Володимир ПАСІЧКО: «Споживачі мають знайти комфортний баланс між температурою у квартирі та тими цифрами, які потім з'являться в їхній платіжці»

2016-10-21

ГОЛОВНИЙ ІНЖЕНЕР
ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО»
Володимир ПАСІЧКО:
«Споживачі мають знайти комфортний баланс між температурою у квартирі та тими цифрами, які потім з'являться в їхній платіжці»

У зв’язку з різким зниженням температури зовнішнього повітря цьогоріч опалювальний сезон стартував 11 жовтня. Таке рішення було прийнято на засіданні виконкому Полтавської міської ради. Аби підготувати теплове господарство до опалювального періоду вчасно та якісно, ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» на початку року запланувало й погодило необхідний обсяг робіт — усі вони були виконані згідно із затвердженими планами та графіками. Іще у вересні цього року теплопостачальне підприємство одержало від інспекції Держенергонагляду акт про готовність теплового господарства до роботи в осінньо-зимовий період, а в останній тиждень вересня в усіх котельнях були успішно проведені пробні топки. Таким чином, уже на початку жовтня можна було з упевненістю констатувати, що найбільший теплопостачальник області в повному обсязі готовий до початку опалювального періоду. Цілком логічно, що першими включилися в роботу котельні, до яких під'єднані соціально важливі об’єкти: лікарняні, шкільні, дошкільні заклади тощо. А загалом до кінця 2-го дня працювали вже всі котельні — теплоносій було подано до 1 250 житлових будинків Полтави, підключених до котелень «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО». За словами головного інженера ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Володимира ПАСІЧКА, загальний обсяг коштів, які підприємство використало на реалізацію заходів із підготовки до опалювального періоду (як на виконання інвестиційної програми, так і фінансування поточних та капітальних ремонтів), перевищив 25 мільйонів гривень. До кінця року ця сума має наблизитися до 30-ти мільйонів гривень. Отже, роботи, що впливали на початок опалювального сезону, запевнив Володимир Пасічко, закінчені в повному обсязі. Зараз, по мірі надходження коштів, продовжуються лише роботи із закупівлі та встановлення теплових лічильників у багатоквартирних будинках, а також із заміни тих теплових мереж, які не вплинуть на подачу теплоносія споживачам послуг підприємства.
 
«Попри те, що теплопостачальне підприємство належить до власності територіальної громади області, так склалося, що формування тарифів віднесено на рівень державного регулювання»

— Володимире Степановичу, — звертаємося до головного інженера теплопостачального підприємства, — минулого разу ви зазначали, що об’єкти соціальної сфери краще підготувалися до опалювального сезону, а от житловий фонд — гірше. Яку ж картину маємо наразі?

— Щодо закладів освіти та охорони здоров’я, то там і справді краща ситуація — вони майже стовідсотково отримали акти готовності до роботи в осінньо-зимовий період. Стосовно ж житлового фонду, то тут ситуація дещо гірша: скажімо, в Полтаві з 1 250-ти житлових будинків, які опалює наше підприємство, лише 18 відсотків отримали акти про готовність до опалювального сезону — причому йдеться про стан не внутрішньобудинкової системи опалення в цілому, а лише вузла керування цією системою, тобто місця вводу теплової мережі. Попри це, 11-12 жовтня теплоносій був поданий до всіх будинків містян, незалежно від наявності відповідного акту готовності. Хоч, звісно ж, у тих житлових багатоповерхівках, де підготувалися гірше, ризик виникнення позаштатних чи аварійних ситуацій більший і часу на їхню ліквідацію може знадобитися більше.

— Нагадайте, будь ласка, до чиєї компетенції належить підготовка до опалювального сезону внутрішньобудинкових мереж теплопостачання? І яка роль у цьому відводиться вашому підприємству?

— Згідно з правилами підготовки теплових господарств до опалювального періоду, затвердженими Міністерством палива і енергетики України та Міністерством з питань житлово-комунального господарства України, якими користуються як споживачі, так і теплопостачальні організації, підготовку внутрішньобудинкової системи теплопостачання має здійснювати балансоутримувач цієї системи. Стосовно участі підприємства у цьому процесі, то, згідно зі згаданими правилами, перевірка готовності проводиться комісійно за участю представника інспекції Держенергонагляду — державної структури, яка контролює дотримання правил експлуатації систем теплопостачання, а представник підприємства також є одним із членів цієї комісії, він робить висновки щодо можливості подачі теплоносія й роботи котельні.

