Головний інженер «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО: «Підприємство готове розпочинати опалювальний сезон у Полтаві та чотирьох районних центрах області»

2019-09-11  


Головний інженер «Полтаватеплоенерго»
Володимир ПАСІЧКО:
«Підприємство готове розпочинати опалювальний сезон у Полтаві та чотирьох районних центрах області»

Щороку, тільки-но починається осінь, і в ЗМІ, і серед полтавців починають говорити про опалювальний сезон. Дійсно, до холодів уже недовго, тож настав час з’ясувати, наскільки теплове господарство міста готове до роботи і чи зможе «Полтаватеплоенерго» забезпечити теплом кожну полтавську лікарню, школу, багатоповерхівку… Відповіді на ці та інші актуальні питання дав головний інженер підприємства Володимир ПАСІЧКО.


— Володимире Степановичу, які з запланованих цього року заходів з підготовки до опалювального періоду на сьогодні вже виконані, а які планується виконати до офіційного старту опалювального сезону та після його початку?

— На сьогодні підготовка до наступного опалювального періоду майже завершена: виконано поточний ремонт обладнання 90 котелень і теплогенераторних, 28 центральних теплових пунктів (ЦТП), гідравлічні випробування майже 214 км (у 2-трубному вимірі — авт.) мереж теплопостачання, що перебувають на балансі підприємства. Профілактичні роботи, які проводяться у підготовчий період на котлах, газовому й електрообладнанні, насосному парку, теплообмінниках, системах автоматизації, надзвичайно важливі для стабільної та безаварійної роботи теплового господарства в цілому.

Окрім поточних ремонтів, цього року було виконано значний обсяг інших робіт. Так, підприємство встановило утилізатор тепла відхідних газів на котельні по пров. Космічному, 9, 61 модем дистанційної передачі параметрів роботи будинкових лічильників теплової енергії, 8 модемів передачі даних вузлів обліку електроенергії з упровадженням системи ЛУЗОД. Також протягом підготовчого періоду було замінено 1,22 км (у 2-трубному вимірі — авт.) аварійних мереж тепло- і водопостачання та 5 комплектів автоматики безпеки «Альфа» на котельнях по вул. Олеся Гончара, 25-к і «Левада-2». За цей же час працівники «Полтаватеплоенерго» реконструювали майже 0,7 км зношених мереж опалення, гарячого водопостачання та циркуляції із застосуванням попередньоізольованих сталевих та полімерних труб, а також ЦТП на вул. Ціолковського, 40 з заміною теплообмінників, насосів та впровадженням системи диспетчеризації. Протягом міжопалювального періоду було відремонтовано 31 котел та модулі різних марок і 47 насосів різних типів. Силами фахівців підприємства було виконано еколого-теплотехнічну наладку 74 котлів та відновлено роботу систем хімводопідготовки на котельнях «Левада-2» та «Левада-4», асфальтобетонне покриття 69 ділянок загальною площею понад 1,5 тис. кв. м і теплову ізоляцію на 3 км мереж, на що використано майже 220 куб. м теплоізоляційного матеріалу.

До кінця вересня триватимуть завершальні роботи на мережах опалення та гарячого водопостачання. Адже, за нашими підрахунками, відсоток зношеності мереж теплопостачання перевищує 60%, й аварійні пориви виникають досить часто.

Традиційно на останній тиждень вересня заплановані пробні пуски тепла. Розроблено графік, який підприємство направляє до районних рад міста для співпраці і взаємодії з балансоутримувачами. Невдовзі цей графік буде розміщений і на офіційному сайті «Полтаватеплоенерго» та в місцевих і регіональних засобах масової інформації. Як показує досвід минулих років, саме у цей тиждень відбувається остання перевірка готовності систем споживачів перед опалювальним сезоном.

До кінця року триватимуть роботи із забезпечення будинкових вузлів обліку теплової енергії системами дистанційного зняття показників, впровадження систем диспетчеризації ЦТП тощо. А якщо погодні умови дозволятимуть, то і реконструкції мереж теплопостачання проводитимуться також до кінця поточного календарного року.

— Скільки коштів вдалося спрямувати на цьогорічну підготовчу кампанію? Чи відрізняється ця сума від запланованих обсягів?

