СЕЗОННИЙ ТАРИФ НА ТЕПЛО: ПЕРШІ ПІДСУМКИ

2014-12-19 

 


СЕЗОННИЙ ТАРИФ НА ТЕПЛО: ПЕРШІ ПІДСУМКИ

Опалювальний сезон у Полтаві у розпалі. Чи звикли вже полтавці до цьогорічних змін у розрахунках за послугу централізованого теплопостачання та чи користуються допомогою держави при оплаті за житлово-комунальні послуги найуразливіші категорії мешканців багатоквартирних житлових будинків, розповіла начальник абонентської служби обласного комунального підприємства «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Віра АБАДЕЙ.

— Віро Кузьмівно, вже майже два місяці минуло від початку цьогорічного опалювального сезону, а отже і від того моменту як підприємство почало застосовувати сезонний тариф при розрахунках за теплопостачання. Розкажіть, будь ласка, у чому його особливість?

— У Полтаві протягом багатьох років, а точніше навіть десятиліть, діяв одноставковий тариф на централізоване опалення, коли за спожите протягом опалювального періоду тепло наші споживачі розраховувалися рівними частинами протягом усього календарного року. Фактично, за рахунок того, що послуга централізованого опалення надається підприємством протягом опалювального періоду, тривалість якого в середньому не перевищує шести місяців, а оплата за неї поверталась у вигляді платежів полтавців протягом усього календарного року підприємство значною мірою кредитувало своїх споживачів.
Та ситуація змінилася. Із 1 серпня поточного року набрала чинності постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), якою було встановлено чинний на сьогодні тариф на послугу централізованого опалення у 8 гривень 83 копійки за квадратний метр опалювальної площі на місяць протягом опалювального періоду. На практиці це означає, що нарахування за надані послуги централізованого опалення, а отже і розрахунки полтавців за спожите тепло, проводяться виключно в опалювальний період.

— Як вплинули ці зміни на ставлення полтавців до необхідності дотримуватися нового графіка розрахунків?

— Звичайно, ставлення нашого підприємства, і ми про це неодноразово говорили, до скасування такого звичного і зручного для більшості полтавців одноставкового тарифу на послугу опалення та встановлення нового — сезонного, досить неоднозначне. З одного боку, є очевидні переваги у вигляді можливості підприємства вчасно розраховуватися за енергоносії перед їх постачальниками, з іншого — ми чудово розуміємо, що це значно підвищує фінансове навантаження на наших споживачів і це, звичайно, може вплинути на їх платіжну дисципліну. Але наголошуємо — на жаль, попри зусилля підприємства, наші доводи про недоцільність відмови від одноставкового тарифу не дістали підтримки у Нацкомісії і, як наслідок, сьогодні ми з вами обговорюємо саме чинний сезонний тариф на тепло.

Звичайно, комусь, можливо, такий стан справ подобається більше, комусь менше, але підкреслюю: і підприємству, і споживачам відтепер необхідно звикати до нових реалій... І розуміючи це, підприємство ще влітку виступило з ініціативою, яка покликана зменшити фінансове навантаження на наших споживачів, нагадаю, мова йде про можливість здійснення авансових платежів у рахунок оплати послуг у зимовий період. І що хотілося б відзначити — багато полтавців скористалися цією нагодою. До того ж, з точки зору споживача, очевидною перевагою сезонного тарифу є і те, що вони сплачують саме за фактичний період отримання послуги, а підприємство, в свою чергу, звичайно за умови належного рівня оплат за надані послуги, має змогу забезпечити своєчасні та повні розрахунки за спожиті енергоносії, і насамперед за природний газ.

— Віро Кузьмівно, а чому споживачі не можуть сплачувати за тепло як раніше «половинками», але протягом усього календарного року?

— Основне фінансове навантаження на підприємство припадає саме на опалювальний сезон. Відповідно до умов чинних договорів, усі розрахунки за природний газ для виробництва теплової енергії підприємство зобов’язане проводити протягом місяця поставки газу, а не у міжопалювальний період. Лише за умови повної та своєчасної оплати населенням спожитих послуг теплопостачання можливе безперебійне надання послуг належної якості. Тобто до кінця опалювального сезону 2014-2015 рр. споживачі послуг підприємства повинні розрахуватися за надані послуги у повному обсязі, а вже після його закінчення — ми будемо радити пол¬тавцям не зупинятися і відразу починати про¬водити авансову оплату послуг на наступний опалювальний сезон, що, власне, і дозволить їм самостійно повернутися до графіка платежів «рівними частинами протягом календарного року».

