Роман КАШИН: «Майже третина полтавців дослухалася до поради підприємства про проведення авансових платежів»

2015-07-23

 

Роман КАШИН: «Майже третина полтавців дослухалася до поради підприємства про проведення авансових платежів за опалення в наступному опалювальному сезоні»

Половина літа вже минула, і не за горами новий опалювальний сезон, якого багато хто чекає з острахом через нові тарифи. Про те, як нині населення сплачує за тепло та гарячу воду, чи користується популярністю система авансових платежів та як усе ж зменшити фінансове навантаження, розраховуючись за послугу з централізованого опалення, розповів заступник генерального директора зі збуту ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» Роман КАШИН.
 
— Романе Олександровичу, як змінився рівень розрахунків населення за отримані послуги після того, як у травні цього року НКРЕКП переглянула тарифи на послуги з постачання гарячої води (котрі набрали чинності ще у травні поточного року) та централізованого опалення (які почнуть застосовуватись у наступному опалювальному сезоні)?

— Варто зазначити, що минулий опалювальний період став першим, коли був застосований так званий сезонний тариф і коли споживачі сплачували за опалення їхніх помешкань лише протягом опалювального періоду, тобто тільки в період, коли ця послуга фактично надавалася. Станом на середину літа, рівень розрахунків споживачів послуг підприємства за послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, отриманих у минулому опалювальному сезоні, складає 98%, що порівняно із середніми показниками за останні кілька років у 99% — дещо нижчий, але все ж не критично, оскільки ми сподіваємося, що до кінця календарного літа є час, і наші споживачі обов’язково ним скористаються, аби закінчити проведення розрахунків за послуги підприємства. Необхідно зауважити, що понад 70% полтавців-абонентів підприємства разом з послугою опалення користуються і послугою з централізованого постачання гарячої води. Що ж стосується їхніх розрахунків у міжопалювальний період, то вони теж перебувають у межах 98% від загального обсягу нарахувань.

— Чи спостерігається збільшення неплатників?

— Як я вже говорив раніше, якщо порівнювати рівень розрахунків із позаминулим опалювальним періодом, коли діяв одноставковий тариф на опалення (рівними частинами протягом усього календарного року) і величина тарифу не була такою значною, то тоді рівень розрахунків був у межах 99-99,5%. Проте з подорожчанням вартості послуг рівень оплати дещо знизився (до 98%), але знову наголошую: сподіваюся, що це не остаточна цифра і протягом липня-серпня наші споживачі повністю закінчать розрахунки за минулий опалювальний сезон.

— А яка на сьогодні заборгованість споживачів перед підприємством?

— Станом на нинішній день можемо говорити про загальну заборгованість споживачів перед підприємством у розмірі 60 мільйонів гривень. Зазначу, що підприємство постійно проводить роботу, спрямовану на ліквідацію заборгованості за послуги централізованого теплопостачання та гарячого водопостачання. До слова, споживачі, які вже пройшли через процедуру примусового стягнення наявної заборгованості, добре розуміють, що краще не утворювати боргів, ніж потім разом з виплатою заборгованості, відповідно до чинного законодавства, нести додаткові витрати у вигляді інфляційних збитків, 3% річних, відшкодування судового та виконавчого зборів. Окремо додам, що кожен споживач, у якого через певні об’єктивні обставини виникла заборгованість за послуги підприємства, може звернутися до абонентської служби «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» за адресою: вул. Генерала Духова, 1 (зупинка транспорту «5 школа»/«ОЦЕВУМ»), і наші фахівці обов’язково запропонують шляхи виходу з цієї ситуації.

— Підприємство «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» свого часу радило споживачам здійснювати авансові платежі, тобто платити протягом року рівними частинами. Чи багато полтавців прийняло цю пропозицію?

— Ми проаналізували ті нарахування, що проводилися вже після закінчення опалювального періоду, і результати показують: понад 30% наших споживачів дослухалися до нашої поради і з травня 2015 року здійснюють авансові платежі в рахунок оплати за послугу з централізованого опалення в наступному опалювальному сезоні 2015-2016 років.

— Поясніть, для чого це було зроблено?

