Буклет «Опалювальний сезон у запитаннях та відповідях»

 2017-03-09 

«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО»: ОПАЛЮВАЛЬНИЙ СЕЗОН 2016-2017 РОКІВ У ЗАПИТАННЯХ ТА ВІДПОВІДЯХ

Упродовж кожного опалювального періоду у споживачів послуг підприємства ледь не щодня виникають запитання, за відповідями на які доводиться звертатися до абонентської служби особисто чи у телефонному режимі. 

Питання, з якими найчастіше зверталися полтавці в опалювальному періоді 2016-2017рр. до абонентської служби ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО», та вичерпні відповіді на них були зібрані до інформаційного буклету, котрий невдовзі надійде до всіх споживачів послуг підприємства, що мешкають у містах Полтаві і Карлівці та районних цетрах Машівці, Решетилівці і Котельві. 

Буклет «Опалювальний сезон у запитаннях та відповідях»


Буклет «Опалювальний сезон у запитаннях та відповідях»

 

1. Як нараховується плата за послугу з централізованого опалення у будинках із тепловим лічильником та без нього?

За наявності будинкового лічильника теплової енергії нарахування за послугу з централізованого опалення, відповідно до Правил [1], проводиться згідно з його показниками, пропорційно до опалювальної площі квартири, за винятком обсягу теплової енергії, облікованої індивідуальними тепловими лічильниками.

Розмір плати за послугу з централізованого опалення у житлових будинках, в яких відсутні загально будинкові лічильники теплової енергії, починаючи з грудня 2015 року, відповідно до Постанови КМУ [2], визначається з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря розрахункового місяця. Коефіцієнт розраховується шляхом порівняння фактичної температури з температурою окремого місяця, врахованою в тарифі.


2. У яких випадках нараховується плата за опалення місць загального користування, втрати теплової енергії трубопроводами у житловому будинку?

Нарахування за опалення місць загального користування (МЗК), складовою яких є теплова енергія, що втрачається трубопроводами в середині будинку, проводиться мешканцям, квартири яких відключені від мережі централізованого опалення або обладнані індивідуальними лічильниками теплової енергії. 

Порядок визначення витрат теплової енергії на опалення МЗК проводиться відповідно до Методики [3].

3. Які соціальні норми на опалення?

З 1 жовтня 2014 року, відповідно до Постанови КМУ [4], встановлено наступні соціальні стандарти у сфері житлово-комунального обслуговування:

— соціальна норма житла для централізованого опалення для споживачів – отримувачів субсидії становить 13,65 кв.м опалювальної площі на одну особу та додатково 35,22 кв.м на сім’ю;

для пільговиків соціальна норма житла для централізованого опалення – 21 кв.м опалювальної площі на одну особу та додатково 10,5 кв.м на сім'ю.

Громадянам, які мають пільги та субсидії на оплату житлово-комунальних послуг та житлові будинки яких обладнані будинковими та/або квартирними приладами обліку, встановлені наступні соціальні нормативи на послугу з централізованого опалення (на місяць в опалювальний період):

— для 1–4-поверхових будівель — 0,0343 Гкал/кв.м або 46,33 грн/кв.м;
— для будівель на 5 і більше поверхів — 0,023 Гкал/кв.м, або 31,23 грн/кв.м.

4. Який порядок розрахунків за опалення у разі отримання субсидії?

Споживачам, яким призначена субсидія, необхідно щомісячно сплачувати обов’язкову частку плати за послуги з теплопостачання в межах соціальної норми, яка зазначена в довідці про призначення субсидії, та сплачувати за чинними тарифами вартість послуг, що перевищують соціальну норму.

У разі відсутності у споживачів будинкових та квартирних лічильників теплової енергії, за підсумками опалювального сезону, підприємство надає управлінням соціального захисту населення інформацію щодо корегування розміру плати за централізоване опалення, яка, відповідно до Постанови КМУ [2], розрахована з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря, для здійснення перерахунку розміру призначених субсидій.

За умови наявності у споживачів будинкових та квартирних лічильників теплової енергії, якщо фактичне нарахування за теплову енергію менше за розмір призначеної субсидії, підприємство, за підсумками опалювального сезону, виконує розрахунок, відповідно до Постанови КМУ [5], та повертає до бюджету невикористані суми субсидії за послугу з централізованого опалення, які рахуються на особових рахунках споживачів.

5. Чи може відсутність договору про надання послуг бути підставою для несплати за опалення?

Фактичне споживання послуг зумовлює виникнення певного обсягу прав і обов'язків між споживачем та підприємством, що їх надає. А тому, як свідчить судова практика у спорах про стягнення заборгованості за спожиті комунальні послуги, відсутність договору про надання послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води не може бути підставою для звільнення споживача від виконання зобов’язань.

