Роман КАШИН: «На міжопалювальний період плани підприємства масштабні...»

2017-04-20

Роман КАШИН: «На міжопалювальний період плани підприємства масштабні — понад 600 полтавських житлових багатоповерхівок мають бути обладнані будинковими тепловими лічильниками»

Заступник генерального директора зі збуту ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» пояснив, що корективи в плани підприємства можуть бути внесені лише через значний обсяг робіт зі встановлення будинкових приладів обліку теплової енергії, що потребують значних грошових ресурсів, та недостатній рівень розрахунків полтавців за вже отримані послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води.
Нещодавно добіг кінця опалювальний період 2016— 2017 років: розпочавшись 11 жовтня, він завершився 5 квітня (авт. - з 19 квітня 2017 року опалювальний період 2016-2017рр. Розпорядженням міського голови м.Полтава продовжено). А полтавські теплоенергетики вже думають про наступний опалювальний сезон: розробили графік з ремонту котелень, теплових пунктів, теплогенераторних, він узгоджений із міською владою й викладений на сайті обласного комунального підприємства «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» (te.pl.ua). Як повідомив заступник генерального директора ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Роман КАШИН, у першу чергу проводитимуться гідравлічні випробування, а вже за їхніми результатами визначатимуться з обсягами необхідних ремонтних робіт. У сезонних котельнях, що влітку не надають послуг із централізованого постачання гарячої води, такі роботи вже розпочато. Для зручності споживачів інформація про тимчасове призупинення в їхньому житловому будинку послуги з постачання гарячої води додатково буде відображена у щомісячних платіжках. А пріоритетним завданням підприємства на цьогорічний міжопалювальний період, згідно із завданням уряду й НКРЕКП (Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), є встановлення будинкових приладів обліку теплової енергії. Це й стало основною темою нашої розмови із заступником генерального директора підприємства-теплопостачальника. Проте спочатку ми поцікавилися в Романа Кашина, чим, на його думку, особливим був опалювальний період, який збіг, що вирізняло його з-поміж інших.

Спостерігалася зацікавленість діяльністю підприємства щодо облікованого споживання теплової енергії

— У першу чергу він запам’ятався тим, що це найхолодніший із останніх 5-ти опалювальних сезонів — його середня температура сягнула мінус 0,6°С при врахованих у чинному тарифі 0°С, — зазначив Роман Олександрович. — Визначальними подіями минулого року, що істотно вплинули на роботу всього підприємства, стали зростання у 2,3 рази вартості природного газу та подорожчання на третину електроенергії, які використовуються для надання послуг населенню. Це призвело до підвищення вдвічі тарифів на послуги підприємства, що суттєво збільшило фінансове навантаження на сімейні бюджети наших споживачів. Водночас спостерігалося зростання їхньої зацікавленості діяльністю підприємства щодо облікованого споживання теплової енергії. Нагадаю, протягом минулого року нам вдалося оснастити будинковими тепловими лічильниками понад третину житлових будинків обласного центру. Протягом опалювального періоду, що завершився 5 квітня цього року, на підприємстві була запроваджена й система автоматизації збору даних про обсяги споживання теплової енергії, зокрема встановлено понад 300 засобів дистанційної передачі параметрів роботи будинкових приладів обліку теплової енергії.

— Отже, тепер маємо таку загальну картину: одні полтавські багатоповерхівки оснащені приладами обліку теплової енергії, а інші — ні. Таким чином, резонансною темою для обговорення в місті протягом тепер уже минулого опалювального періоду було порівняння вартості централізованого опалення в житлових будинках із лічильником та без нього. Тож чи не могли б ви, виходячи з підсумків опалювального сезону, внести ясність, хто ж сплатив більше: мешканці висоток з будинковими лічильниками чи без них.