— А як відбувається нарахування за послуги підприємства у нинішньому опалювальному сезоні? Особливо наших читачів цікавить оплата за тепло у так звані неповні місяці, як, наприклад, жовтень, а можливо і квітень.

— У разі надання підприємством послуги централізованого опалення неповний календарний місяць (на початку та в кінці опалювального періоду) нарахування проводитимуться, виходячи з фактичної кількості днів надання послуги у відповідному місяці. Так, наприклад, у жовтні поточного року, враховуючи дату офіційного початку опалювального періоду, наші споживачі отримували послугу протягом 10-11 діб залежно від дати включення у роботу відповідної котельні підприємства. Саме за ці дні і було здійснено нарахування. Але треба розуміти, що сума у платіжках за жовтень цього року становить близько 30% від суми нарахувань за решту місяців опалювального періоду. Винятком, швидше за все, буде квітень 2015 року, який, напевне, також буде неповним. Отже, у всі повні місяці опалювального періоду нарахування за послугу централізованого опалення здійснюється, виходячи з тарифу 8,83 грн за кожний квадратний метр опалювальної площі.

— Нові тарифи діють уже майже два місяці. Яка нині ситуація з розрахунками за послуги підприємства?

— Передусім хочу від імені всього нашого підприємства подякувати всім споживачам, котрі відгукнулися на прохання проводити авансові платежі за послугу централізованого опалення. Але, на жаль, ситуація далеко не безхмарна. Фактично протягом жовтня-листопада поточного року населенням обласного центру та 4-х районних центрів області — Карлівки, Машівки, Котельви та Решетилівки, — спожито послуг централізованого теплопостачання на загальну суму 54 млн гривень, з яких оплачено (у т.ч. і з урахуванням авансових платежів) — 38,3 млн гривень. Тобто, за вказаний період, рівень оплати становить майже 71°% проти у середньому 99% протягом кількох останніх років. Звичайно, такий рівень платіжної дисципліни з боку наших споживачів недостатній для здійснення підприємством повних розрахунків за спожитий природний газ і, в умовах, коли найхолодніші зимові місяці ще точно попереду, нас дуже хвилює.

— Як бачимо, проблема розрахунків досить актуальна. А чи багато полтавців скористалися допомогою держави при сплаті за комунальні послуги?

— Станом на 1 грудня цього року на обліку підприємства перебувають 239 споживачів, котрі користуються допомогою держави у вигляді поки що нової для нас форми допомоги держави — компенсації, ще майже 5 тисяч наших споживачів отримують від держави субсидії.

Користуючись нагодою, хочу ще раз нагадати — у зв’язку з підвищенням цін і тарифів на комунальні послуги продовжує діяти програма житлових субсидій, а з 1 липня 2014 року передбачена і компенсація додаткових витрат на оплату послуг централізованого опалення й постачання гарячої води.

Компенсація розраховується як різниця між розміром плати за комунальні послуги у межах норм споживання (з урахуванням пільг і субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, що надаються відповідно до законодавства) після підвищення цін і тарифів на комунальні послуги та розміром відповідно платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на комунальні послуги. При цьому застосовуються норма володіння чи користування загальною площею житла та норми споживання комунальних послуг, з урахуванням яких призначається субсидія.

Для визначення права на оформлення субсидії чи компенсації додаткових витрат на оплату послуг централізованого опалення та постачання гарячої води рекомендуємо звернутися за місцем реєстрації до управлінь праці та соціального захисту населення.

Окремо звертаємо увагу наших споживачів, що з 1 жовтня 2014 року набрала чинності Постанова № 409 Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування», якою зокрема встановлено:

1. Для громадян, які відповідно до законодавства мають субсидію на оплату житлово-комунальних послуг, соціальну норму житла для централізованого та індивідуального опалення (теплопостачання) незалежно від джерела та виду енергії — 13,65 кв. метра опалюваної площі на одну особу та додатково 35,22 кв. метра на домогосподарство.