— Насамперед для зменшення фінансового навантаження на споживачів в опалювальний період. Саме тому, починаючи з травня цього року, у щомісячних рахунках на оплату послуг у міжопалювальний період підприємство зазначає рекомендовану суму авансового платежу на оплату послуг за централізоване опалення в розмірі 50% від місячного нарахування в опалювальний період. Це надає змогу рівномірно проводити оплату без побоювання утворення заборгованості на кінець наступного опалювального періоду.

— Тепер багато говориться про облік споживання тепла житловим фондом міста та встановлення будинкових приладів обліку теплової енергії. На якому етапі зараз роботи з монтажу лічильників та чи багато ба-гатоповерхівок уже ними обладнані?

— На момент закінчення минулого опалювального періоду лише 5% житлових будинків міста були обладнані лічильниками теплової енергії. До речі, нещодавно закінчилася акція нашого підприємства, де ми пропонували споживачам спільними зусиллями встановлювати будинкові прилади обліку теплової енергії. Нагадаю, власники житла в багатоповерхівках за власний кошт придбали безпосередньо будинковий тепловий лічильник, а наше підприємство власним коштом забезпечувало розробку проектної документації встановлення лічильника, його монтаж та введення в експлуатацію. Нині «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» в рамках інвестиційної програми встановлює лічильники на житлові будинки в мікрорайоні Левада обласного центру, а також триває процедура передачі на баланс підприємства загальнобудинкових теплових лічильників від комунального підприємства «ЖЕД №2». До початку нового опалювального сезону кількість таких будинків збільшиться до 200. Планується, що наступного міжопалювального періоду в рамках інвестиційної програми будуть ще встановлюватися теплові лічильники, проте про їх кількість та місце встановлення поки що говорити зарано.

— А скільки лічильників нині встановлено у квартирах полтавців?

— Що стосується квартирних лічильників, то їх встановлення можливе тільки в новобудовах, зведених після 2005 року, де на проектному рівні передбачена так звана горизонтальна система внутрішньобудинкової мережі теплопостачання. Зараз можуть бути обладнані квартирними лічильниками тепла близько п’яти тисяч полтавських осель, з яких майже половина вже обладнані квартирними приладами обліку теплової енергії.

— Як здійснюється нарахування за спожите тепло в тих будинках чи квартирах, де встановлені прилади обліку теплової енергії?

— Відповідно до вимог правил з надання послуг з теплопостачання, гарячого та холодного водопостачання, нарахування за послугу з централізованого опалення в разі обладнання житлового будинку загальнобудинковим тепловим лічильником проводиться за його показниками пропорційно до опалюваної площі кожної квартири. Якщо прилад обліку теплової енергії встановлено в окремій квартирі, то споживач сплачує за показниками цього лічильника та додатково за опалення місць загального користування — сходових кліток тощо.

— Як бути мешканцям житлового будинку, котрим нарахування за централізоване опалення проводиться за показниками будинкового лічильника теплової енергії і які мають одного чи кількох сусідів, котрі за опалення постійно мають заборгованість?

— Хочу заспокоїти сумлінних споживачів. Наявність заборгованості в інших мешканців будинку ні в якому разі ні з лічильником теплової енергії, ні за його відсутності не впливає на порядок нарахування за послугу з централізованого опалення.

— Який відсоток споживачів уже охоплені лічильниками гарячої води і наскільки взагалі вигідно встановлювати ці прилади?

— Сьогодні по місту 46 тисяч квартир обладнані лічильниками гарячої води, що становить майже 70% від загальної кількості наших споживачів, котрі отримують послугу з централізованого постачання гарячої води. Квартирні прилади обліку гарячої води монтуються за кошти власника житла, тому він самостійно вирішує, варто його встановлювати чи ні, і ми не маємо ні юридичного, ні морального права змушувати його це робити. Проте практика показує, що за умови ощадливого і дбайливого ставлення до використання гарячої води середній рівень економії порівняно зі споживанням цієї послуги за нормами споживання на рівні від 30%, що, безперечно, говорить про доцільність їх установлення.

— На фоні зміни тарифів, установлення лічильників, постійних повсякденних проблем як ваше підприємство налагоджує комунікацію зі споживачами? Адже, напевно, питань у людей більш ніж достатньо?