— За підсумками опалювального періоду мешканці житлових будинків, де встановлені будинкові прилади обліку теплової енергії, у середньому сплачували за послуги з теплопостачання на 12% менше, аніж ті, хто розраховувався за тарифом. Хочу звернути увагу на те, що це середнє значення. Бо є окремі будинки, в яких сплачують за тепло більше, порівняно з розрахунками за тарифом, водночас є й такі, в яких економія сягала й 30-ти відсотків.

— Минулого року багато говорилося про амбітні плани підприємства завершити облаштування всього житлового фонду міста будинковими приладами обліку теплової енергії. Підкажіть, будь ласка, чи вдасться реалізувати задумане з огляду на значний обсяг робіт.

— Протягом минулого року силами підприємства встановлено понад 300 теплових будинкових лічильників. Таким чином, станом на кінець опалювального періоду 2016—2017 років 554 полтавські багатоповерхівки вже обладнані будинковими приладами обліку теплової енергії, що становить 41% від їхньої загальної кількості. На цей міжопалювальний період плани підприємства і справді масштабні — понад 600 житлових будинків мають бути обладнані будинковими тепловими лічильниками. На це будуть спрямовані всі зусилля. Від початку цього календарного року, не чекаючи завершення опалювального сезону, будинкові теплові лічильники вже встановили в 40-ка багатоповерхівках (на щастя, порівняно тепла погода у березні-квітні сприяла проведенню таких робіт). І оскільки роботи вже розпочаті, лічильники придбані, готова проектна документація, можна з упевненістю сказати, щодо кінця цього року плани підприємства будуть реалізовані. Таким чином, до початку наступного опалювального періоду вийдемо на рівень 70%, а до кінця нинішнього календарного року — не менше 90% оснащеності будинковими тепловими лічильниками житлового фонду міста. Якщо ж говорити про труднощі, які виникають у ході самих робіт, то це неможливість доступу до підвалів у результаті їхнього підтоплення, захаращеності, відсутність освітлення тощо.

— Романе Олександровичу, раніше ви говорили про стовідсоткове оснащення полтавських багатоповерхівок будинковими приладами обліку теплової енергії до початку наступного опалювального сезону. А тепер ідеться про 90-відсоткове до кінця нинішнього року. Що може внести корективи?

— Це і значний обсяг робіт, що потребують значних грошових ресурсів, і наявні на сьогодні проблеми з розрахунками споживачів за вже спожиті послуги підприємства. Мушу зазначити, що приріст заборгованості полтавців за опалювальний період, що минув, становить 86 мільйонів гривень. Загальна ж заборгованість сягає 122-х мільйонів гривень (до того ж і держава недоплатила на відшкодування пільг та субсидій громадян 145 мільйонів гривень). А як ви розумієте, кошти, що надходять від споживачів, єдине джерело фінансування зазначених робіт. Таким чином, на стовідсоткове обліковане споживання теплової енергії, найімовірніше, вийдемо вже наступного року.

— Чи є «попит» із боку полтавців на встановлення як будинкових, так і квартирних теплових лічильників? Яка загалом ситуація з обліком споживання тепла в місті?

— Протягом опалювального сезону ми мали непоодинокі індивідуальні та колективні звернення мешканців житлових будинків нашого міста із проханням встановити будинкові прилади обліку теплової енергії. Обґрунтування одне: споживачі хочуть сплачувати за фактично спожиту теплову енергію, мати можливість впливати на температуру у приміщеннях і сенс проводити заходи з підвищення енергоефективності своїх осель і будинків, аби вийти на реальну економію. Я вже згадував, що загалом мешканці 554-х житлових висоток розраховувалися за тепло за показниками будинкових теплових лічильників, до них додалося іще 40, де лічильники встановлені вже цьогоріч. А щодо квартирних приладів обліку теплової енергії, то протягом минулого року фахівці служби приладів обліку та контролю за якістю теплопостачання прийняли їх на облік після монтажу 752, і вже з початку цього року таких прийнято на облік іще 70. Хочу звернути увагу на те, що квартирні або індивідуальні лічильники встановлюються за кошти самих споживачів і лише в тих житлових багатоповерхівках, де існує технічна можливість, а саме в новобудовах (зведених, як правило, після 2005 року) із поквартирним розподілом теплоносія.

