Ще раз про нові тарифи на тепло та постачання гарячої води

2014-07-31

 

 

Володимир СЕМИРОТ:
Ще раз про нові тарифи на тепло та постачання гарячої води

Частина нових тарифів на тепло та постачання гарячої води вже вступили у дію, частина ж почне діяти вже з 1 серпня 2014 року. Проте нарахування, які будуть у платіжках за серпень, дещо відрізнятимуться від липневих. Чому так і що слід знати про порядок нарахування і розрахунки за послуги централізованого теплопостачання, розповів заступник генерального директора підприємства «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Володимир Семирот.

— Тарифи, що діють у липні й серпні, справді відрізняються між собою, — розпочав Володимир Георгійович. — 3 1 липня Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, (далі Нацкомпослуг) змінила тарифи на постачання гарячої води. На опалення ж залишили їх на попередньому рівні, тобто 3,04 грн за кв. м опалювальної площі протягом року.

Отже, з 1 липня за наявності рушникосушників, приєднаних до системи гарячого водопостачання, вартість одного кубічного метра гарячої води склала 25,60 грн, а при їх відсутності — 23,88 грн.

— З 1 серпня тарифи зміняться, — зазначає Володимир Семирот. — При відсутності рушникосушників громадяни сплачуватимуть за гарячу воду по 26,43 грн за кубічний метр, а за їх наявності — 28,15 грн відповідно. Фактично це подорожчання порівняно з липнем поточного року пов’язане зі збільшенням вартості самої води, котра, як відомо, входить до складу тарифу на централізоване постачання гарячої води.

Подорожчає з 1 серпня і тепло. Вартість 1 гігакалорії теплової енергії складатиме для будинків, що обладнані загальнобудинковими або квартирними лічильниками теплової енергії, 394,07 грн проти 290,08 грн у минулому році. Для тих же споживачів, котрі проживають у будинках без лічильників тепла, вартість послуги централізованого опалення становитиме 8,83 грн за 1 кв. м опалюваної площі протягом опалювального періоду.

З 1 липня у тариф на гарячу воду включено і вартість холодної води, за яку до цього полтавці сплачували безпосередньо водоканалу.

— Щоб було більш зрозуміло, візьмемо наступний приклад, — роз’яснив особливості подальших розрахунків за послуги Володимир Семирот. — Родина за місяць спожила, наприклад, 10 куб. м води (гарячої і холодної разом). При оплаті треба врахувати, що з цих 10 куб. м було спожито 4 куб. м гарячої води. Тому за водовідведення необхідно сплачувати водоканалу за всі 10 куб. м (тобто за весь обсяг спожитої води) і за 6 куб. м водопостачання холодної води (за «холодну воду»). До «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» абонент сплачує за 4 куб. м гарячої води за тарифами, діючими з 1 липня та 1 серпня відповідно. Забігаючи наперед, хочу зазначити, що відразу після встановлення Нацкомпослуг нових тарифів, де величина тарифу залежить від наявності або відсутності рушникосушника, приєднаного до системи гарячого водопостачання, ми відразу ж звернулися до ЖЕДів Полтави з проханням надати нам інформацію щодо проектних рішень наявності чи відсутності у житлових будинках міста на системах водопостачання рушникосушників. На сьогодні ми вже маємо понад 300 звернень наших споживачів, у яких, на відміну від даних ЖЕДів щодо рушникосушників, останні або не працюють, або ж взагалі відсутні. Тому наступним нашим кроком стало звернення до профільного міністерства з питанням, які ж тарифи застосовувати в таких випадках. Поки що відповіді немає. Тож як тільки ми її отримаємо, відразу будуть внесені й відповідні корективи до тарифів у кожному з цих випадків невідповідності.

У світлі підвищення вартості комунальних послуг дуже актуальним залишається питання економії коштів. Саме з цією метою полтавці встановлюють індивідуальні прилади обліку води (гарячої та холодної) і, за наявності технічної можливості, тепла. Сьогодні у Полтаві понад 97 тисяч споживачів гарячої води вже користуються лічильниками.