— На період підготовки теплового господарства й реалізації всіх запланованих заходів, які б дозволили впевнено розпочати опалювальний період, передбачалося витратити понад 30 млн грн. З почату цього року на виконання усіх ремонтів, реалізацію інвестиційної програми, придбання матеріалів та на інші потреби витрачено близько 20 млн грн.

— З якими труднощами при підготовці до зими зіштовхнулося підприємство цього року?

— Перш за все потрібно відзначити вкрай скрутне фінансове становище підприємства. Спричинено воно насамперед складною і тривалою процедурою перегляду чинних тарифів на теплову енергію, які встановлює Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). Так, в умовах постійного зростання вартості енергоносіїв, паливно-мастильних матеріалів, запчастин, труб, витрат на виплату заробітної плати «Полтаватеплоенерго» вимушене працювати з тарифами, які з року в рік «не встигають» за зміною своїх складових. Це призводить до постійних та серйозних збитків.

Іншою, украй значною та важливою причиною фінансових проблем підприємства є заборгованість населення та установ міста за спожиті послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води. Так, на 1 вересня цього року заборгованість за теплову енергію перевищила 222 млн грн. За таких умов план підготовки котелень, теплових пунктів і теплових мереж виконується не в повному обсязі, частина заходів, вкрай необхідних для сталого протікання опалювального сезону, залишається нереалізованою. Крім того, накопичення боргів споживачів призводить до заборгованості підприємства перед НАК «Нафтогаз України» за спожитий природний газ. А це в свою чергу зумовлює накладання на підприємство штрафних санкцій і в подальшому може спричинити відключення «Полтаватеплоенерго» від газопостачання.

— На початку цьогорічної підготовчої кампанії у ЗМІ неодноразово говорили про «кадровий голод» на підприємстві. Чи вистачило робочих рук для цьогорічної підготовки теплового господарства до зими?

— Ситуація з дефіцитом обігових коштів негативно впливає на фактичний розмір середньомісячної заробітної плати працівників підприємства, її рівень став неконкурентним на сьогоднішньому ринку праці. Так, середня заробітна плата по підприємству лише на кінець минулого року досягла 8 тис. грн, тоді як по промисловості Полтавщини цей показник становить 12 тис. грн, а це майже в півтора разу вище, ніж має можливість виплачувати підприємство своїм працівникам.

Низький рівень зарплати на підприємстві призвів до значного відтоку кваліфікованих працівників. Причому звільняються не тільки представники робітничих професій (електрозварники ручного зварювання, газорізальники, котлочистильники, слюсарі-ремонтники тощо), а й працівники керівного складу та висококваліфіковані інженерно-технічні працівники із багаторічним досвідом.

Така ситуація значно стримує підприємство в реалізації планів. Однак попри всі перешкоди і труднощі намагаємося все ж таки сконцентрувати всі можливі ресурси і зберегти трудовий колектив, щоб реалізувати задумане та вчасно розпочати опалювальний період. 

— Які проблеми чи обставини можуть завадити підприємству вчасно почати та без ускладнень пройти цьогорічний опалювальний сезон? 

— У своїй діяльності підприємству досить часто доводиться долати різноманітні труднощі: даються взнаки застаріла матеріально-технічна база, брак кваліфікованих кадрів, погодні умови, недосконалість законодавчої бази, проблеми фінансового характеру. Проте підприємству завжди вдавалося знаходити вихід з будь-яких ситуацій. Тому маємо надію і в наступному опалювальному сезоні зберегти для Полтави статус одного з найтепліших міст України, і трудовий колектив докладе для цього максимум зусиль. 

— Який стан готовності теплового господарства нашого міста до цьогорічного опалювального періоду: чи готові до холодів об’єкти соціальної сфери та про який стан готовності до зими можна говорити в житловому фонді?

— Представники підприємства за запрошенням балансоутримувачів проводять перевірку технічного стану внутрішньобудинкових систем опалення і гарячого водопостачання та стану виконання регламентних робіт, передбачених правилами підготовки до опалювального періоду.

Зокрема, зараз із 32 лікувально-профілактичних закладів, підключених до котелень «Полтаватеплоенерго», на готовність до опалювального сезону пред’явлено 25. Із 46 загальноосвітніх навчальних закладів, музичних, спортивних шкіл та шкіл-інтернатів пред’явлено 42. З 37 дошкільних навчальних закладів пред’явлено 33.

Практично в усіх перевірених об’єктах соціальної сфери, підключених до котелень підприємства, вузли вводу теплоносія приведені до належного стану.