До осінньо-зимових холодів потрібно готуватися вже зараз

— Вважай, дві третини полтавців цьогоріч уперше зіткнуться з оплатою послуг із централізованого опалення за показниками будинкових приладів обліку теплової енергії. Тож їм, мабуть, буде цікаво дізнатися, як відбувається контроль за обсягами споживання житловим будинком теплової енергії, хто опікуватиметься повіркою, обслуговуванням та, за необхідності, ремонтом будинкового лічильника і яким чином здійснюватиметься нарахування вартості опалення в кожній окремо взятій оселі.

— Показники будинкових теплових лічильників переважної більшості полтавських багатоповерхівок під час опалювального періоду знімаються наприкінці кожного місяця за допомогою автоматизованої системи передачі даних, а в разі відсутності засобів дистанційної передачі — представниками підприємства. При встановленні будинкового приладу обліку теплової енергії наші співробітники рекомендують мешканцям будинку визначитися з уповноваженою особою. Якщо така особа у житловому будинку є, вона отримує відповідний інструктаж від наших фахівців щодо роботи теплового лічильника, його технічних характеристик — і потім бере участь у знятті показників лічильника або ж, у разі якщо зняття відбувається автоматизовано, щомісяця отримує роздруківку їх. Варто зазначити, що будинкові теплові лічильники, які встановлює «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» (і які лише будуть встановлені), знаходяться на балансі підприємства-теплопостачальника. Тому всі роботи, пов’язані з їхньою повіркою, обслуговуванням та, в разі потреби, ремонтом, проводяться силами та за кошти підприємства. Нарахування ж вартості послуги з опалення, в разі встановлення будинкового теплового лічильника, згідно з вимогами Правил надання послуг з централізованого опалення, проводиться за показниками приладу обліку теплової енергії пропорційно до опалювальної площі кожної окремої квартири.

— Чи відрізняється підхід підприємства до нарахування вартості послуг з опалення в новобудовах, де поряд із будинковим лічильником мешканці мають можливість встановити й квартирні?

— Якщо вести мову про мешканців квартир, що обладнані індивідуальними тепловими лічильниками, то вони, окрім плати за обсяг теплової енергії, який нарахував прилад обліку, додатково сплачують за опалення місць загального користування та втрати тепла розподільчими трубопроводами всередині житлового будинку. Стан оснащеності індивідуальними тепловими лічильниками в таких багатоповерхівках, як правило, становить понад 70%. І це породжує певну проблему, бо мешканці квартир, що лишаються під обліком лише будинкового лічильника, за опалення своїх осель сплачують більше за сусідів, домівки яких обладнані ще й квартирними тепловими лічильниками. Користуючись нагодою, звертаюся до полтавців, котрі мешкають у таких багатоповерхівках і квартири яких не обладнані індивідуальними лічильниками теплової енергії: для запобігання майбутнім непорозумінням із теплопостачальником та з метою контролю за обсягами особистого споживання теплової енергії рекомендуємо вже протягом цьогорічного міжопалювального періоду знайти можливість встановити в своїй оселі квартирний тепловий лічильник. Це дозволить усім мешканцям у таких житлових будинках перебувати в рівних умовах споживання та сплати за послугу з централізованого опалення їхніх помешкань.

— Як відомо, до нераціональних втрат теплової енергії та зниження якості послуг з централізованого опалення й постачання гарячої води призводить просто-таки жахливий технічний стан внутрішньобудинкових мереж переважної більшості житлових багатоповерхівок, відсутність їхнього належного обслуговування. Тож нагадайте, будь ласка, до чиєї компетенції належить підготовка внутрішньобудинкових систем теплопостачання до роботи в опалювальний період і яка роль у цьому відводиться вашому підприємству?