— Підкажіть, куди звертатися полтавцям, якщо радіатори опалення в їхніх домівках холодні?

— На підприємстві цілодобово працює виробничо-диспетчерська служба (тел. 510-400). Зателефонувавши туди, можна залишити заявку. А в робочий час (до речі, ця інформація міститься й у договорі про теплопостачання для споживачів) заявки щодо якості опалення приймає служба контролю за якістю теплопостачання (тел. 510-481). Але хочу звернути увагу, що до зазначених вище служб підприємства є сенс звертатися тільки в тому разі, якщо теплоносій взагалі не подається до житлового будинку. Якщо ж проблема криється в самому будинку (тобто частина радіаторів опалення працює, а частина ні) тоді доцільніше звертатися безпосередньо до балансоутримувача будівлі (ЖЕО, ОСББ, управлінської компанії тощо).

— Чи можна сподіватися, що й протягом цього опалювального періоду в оселях містян буде тепло, як це вже традиційно склалося в Полтаві?

— Погоджуся з вами, що вже багато років полтавці не відчувають перебоїв із теплопостачанням у холодну пору. На моє переконання, і цього року підприємство зробило все від нього залежне, аби полтавські житлові багатоповерхівки були з теплом. Та все ж не виключаю, що протягом опалювального періоду місцями можуть виникати якісь позаштатні ситуації чи навіть незначні аварії — це ж життя. Та, попри все, ми готові їх ліквідувати у найкоротший термін, аби наші споживачі не відчули незручностей при користуванні послугою з централізованого опалення.

— Як ми знаємо, депутати Полтавської обласної ради на останній сесії наклали тимчасовий мораторій на тарифи, встановлені з 1 липня. Тож поясніть, за якими тарифами «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» обраховуватиме вартість своїх послуг цього осінньо-зимового періоду?

— Попри те, що теплопостачальне підприємство належить до власності територіальної громади нашої області, так склалося, що формування тарифів віднесено на рівень державного регулювання. Поки що повноваження щодо встановлення тарифів на послуги з централізованого теплопостачання в Україні, і Полтава не є винятком, належить Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). Улітку нинішнього року відповідним рішенням цієї комісії були встановленні тарифи для нашого підприємства. Поки що воно не втратило чинності, тож у нарахуваннях за послуги нашим споживачам користуємося саме цим документом.

— Чи посильні для полтавців нові тарифи? Із якими боргами від населення починається нинішній опалювальний сезон?

— Надаючи оцінку розрахункам населення, необхідно зазначити, що досить значна частина споживачів на наше прохання здійснювала попередню оплату за послугу з опалення. Підприємство і я особисто висловлюємо їм за це велику вдячність. Адже за умови сезонного тарифу без допомоги споживачів ми мали б куди менше можливостей підготувати теплове господарство до холодів. Загальний рівень розрахунків населення, з урахуванням зазначених вище авансових платежів, станом на початок жовтня поточного року перевищив 98 відсотків. Це добрий показник, порівнюючи його навіть із середнім по країні. Але необхідно враховувати той факт, що з початком нинішнього опалювального сезону наші споживачі отримають платіжки з нарахуваннями за новим тарифом, який майже вдвічі перевищує минулорічний. Тож спрогнозувати рівень розрахунків навіть на найближче майбутнє наразі дуже важко. Сподіваємося, що держава дотримає своєї обіцянки і розроблений нею механізм субсидій допоможе нашим споживачам, а отже, і нашому підприємству без заборгованості пережити поточний опалювальний період.

«На початок опалювального сезону рівень оснащення житлових багатоповерхівок у Полтаві тепловими лічильниками сягнув понад 40 відсотків»

— Ми вже інформували наших читачів про діяльність підприємства з облаштування житлового фонду міста приладами обліку теплової енергії. Чи вдалося й тут реалізувати задумане?