2. Для громадян, які відповідно до законодавства мають пільги на оплату житлово-комунальних послуг, соціальну норму житла для централізованого та індивідуального опалення (теплопостачання) незалежно від джерела та виду енергії — 21 кв. метр опалюваної площі на одну особу та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю.

Також пунктом 3 зазначеної постанови встановлено соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами, щодо оплати яких держава надає пільги та встановлює субсидії для користування послугами з центра-лізованого постачання гарячої води — 1,6 куб. метра на одну особу на місяць.

— Віро Кузьмівно, до нас звертаються читачі, котрі скаржаться, що не можуть додзвонитися до вашої служби, аби уточнити дані чи отримати консультацію, і тому вимушені особисто звертатися до абонентської служби підприємства, витрачаючи свій час у чергах. Дайте, будь ласка, пораду нашим читачам: як бути у такому випадку?

— Так, справді, від початку цьогорічного опалювального періоду кількість звернень до абонентської служби підприємства значно зросла. Вже добре зарекомендували себе два цілодобові он-лайн сервіси нашого офіційного сайту (Авт. te.pl.ua) — «Передати показники лічильника» та «Надіслати нам листа». Не є винятком і звернення у телефонному режимі. Хочу відразу зазначити, що далеко не всі питання наших споживачів можна вирішити у телефонному режимі, але для більшості, як показує досвід, це дійсно є гарною альтернативою подорожі «через усе місто». На інформаційно-довідковій лінії абонентської служби нашого підприємства працюють два багатоканальних телефони — 510-455 і 510-456. Звичайно, якщо кількість одночасних телефонних звернень велика, то і на лінії створюється своєрідна черга. Хочу поділитися з вами і гарною новиною — вже зовсім скоро за вказаними номерами почне працювати голосове меню, яке дозволить ще до з’єднання з оператором, перерозподілити вхідні телефонні дзвінки за тематикою звернень. Сподіваємося, що ці заходи значно підвищать ефективність роботи телефонної довідки. До речі, хочу нагадати, що інформаційно-довідкова телефонна лінія працює з понеділка по четвер з 8-ї до 17-і години, а у п’ятницю з 8-ї до 15-ї години 45 хвилин. Перерва з 12-ї до 13-ї години. Сподіваюся, що вже найближчим часом проблема з можливістю дістати швидку консультацію телефоном зникне.

Насамкінець, користуючись нагодою, від себе особисто та від імені всього нашого підприємства хочу привітати всіх полтавців із наступаючими Новим роком і Різдвом Христовим! Побажати миру і злагоди у ваших родинах та тепла і затишку — в оселях. І нагадати стару народну мудрість: зустрічати Новий рік зі старими боргами — погана прикмета!

Оксана ХАНАС

За матеріалами:
Обласна щотижнева ГАЗЕТА «ПОЛТАВСЬКИЙ ВІСНИК»
Адреса ресурсу:
http://www.visnyk.poltava.ua/
Адреса матеріалу:
СЕЗОННИЙ ТАРИФ НА ТЕПЛО: ПЕРШІ ПІДСУМКИ

 

Друкувати

АКТУАЛЬНО

 
Сплачуйте за тепло кешбеком від держави

Національний кешбекдержавна програма, яка повертає громадянам 10% від витрат на українські товари чи послуги. Отриманий кешбек можна використати для оплати комунальних послуг. Проект реалізується Міністерством економіки у співпраці з Міністерством цифрової трансформації, Національним банком і Кабінетом міністрів України.

Як це працює:

Оформіть спеціальну картку (віртуальну в банківському додатку або фізичну у відділенні).

Визначте картку(и) для розрахунків за покупки.

Купуйте українські товари, отримуйте кешбек на спецрахунок.

Використовуйте кешбек для оплати комунальних послуг.


Ключові переваги:


Економія до 3000 гривень на місяць.

Цільове використання на комунальні послуги.

Проста система нарахування та використання коштів.

Підтримка вітчизняних виробників.

Приєднуйтесь до "Національного кешбеку" – заощаджуйте на комунальних платежах, підтримуючи українське виробництво!



КОРИСНО

ОФІЦІЙНО