— При наданні послуг з централізованого опалення й постачання гарячої води підприємство використовує внутрішньобудинкові мережі, їхнє ж обслуговування має здійснювати балансоутримувач (ОСББ, ЖБК, житлово-експлуатаційні організації тощо) — кошти за це передбачені в тарифі на оплату послуг з утримання житлового будинку та прибудинкової території. Згідно з Правилами підготовки теплових господарств до опалювального періоду, представники теплопостачального підприємства беруть участь у комісійному обстеженні внутрішньобудинкової теплової системи й надають відповідні рекомендації щодо недоліків, які необхідно усунути до початку опалювального сезону. Межа балансової належності також визначена на законодавчому рівні — це стіна будинку або ж перша засувка на вході до теплової мережі. Додам, що, з огляду на незадовільний технічний стан більшості внутрішньобудинкових мереж теплопостачання, ми неодноразово зверталися до органів місцевого самоврядування з ініціативою розглянути питання про можливість їхньої передачі для обслуговування силами нашого підприємства. Проте на сьогодні згадане питання лишається невирішеним.

— Гадаю, це було б логічно, Романе Олександровичу, виходячи з досвіду опалювального періоду 2016—2017 років, порадьте, будь ласка, полтавцям і особливо мешканцям тих житлових багатоповерхівок, у яких невдовзі будуть встановлені будинкові прилади обліку теплової енергії, що вони можуть робити вже зараз, аби за холодів раціонально використовувати теплову енергію, а отже, й економити власні кошти.

— На кількість спожитої теплової енергії впливає стан огороджувальних конструкцій, вікон, дверей, перекриттів, а також теплової ізоляції труб у підвальних приміщеннях та на технічних поверхах житлового будинку. До того ж хочу нагадати, що зі встановленням будинкового теплового лічильника можливість проводити регулювання обсягів споживання теплової енергії матимуть не лише працівники котельні, які корегують температуру теплоносія залежно від температури зовнішнього повітря, а й самі мешканці житлового будинку. І тут ми радили б у міжопалювальний період невідкладно провести ремонт регулювальної арматури, що дасть змогу рівномірно розподіляти теплову енергію в усі квартири. І, що особливо важливо, обрати відповідального уповноваженого представника житлового будинку, який би з початком опалювального періоду здійснював регулювання обсягів споживання тепла житловою багатоповерхівкою в цілому.

Ганна ЯРОШЕНКО
«Вечірня Полтава»
 
За матеріалами:

Загальнодержавне інформаційно-політичне видання

ГАЗЕТА «Вечірня Полтава»
Адреса ресурсу:
http://www.vechirka.pl.ua

Друкувати

АКТУАЛЬНО


Заступник генерального директора зі збуту ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» пояснив, що корективи в плани підприємства можуть бути внесені лише через значний обсяг робіт зі встановлення будинкових приладів обліку теплової енергії, що потребують значних грошових ресурсів, та недостатній рівень розрахунків полтавців за вже отримані послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води.
Нещодавно добіг кінця опалювальний період 2016— 2017 років: розпочавшись 11 жовтня, він завершився 5 квітня (авт. - з 19 квітня 2017 року опалювальний період 2016-2017рр. Розпорядженням міського голови м.Полтава продовжено). А полтавські теплоенергетики вже думають про наступний опалювальний сезон... 


КОРИСНО

ГРАФІК ПІДГОТОВКИ

до опалювального періоду 2017-2018 рр. у м. Полтава,

погоджений з виконавчим комітетом

 Полтавської міської ради


З графіками підготовки котелень, теплогенераторних, ЦТП та теплових мереж до опалювального періоду 2017-2018 рр. у м. Карлівка, смт Машівка, смт Котельва та смт Решетилівка, де обласне комунальне підприємство «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» надає свої послуги, можна ознайомитися у відповідних розділах офіційного сайту підприємства...

Архiв новин

«    Апрель 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30