— На моє переконання, у нас добре налагоджена робота абонентської служби, розташованої за адресою: вул. Генерала Духова, 1. Тільки цього року ми додали ряд сервісів, покликаних поліпшити інформування споживачів на дому та створили комфортні умови перебування й обслуговування у приміщенні абонентської служби підприємства. Також оперативно і злагоджено працює служба контролю за якістю теплопостачання та експлуатації теплових лічильників (вул. Генерала Духова, 5). Якщо у наших споживачів виникають питання, що стосуються стану рахунку, розрахунків, слід телефонувати в робочий час до абонентської служби за багатоканальним телефоном 510-455. Якщо ж є питання стосовно якості послуг, то варто звертатися за телефоном 510-481. Цілодобово на офіційному сайті підприємства (te.pl.ua) функціонує он-лайн-сервіс «Особистий кабінет споживача», за допомогою якого споживач може отримати деталізовану та оперативну інформацію щодо стану свого особового рахунку, занести показання засобів обліку та, за бажанням, провести оплату за надані послуги за допомогою наявної в особистому кабінеті платіжної системи. Це позбавляє абонента необхідності без особливої потреби особисто чи у телефонному режимі звертатися до абонентської служби підприємства. Запроваджується також функція попереднього запису на прийом за допомогою відповідної послуги в сервісі «Особистий кабінет споживача». До речі, загальна кількість наших споживачів, котрі вже оцінили переваги «Особистого кабінету», перевищила три тисячі користувачів.

— Чи є питання, які не можна розв’язати по телефону чи за допомогою електронного листа і потрібно особисто приходити до абонентської служби?

— Так, це зміна власника, опалювальної площі, кількості зареєстрованих осіб; реєстрація/перереєстрація пільги; розподіл/об'єднання особового рахунку та надання довідки про стан розрахунків. Саме тому з квітня цього року впроваджено систему управління чергою «Електронна черга». Одна з функцій системи — можливість попереднього запису на прийом, який можна здійснити як безпосередньо в приміщенні абонентської служби, так і за телефоном довідки 510-455.

— Ви згадали про передачу показників. Коли ми отримуємо платіжки, то там рекомендується повідомляти показники лічильника гарячої води в абонентську службу підприємства. Для чого це робиться?

— Насамперед для того, щоб проводити нарахування за фактично використані обсяги гарячої води. По-друге, підприємство у разі відсутності показників буде позбавлене можливості проводити нарахування суми пільгової знижки. Передати показники можна кількома способами: зателефонувати на цілодобовий автовідповідач (510-445) або у довідку абонентської служби (510-455), звернутися за телефонами мобільного зв’язку (які зазначені в абонентських розрахункових книжках) або через офіційний сайт підприємства.

— Романе Олександровичу, дякую вам за ґрунтовні відповіді.

— А я зі свого боку подякую полтавцям — споживачам послуг нашого підприємства, які, попри всі нинішні складнощі в нашій державі, сумлінно ставляться до питань розрахунків за послуги теплопостачання. Необхідно розуміти, що саме від рівня розрахунків наших споживачів за послуги теплопостачання залежить можливість ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» безперебійно і якісно забезпечити всіх містян гарячою водою та теплом.

Оксана ХАНАС

За матеріалами:
Обласна щотижнева ГАЗЕТА «ПОЛТАВСЬКИЙ ВІСНИК»
Адреса ресурсу:
http://www.visnyk.poltava.ua/

 
Друкувати

АКТУАЛЬНО

 
Сплачуйте за тепло кешбеком від держави

Національний кешбекдержавна програма, яка повертає громадянам 10% від витрат на українські товари чи послуги. Отриманий кешбек можна використати для оплати комунальних послуг. Проект реалізується Міністерством економіки у співпраці з Міністерством цифрової трансформації, Національним банком і Кабінетом міністрів України.

Як це працює:

Оформіть спеціальну картку (віртуальну в банківському додатку або фізичну у відділенні).

Визначте картку(и) для розрахунків за покупки.

Купуйте українські товари, отримуйте кешбек на спецрахунок.

Використовуйте кешбек для оплати комунальних послуг.


Ключові переваги:


Економія до 3000 гривень на місяць.

Цільове використання на комунальні послуги.

Проста система нарахування та використання коштів.

Підтримка вітчизняних виробників.

Приєднуйтесь до "Національного кешбеку" – заощаджуйте на комунальних платежах, підтримуючи українське виробництво!



КОРИСНО

ОФІЦІЙНО