Щодо житлових будинків ситуація гірша. З 202 ЖБК та ОСББ Полтави до підприємства з приводу перевірки готовності будинків до опалювального періоду 2019-2020 років звернулося лише чотири. Це не може не викликати занепокоєння щодо перебігу опалювального сезону та якісного теплопостачання помешкань в багатоповерхівках, котрих не перевіряли працівники підприємства. 

— Зазвичай у нашому місті зі зниженням температури зовнішнього повітря ще до офіційного старту опалювального періоду тепло з’являється у лікарнях, школах та дитячих садках. Чи є підстави вважати, що і цього року всі соціально важливі об’єкти Полтави в разі необхідності отримають тепло достроково?

— Щороку на прохання керівників медичних установ, виховних та навчальних закладів підприємство достроково подає тепло установам, що підключені до котелень підприємства. Ймовірно, що цей рік не стане винятком і підприємство радо піде на зустріч у випадку таких звернень.

— До початку цьогорічного опалювального періоду залишилося більше місяця. Яких заходів варто вжити полтавцям, аби з початком холодів тепло «не тікало» з їхніх осель? 

Раціональне використання теплової енергії та, як наслідок, економія на опаленні залежать від самих мешканців будинку. Насамперед необхідно потурбуватися про утеплення власного помешкання (заміна вікон, дверей тощо), а також дбайливо ставитись до будівельних конструкцій, місць загального користування будинків. Необхідно розуміти, що розбите на сходовій клітині скло, пошкоджені двері в результаті призведуть до зниження температури повітря в під’їзді і в квартирах, розташованих у ньому, а це викличе збільшення втрат теплової енергії.

Також полтавцям варто звернути увагу, що з кожним роком збільшується кількість випадків зниження якості опалення в помешканнях з причини самовільних змін власниками окремих квартир внутрішньобудинкової системи опалення. Найчастіше це збільшення площі опалювальних приладів, завуження діаметрів стояків системи опалення при заміні їх на пластикові, влаштування опалення на добудовах і балконах, встановлення запірної арматури в місцях, де вона не передбачена проектом, та багато іншого. Такі зміни з початком опалювального періоду призводять до погіршення якості опалення як у квартирі, де вони були виконані, так і в сусідніх оселях, а в окремих випадках — і в будинку загалом.

Пресслужба «Полтаватеплоенерго».


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.

Друкувати

АКТУАЛЬНО

 

Кожен місяць для «Полтаватеплоенерго» починається однаково: фахівці підприємства проводять нарахування за спожиті протягом розрахункового періоду послуги. Результати цієї роботи відображаються у щомісячних рахунках, які надсилаються мешканцям багатоповерхівок поштою. Проте вже зараз електронні версії платіжок за серпень можна побачити в «Особистому кабінеті споживача»...
 
 
Зверніть увагу, що рахунки «Полтаватеплоенерго» розділені за послугами: окремо за централізоване опалення й окремо за постачання гарячої води. Тому в таблиці назва місяця буде написана двічі — окремо для кожної з послуг.
 

 
 
Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram

КОРИСНО

 
До уваги мешканців житлових будинків, у яких надається послуга з централізованого постачання гарячої води, а також власників (співвласників) приміщень у таких будинках!


Відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (далі — Закон) на оператора зовнішніх інженерних мереж строком до серпня 2019 року покладено обов’язок забезпечити оснащення будівель вузлами комерційного обліку гарячої води...



Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 

  
 

Комерційний облік теплової енергії, що використовується для централізованого опалення житлового фонду міста, уже практично забезпечений, і більшість полтавців до нього вже звикла. Однак чинним законодавством передбачений іще й комерційний облік гарячої води. Нещодавня наша публікація щодо забезпечення цього виду обліку показала неабияку зацікавленість споживачів послуг підприємства цією темою. Відповіді на основні запитання споживачів щодо процедури встановлення будинкових лічильників гарячої води — у матеріалі нижче...


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 

 

Протягом цього міжопалювального періоду багатоповерхівки Полтави буде обладнано будинковими лічильниками гарячої води 

Будинкові лічильники гарячої води 

Як здійснюватиметься комерційний облік гарячої води у житлових будинках обласного центру та що у зв’язку з цим зміниться для споживачів послуг «Полтаватеплоенерго», розповів начальник служби контролю за збутом теплової енергії підприємства Віктор ІВАНЧЕНКО...

 

Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.