— Цьогоріч у рамках підготовки до осінньо-зимового періоду ми і справді приділяли багато уваги встановленню будинкових теплових лічильників. Зокрема було заплановано встановити такі лічильники в 323-х багатоквартирних будинках. У понад 300-х будівлях вони вже встановлені, у решті — роботи з їхнього встановлення найближчим часом будуть повністю завершені. А загалом на початок опалювального сезону 2016-2017 років загальний відсоток оснащення будинковими лічильниками теплової енергії житлового фонду в Полтаві перевищив 40 відсотків.

— Минулого року ми розповідали про ініціативу вашого підприємства щодо реалізації програми спільних дій, спрямованої на встановлення в житлових багатоповерхівках приладів обліку теплової енергії. Чи мала ця ініціатива продовження?

— Щодо програми, згідно з якою мешканці будинку за власний кошт купували тепловий лічильник, а ми силами підприємства виготовляли проектну документацію, здійснювали його монтаж та введення в експлуатацію, то так, ми й цього року продовжили термін її дії, можливо, менше уваги приділяючи рекламуванню, адже й без цього облаштовували приладами обліку теплової енергії багато будівель. Хоча ми відгукнулися на всі подібні прохання, з якими зверталися до нас споживачі. Цьогоріч 8 таких лічильників уже встановлено, монтаж і прийняття на комерційний облік іще 2-х знаходяться на завершальній стадії.

— Дайте відповідь на запитання, яке турбує кожного полтавця: чи є сенс встановлювати будинковий прилад обліку теплової енергії?

— Думаю, це вже не питання для обговорення, оскільки зараз на розгляді у Верховній Раді знаходиться закон про комерційний облік комунальних послуг. Якщо цей закон буде прийнято, то споживання теплової енергії без приладу обліку буде заборонено на законодавчому рівні. Тому лічильники доведеться встановлювати на всі будинки. Інше питання — чи можливо після їхнього встановлення сплачувати за комунальні послуги менше? На мою думку, цілком можливо. Маємо багато прикладів, коли після облаштування житлового будинку вузлом обліку теплової енергії мешканці стали сплачувати на 10-20 відсотків менше. Що для цього необхідно зробити? Зрозуміло, найперше — дбайливо й раціонально ставитися до споживання теплової енергії. І розпочати потрібно із власної оселі — за можливості провести максимальне її утеплення, замінити вікна на більш сучасні і енергоощадні, перевірити, чи не «втікає» тепло через двері. Більш дороговартісний, але однозначно дуже дієвий захід — утеплення зовнішніх огороджувальних конструкцій. Немаловажний вплив на розмір суми нарахувань у платіжках справляє й утеплення місць загального користування та підвальних приміщень. Тобто потрібно постійно слідувати за тим, щоб було цілим скло у вікнах, автоматично зачинялися двері в під’їзді, були ізольованими трубопроводи системи опалення в межах житлового будинку, у підвалах та на горішніх поверхах. Якщо дотримуватися всіх цих заходів, то після встановлення лічильника суми нарахувань у платіжках автоматично зменшаться порівняно з нарахуваннями за опалювальною площею.

— Ви обіцяли, що підприємство встановить прилади обліку теплової енергії в усіх багатоквартирних будинках містян?

— Такі наші плани, і НКРЕКП вже схвалила подану обласним комунальним підприємством «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» на її розгляд інвестиційну програму, що передбачає стовідсоткове обладнання багатоквартирних будинків полтавців приладами обліку теплової енергії. На жаль, обсягу коштів, що надійшли від споживачів протягом міжопалювального періоду, недостатньо для того, аби цю програму втілити в життя вже цього року. Але до початку опалювального періоду 2017-2018 років плануємо обладнати тепловими лічильниками всі житлові багатоповерхівки Полтави, в яких наше підприємство надає послуги з опалення.

— Скажіть, будь ласка, як здійснюватиметься контроль за обсягами споживання теплової енергії в житлі з будинковим лічильником та нарахування вартості послуг з централізованого теплопостачання в кожній окремій оселі?

