкомісіі. Наступним етапом є експертна оцінка розрахунків і встановлення тарифів на послуги підприємства.

На сьогодні обласне комунальне підприємство «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» вже підготувало всі необхідні документи з пропозиціями та направило їх на розгляд до НАЦКОМПОСЛУГ.

-— За проведеними підприємством розрахунками, забезпечення повного відшкодування витрат на надання послуги теплопостачання населенню міста можливе лише за умови підвищення тарифу на послугу централізованого опалення на 43%, а послуги гарячого водопостачання — на 47%, — продовжив подальше ознайомлення з принципами формування нових тарифів на послуги Володимир Георгійович. — Розрахована за цих умов орієнтовна вартість послуги для середньостатистичної родини, яка проживає в однокімнатній квартирі, зросте на 44,7% і становитиме, виходячи із середньорічних проплат, 272 грн проти 188 грн, як це було до здорожчання. Для власників двокімнатних квартир вартість послуг збільшиться з 261 грн до 379 грн, тобто приріст становитиме 45,2%. У трикімнатній квартирі суми у платіж ках зростуть із 342 до 496 грн (приріст 45%).

Як бачимо, збільшення тарифів і вартості послуг є досить відчутними і стосуватимуться всіх споживачів, чиї середньомісячні доходи перевищують визначені державою середньомісячні прожиткові мінімуми. Сьогодні вони такі:
  • для працездатних громадян — 1 218 грн;
  • для пенсіонерів та інвалідів — 949 грн;
  • для дітей віком до шести років — 1 032 грн;
  • для дітей віком від 6 до 18 років — 1 286 гривень.

 

-— Для споживачів, доходи яких не перевищують зазначених державою мінімумів, передбачена гнучка система соціальної допомоги, що включає призначення і виплати субсидій та компенсацій, додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги, — наголошує Володимир Семирот.

Питання компенсації врегульоване постановою № 83 Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 року, а вирішення проблеми призначення компенсаційних витрат покладено на місцеві управління соціального захисту населення. Аби отримати консультацію та допомогу безпосередньо в обласному центрі, слід звертатися за такими телефонами у м. Полтаві:
  • по Октябрському району міста — 63-55-38;
  • Київському — 2-14-45;
  • Ленінському — 51 -30-59.
 
Для визначення права на компенсацію родина має порахувати свій середньомісячний дохід і порівняти його з величиною прожиткового мінімуму сім’ї. Прожитковий мінімум сім’ї — це сума прожиткових мінімумів для кожного члена відповідно до його належності до основних соціальних та демографічних груп населення (Авт. - зазначені вище). Розмір компенсації визначається як різниця між розміром плати за послуги у межах норм споживання після підвищення тарифів та розміром платежу, що родина сплачувала до підвищення тарифів.

На сьогодні застосовуються наступні норми споживання:
  • централізоване опалення — 21 квадратний метр опалюваної площі на кожного споживача та додатково 10,5 квадратних метрів на сім’ю при розрахунках за тарифом за квадратні метри;
  • централізоване опалення при наявності індивідуального лічильника теплової енергії з урахуванням норми споживання теплоенергії, скоригованої на фактичну температуру зовнішнього повітря (ця норма встановлена за населеними пунктами рішенням місцевих рад);
  • гаряче водопостачання — 3,19 кубічного метра на кожного споживача за наявності лічильника гарячої води.
 
Оцінюючи вплив зростання тарифів на роботу підприємства, Володимир Семирот вважає, що за таких умов значно збільшується залежність підприємства-тепловиробника від рівня щомісячних оплат населенням уже отриманих послуг. Фактично грошова маса для оплати енергоносіїв, матеріалів та інших складових собівартості майже повністю формуватиметься за рахунок саме цих надходжень.

Разом із цим, із підвищенням тарифу по підприємству прогнозується зростання кількості родин, які дістануть право на соціальний захист із боку держави, з майже 4 тисяч до 25 тисяч.

-— За підсумками січня-квітня поточного року населення міста забезпечило оплату послуг на рівні 95,5%, — знову повертається до цифр Володимир Георгійович. — Для порівняння, середньорічний рівень проплат у 2013 році становив 98,9%. Його відносне зменшення у поточному році, на нашу думку, пов’язане передусім зі складною суспільно-політичною та економічною ситуацією в країні.

На сьогодні заборгованість населення за вже спожиті послуги теплопостачання перед «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» — 60,3 млн грн. Фактично, це обсяг послуг для жителів міста за цілий квартал роботи підприємства. Причому із зазначеної суми боргу, 3,3 млн грн — це приріст заборгованості лише за опалюваний сезон 2013-2014 рр.