— Мешканці осель, не обладнаних лічильниками гарячої води, сплачують за гарячу воду, виходячи зі щоденної норми споживання води на кожну зареєстровану в помешканні особу, а це 120 літрів, — пояснює Володимир Георгійович. — Практика ж показує, що споживачі, котрі отримують послуги гарячого водопостачання й обліковують їх за допомогою лічильника, споживають, а отже, і сплачують менше. Причому інколи ця різниця досить значна.

Але, поза всякими сумнівами, усе залежить від конкретного споживача. Якщо людина звертає увагу на кількість використаної води, вона буде вживати заходів, аби зменшити обсяги її споживання і відповідно менше за неї сплачувати.

За словами заступника генерального директора «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО», при наявності лічильника від щоденної норми у 120 літрів пересічний полтавець споживає від 50 до 70%.

Слід згадати й про нове в питанні повірки лічильників.

— Повірка лічильників гарячої води починаючи з 1 липня поточного року проводиться без стягнення якоїсь додаткової оплати, — наголосив Володимир Георгійович. — Вона включає демонтаж лічильника гарячої води, його доставку в лабораторію, перевірку (і ремонт при потребі), доставку назад та остаточний монтаж. Сьогодні ми тісно працюємо з «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛОМ», що має достатню матеріальну базу та технічну можливість проводити повірку. Готується відповідний договір, що регулюватиме ці питання. Усі лічильники гарячої води, повірені підприємством «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ», будуть проплачені коштами «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО». Чому так?.. Бо вартість повірки квартирного лічильника гарячої води з 1 липня введена в структуру тарифу на централізоване постачання гарячої води.

Малозабезпечені громадяни, як і повідомлялося раніше, мають право на соціальний захисту питанні оплати комунальних послуг.

— Сьогодні система соціального захисту в частині оплати житлово-комунальних послуг складається із субсидій, пільг та компенсацій зростання вартості послуг, — підкреслив Семирот. — Тобто якщо родина малозабезпечена і не має інших доходів, крім задекларованих, за розрахунками держави збільшення вартості послуг буде відшкодовуватися за рахунок цієї компенсації. Це нова сторінка в роботі служб соціального захисту. Коли буде напрацьовано конкретний досвід, тоді вже можна буде говорити про обсяги компенсації. Що ж стосується питань визначення права на оформлення субсидії чи компенсації, рекомендуємо звернутися до районного управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації або за телефонами:

— Октябрський район — 63-55-38
— Київський район — 2-14-45
— Ленінський район — 51-30-59
— Полтавський район — 7-36-17

— Карлівський район — (246) 2-30-05
— Машівський район — (264) 9-13-85
— Котелевський район — (250) 2-13-07
— Решетилівський район — (263) 2-11-58

Оксана ХАНАС
 
За матеріалами:
Обласна щотижнева ГАЗЕТА «ПОЛТАВСЬКИЙ ВІСНИК»
Адреса ресурсу:
http://www.visnyk.poltava.ua/

 

Друкувати

АКТУАЛЬНО

 
Сплачуйте за тепло кешбеком від держави

Національний кешбекдержавна програма, яка повертає громадянам 10% від витрат на українські товари чи послуги. Отриманий кешбек можна використати для оплати комунальних послуг. Проект реалізується Міністерством економіки у співпраці з Міністерством цифрової трансформації, Національним банком і Кабінетом міністрів України.

Як це працює:

Оформіть спеціальну картку (віртуальну в банківському додатку або фізичну у відділенні).

Визначте картку(и) для розрахунків за покупки.

Купуйте українські товари, отримуйте кешбек на спецрахунок.

Використовуйте кешбек для оплати комунальних послуг.


Ключові переваги:


Економія до 3000 гривень на місяць.

Цільове використання на комунальні послуги.

Проста система нарахування та використання коштів.

Підтримка вітчизняних виробників.

Приєднуйтесь до "Національного кешбеку" – заощаджуйте на комунальних платежах, підтримуючи українське виробництво!



КОРИСНО

ОФІЦІЙНО