— Іще минулого року ми розробили положення про контроль за якістю послуг, які надає підприємство. Згідно з цим положенням, наші працівники протягом двох тижнів після початку опалювального періоду обійдуть усі житлові будинки, де встановлені теплові лічильники. Мета цієї перевірки — визначити витрати теплоносія (що стало можливим тільки після встановлення приладів обліку теплової енергії) і порівняти їх із проектним значенням. У разі, якщо матимемо перевищення розрахункових витрат теплоносія на будинок, підприємство відрегулює його подачу. Таким чином, подача теплоносія здійснюватиметься згідно з потребою в тепловій енергії конкретного житлового будинку. І якщо споживання теплової енергії зменшиться, це автоматично має призвести до того, що й суми в платіжках не перевищуватимуть нарахувань за опалювальною площею. Якщо ж споживачі в подальшому матимуть бажання зекономити ще більше, то на кожному вузлі обліку є регулююча арматура, за допомогою якої можна відрегулювати подачу теплоносія, тобто зменшити чи збільшити на розсуд самих мешканців — на лічильнику всі ці параметри можна відразу побачити, проаналізувати й за необхідності змінити. На жаль, поки що не йдеться про облаштування вузлів обліку з можливістю автоматизованого погодного регулювання. Оскільки встановлення будинкового теплового лічильника — недешеве задоволення, ми врешті-решт зупинилися на мінімально допустимому обсязі робіт із його монтажу. Хоч спочатку в наших пропозиціях НКРЕКП зі встановлення лічильника були й заходи з автоматизації. Та аби охопити якомога більшу кількість житлових будинків, нас зобов’язали поки що витрачати кошти винятково на встановлення лічильників. Можливо, після стовідсоткового забезпечення житлового фонду міста вузлами обліку теплової енергії встановлення засобів автоматизованого регулювання кількості споживаної теплової енергії залежно від температури зовнішнього повітря стане нашим наступним кроком.

— Чи завжди встановлення будинкових теплових лічильників призводить до економії?

— Виходячи з показників тих будинкових лічильників, які вже були в експлуатації, рівень економії в середньому перевищив 15 відсотків. Хоча й серед будинків, обладнаних тепловими лічильниками, були такі, що споживали теплову енергію понаднормово. Наприклад, є будинок, який спожив теплової енергії на 40 відсотків більше порівняно з нарахуваннями за опалювальною площею, водночас є й такий, що спожив на 40 відсотків менше. Усе залежить як від стану самого будинку, так і від ставлення його мешканців до витрат теплової енергії. Якщо ставитися до цього дбайливо й ощадливо, економія не забариться. Необхідно розуміти: якщо у квартирах температура сягатиме 22-25°С, вести мову про те, що суми в платіжках будуть меншими, не доводитиметься, адже нормою вважається температура в домівці 18°С і саме цей температурний показник враховується при нарахуваннях за опалювальною площею. Маю конкретні приклади, коли самі споживачі мені телефонували й дякували за встановлення будинкового лічильника: мовляв, тепер в оселі доводиться дотримуватися більш низької температури, але разом із тим і рівень економії при оплаті послуг з опалення значно зріс. Якщо в минулому році вони відчиняли вікна для провітрювання, щоб позбутися задухи, то тепер у цьому відпала потреба, адже кожен розуміє, що це його кошти і їх потрібно використовувати раціонально. Звичайно, очевидним плюсом таких заходів є те, що платити в результаті потрібно набагато менше. Отже, споживачі мають знайти комфортний баланс між температурою у квартирі та тими цифрами, які потім з’являться в їхній платіжці. Ті, хто такий баланс знаходить, платять менше.

За матеріалами:

Загальнодержавне інформаційно-політичне видання

ГАЗЕТА «Вечірня Полтава»
Адреса ресурсу:
http://www.vechirka.pl.ua

Друкувати

АКТУАЛЬНО

2023-10-09  
 

«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО»: 
Про встановлення тарифів підприємства на 2023-2024 рр

Рішенням Полтавської обласної ради № 669 від 28 липня 2023 року «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, що надаються Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства «Полтаватеплоенерго», зі змінами, внесеними рішенням №687 від 26 вересня 2023 року, встановлено тарифи на теплову енергію, її виробництво транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, які введено  в дію з 1 жовтня 2023 року.

Тарифи для населення залишаються на рівні тарифів, встановлених у 2021 році. Для категорії " інші споживачі" тариф зменшено,у зв'язку зі зменшенням вартості газу для цієї категорії. З тарифами можна ознайомитись на  офіційному сайті підприємства.

Пресслужба «Полтаватеплоенерго»

Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 

КОРИСНО

ОФІЦІЙНО