-— Роботу з боржниками підприємство проводить систематично. Передусім через щомісячні рахунки, котрі до 10 числа щомісяця отримують усі наші абоненти, з детальною інформацією про поточний стан їх особових розрахунків, обсягу споживання послуг та інше, — пояснює Володимир Семирот. — Періодично доводиться звертатись і до вимушених заходів, щоправда, стосуються вони виключно тієї категорії споживачів, котрі своєчасно не проводять оплату спожитих послуг, накопичуючи при цьому заборгованість. Спочатку, звичайно, на адресу боржника підприємство направляє попередження щодо необхідності погашення заборгованості.

Якщо ж ці заходи не дають результату, то далі підприємству доводиться звертатися до місцевих судів із заявами про видачу судових наказів і позовними заявами про примусове стягнення заборгованості. Так, лише у січні-квітні поточного року до судових інстанцій було спрямовано понад тисячу заяв і позовів на загальну суму заборгованості 4,1 млн грн. На 1 травня 2014 року на розгляді в судах перебуває позовів на 9 млн гривень боргу, у підрозділах виконавчої служби на виконанні судових наказів і рішень — на загальну суму у 14,8 млн грн.

Наприкінці минулого року та у поточному 2014 році виконавчою службою Октябрського району Полтави спільно з представниками підприємства було здійснено чотири виїзди до боржників для стягнення заборгованості шляхом вилучення ліквідного майна.

-— Заходи проводилися за 41 адресою, — розповідає заступник генерального директора. — Були вилучені предмети побутової техніки та готівкові кошти. В окремих випадках (загалом у 14 помешканнях) державним виконавцям, що на законних підставах виконують рішення суду про примусове стягнення заборгованості, було відмовлено у доступі до помешкань. Нині вони чекають на отримання відповідних рішень суду на примусове входження до житла боржників. Але, попри складнощі у відносинах з окремими споживачами, хотілося б окремо зазначити, що підприємство завжди прагне до налагодження прозорих партнерських взаємин зі своїм споживачем та постійно робить усе від нього залежне, щоб полтавці були забезпечені теплом і комфортом протягом усього року, — наголошує Володимир Георгійович.

Обласне комунальне підприємство «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» звертається до полтавців із проханням терміново завершити розрахунки за вже отримані послуги за чинними на сьогодні тарифами, у визначені терміни звернутися до служб соціального захисту задля оформлення субсидій і компенсаційних виплат та вчасно повідомляти показники індивідуальних теплових лічильників і лічильників гарячої води.

-— Ми сподіваємося на те, що наші споживачі сприймуть підвищення тарифу на теплопостачання як вимушений крок, без якого на сьогодні централізоване теплопостачання кожної з полтавських осель просто неможливе. Спрогнозувати рівень розрахунків населення після 1 липня поточного року нині складно. Все залежить від того, як формуватимуться доходи громадян, яким буде рівень інфляції, — підбив підсумки Володимир Семирот. — Ми, в свою чергу, зробимо все від нас залежне, щоб наші споживачі отримували якісні послуги теплопостачання, на які, на наше переконання, заслуговують усі полтавці.

Оксана ХАНАС

За матеріалами:
Обласна щотижнева ГАЗЕТА «ПОЛТАВСЬКИЙ ВІСНИК»
Адреса ресурсу:
http://www.visnyk.poltava.ua/

 

Друкувати

АКТУАЛЬНО

 
Сплачуйте за тепло кешбеком від держави

Національний кешбекдержавна програма, яка повертає громадянам 10% від витрат на українські товари чи послуги. Отриманий кешбек можна використати для оплати комунальних послуг. Проект реалізується Міністерством економіки у співпраці з Міністерством цифрової трансформації, Національним банком і Кабінетом міністрів України.

Як це працює:

Оформіть спеціальну картку (віртуальну в банківському додатку або фізичну у відділенні).

Визначте картку(и) для розрахунків за покупки.

Купуйте українські товари, отримуйте кешбек на спецрахунок.

Використовуйте кешбек для оплати комунальних послуг.


Ключові переваги:


Економія до 3000 гривень на місяць.

Цільове використання на комунальні послуги.

Проста система нарахування та використання коштів.

Підтримка вітчизняних виробників.

Приєднуйтесь до "Національного кешбеку" – заощаджуйте на комунальних платежах, підтримуючи українське виробництво!



КОРИСНО

ОФІЦІЙНО