6. Чому у житлових будинках із тепловими лічильниками нарахування відрізняються і від чого вони залежать?

Вартість опалення 1 кв.м у першу чергу залежить від кількості квартир у житловому будинку. Також на вартість опалення у кожному конкретному випадку впливають: висота стелі, стан утеплення стін та вікон, температура у приміщеннях, період між зняттям показників лічильника тощо. 

Ціна 1 Гкал для всіх житлових будинків однакова, а вартість опалення 1 кв.м залежить від обсягу спожитої теплової енергії.

7. Які важелі впливу підприємства на споживачів, які накопичили заборгованість?

Типовим договором про надання послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води встановлено порядок розрахунків за спожиті послуги не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим. У разі систематичного невиконання зобов`язань щодо оплати за спожиті послуги, підприємство має право звернутися до суду із вимогою про стягнення заборгованості у примусовому порядку.

У разі звернення до суду із заявою про видачу судового наказу щодо стягнення заборгованості, підприємством проводиться нарахування інфляційних втрат, 3% річних від простроченої суми та сплачується судовий збір у сумі 800 грн, який відшкодовується боржником. У разі невиконання рішення суду, підприємство звертається до органів державної виконавчої служби із заявою про примусове виконання, при цьому на боржника покладаються додаткові витрати у вигляді авансового внеску в розмірі 2% від суми заборгованості, виконавчого збору в розмірі 10% від суми боргу та витрат на проведення виконавчих дій.

8. Як відбувається зняття показників будинкового лічильника теплової енергії?

Зняття показників проводиться наприкінці розрахункового місяця. У разі обрання уповноваженого представника від мешканців будинку, йому надається доступ до теплового лічильника для контролю за роботою вузла обліку та участі в знятті показників. Поетапно вузли обліку обладнуються додатковим обладнанням для автоматизації передачі даних.

9. Хто і як проводить регулювання кількості тепла, що потрапляє до житлового будинку?

Для забезпечення нормативних значень температури повітря в квартирах залежно від температури зовнішнього повітря на котельні підприємства здійснюється регулювання температури теплоносія. Додатково за згодою всіх мешканців житлового будинку з метою економії у періоди підвищення температури зовнішнього повітря споживачі мають можливість тимчасово відключити опалення будинку в цілому, що здійснюється уповноваженим представником громади будинку.

Самовільне втручання в роботу вузла вводу теплової енергії та безконтрольне зменшення витрати теплоносія призводить до нерівномірного розподілу теплової енергії між споживачами.

10. Яка нормативна температура внутрішнього повітря в квартирах та куди звертатися у разі її невідповідності?

Температура повітря у житлових приміщеннях повинна бути не нижче 18°С, а в кутових кімнатах – 20°С, за умови їхнього утеплення.

У робочий час з питання якості послуг необхідно звертатись до служби приладів обліку та контролю за якістю теплопостачання за тел. 510-481, у вихідні та неробочий час — до виробничо-диспетчерської служби за тел. 510-400.

11. Хто відповідальний за внутрішньо будинкові мережі опалення?

Підприємство використовує внутрішньо будинкові мережі житлових будинків, при цьому їхнє обслуговування здійснює виконавець послуг з утримання будинків та прибудинкових територій (ЖЕО, ЖБК, ОСББ, управлінська компанія тощо). Плата споживачів за утримання та обслуговування житлового будинку та прибудинкових територій, відповідно до Правил [6], включає в себе у тому числі і обслуговування внутрішньобудинкових мереж теплопостачання.

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ:








Друкувати

АКТУАЛЬНО

 
Сплачуйте за тепло кешбеком від держави

Національний кешбекдержавна програма, яка повертає громадянам 10% від витрат на українські товари чи послуги. Отриманий кешбек можна використати для оплати комунальних послуг. Проект реалізується Міністерством економіки у співпраці з Міністерством цифрової трансформації, Національним банком і Кабінетом міністрів України.

Як це працює:

Оформіть спеціальну картку (віртуальну в банківському додатку або фізичну у відділенні).

Визначте картку(и) для розрахунків за покупки.

Купуйте українські товари, отримуйте кешбек на спецрахунок.

Використовуйте кешбек для оплати комунальних послуг.


Ключові переваги:


Економія до 3000 гривень на місяць.

Цільове використання на комунальні послуги.

Проста система нарахування та використання коштів.

Підтримка вітчизняних виробників.

Приєднуйтесь до "Національного кешбеку" – заощаджуйте на комунальних платежах, підтримуючи українське виробництво!



КОРИСНО

ОФІЦІЙНО