Головний інженер «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО: «Минулий опалювальний період проходив в умовах фінансової та кадрової скрути»

2020-05-28  


Головний інженер «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО: «Минулий опалювальний період проходив в умовах фінансової та кадрової скрути»

Опалювальний сезон у Полтаві завершився 10 квітня. Які були його особливості та чи вдалося полтавським теплоенергетикам пройти його без позаштатних ситуацій? Відповіді на ці та інші питання дав головний інженер «Полтаватеплоенерго» Володимир Пасічко.

— Володимире Степановичу, опалювальний період 2019-2020 рр. завершився понад місяць тому. Наскільки своєчасним було його закінчення? Що його відрізняло від попередніх опалювальних сезонів та чим він запам’ятався особисто Вам?

— Минулий опалювальний сезон позначився доволі високою температурою зовнішнього повітря: +3°C проти 0°С, врахованих у тарифі. Це вплинуло і на тривалість опалювального сезону, яка скоротилася із 182 до 165 діб. Теплий опалювальний сезон дав змогу споживачам заощадити на опаленні. Кількість реалізованої теплової енергії і споживання підприємством природного газу порівняно з минулим опалювальним періодом скоротилися на 14%. 

Як і раніше, цьогоріч підприємство спрямовувало зусилля на безперебійне і якісне надання послуг своїм споживачам. У тому числі в стислі терміни було виготовлено проєктну документацію на будівництво ділянки теплової мережі для переключення споживачів 109-го мікрорайону на котельню підприємства по вул. Квітучій, 6. Прокладання мережі було завершене у березні цього року. Також було замінено насосний парк та частково проведена модернізація електросистеми в цій котельні. На жаль, через впровадження карантину реконструкцію котельні, що передбачає повну заміну котлів, впровадження систем автоматизації тощо, ми змушені були перенести на 2021 рік.

На роботу підприємства безпосередньо впливала і складна економічна та соціальна ситуація в країні, зокрема запровадження урядом карантинних заходів. Аби зберегти здоров’я працівників й залишитися на плаву, підприємство змушене було більшість колективу відправляти у відпустки за власний рахунок, у першу чергу тих, хто належить до групи ризику — пенсіонерів та інвалідів, а це 18% від загальної кількості полтавських теплоенергетиків. Також з уведенням карантинних обмежень на підприємстві було запроваджено триденний робочий тиждень. Це вплинуло і на графік роботи усіх його служб та ланок, і на обсяги виконаних робіт. І це на тлі того, що останні 5 років підприємство гостро відчуває нестачу кваліфікованих кадрів.

Карантин спричинив і фінансові труднощі на підприємстві: оплати спожитих послуг із теплопостачання від населення скоротилися на майже 30%.

Та попри труднощі, підприємство активно проводить підготовку свого теплового господарства до наступної зими. На сьогодні від графіка підготовки, погодженого з виконавчим комітетом Полтавської міської ради, відхилень нема. Підприємство працює у штатному режимі.

— У минулі роки підприємство немало зробило для забезпечення житлового фонду міста будинковими лічильниками теплової енергії. Чи тривала ця робота і цьогоріч та якими будуть наступні кроки?

— Останні чотири роки підприємство реалізувало Державну програму щодо облаштування житлового фонду вузлами комерційного обліку теплової енергії. На кінець минулого опалювального періоду на абонентському обліку підприємства налічувалося майже 1280 будинкових теплових лічильників, за показниками яких споживачі розраховувалися за фактично спожите тепло. До жовтня цього року планується завершити ці роботи й встановити решту 46 теплових лічильників. Майже 1100 вузлів обліку (понад 85% загальної кількості) укомплектовано модемами для дистанційної передачі даних. Майже 150 модемів встановлено за минулий опалювальний період. Надалі підприємство має наміри продовжити зазначені роботи. 

На початок наступного опалювального періоду у більш ніж 600 будинкових вузлів обліку теплової енергії, встановлених 4 роки тому, у першу хвилю, завершився термін державної повірки. Підприємство у поточному році планує, власним коштом, провести весь комплекс робіт, пов’язаних із їх повіркою. Але треба зазначити, що витрати на повірку не включені до чинного тарифу на теплову енергію, а отже цьогоріч за цією статтею витрат підприємство отримає значні збитки.

— З якими фінансовими показниками підприємство завершило цьогорічний опалювальний період? 

— Основною та важливою причиною фінансових проблем підприємства є заборгованість населення та установ міста за спожиті послуги. Так, на 1 травня 2020 року заборгованість за теплову енергію складала 330 млн грн. За таких умов частина заходів, украй необхідних для сталого проходження наступного опалювального сезону, залишиться нереалізованою. Крім того, зростання боргів споживачів призводить до заборгованості підприємства перед НАК «Нафтогаз України» за спожитий природний газ, а це загрожує штрафними санкціями і навіть можливим відключенням «Полтаватеплоенерго» влітку цього року від газопостачання. Так, станом на початок травня підприємство заборгувало НАК «Нафтогаз України» 228 млн грн. Крім того, заборгованість за воду перед КП «Полтававодоканал» склала 12,7 млн грн, а за паливно-мастильні матеріали, конче необхідні для забезпечення діяльності підприємства, — 300 тис. грн.

— Чи вдалося «Полтаватеплоенерго» пройти опалювальний період 2019-2020 рр. без позаштатних ситуацій, які б уплинули на комфорт та затишок в оселях споживачів?

— Більшість житлового фонду і соціальної інфраструктури Полтави та чотирьох райцентрів області отримує послуги з теплопостачання від 90 котелень та теплогенераторних підприємства. В експлуатації перебувають 28 центральних теплових пунктів та майже 214 км мереж опалення і гарячого водопостачання у 2-трубному вимірі. Експлуатація такої кількості об’єктів, звісно, не проходить в ідеальних умовах. За минулий опалювальний період було виявлено 118 поривів на мережах опалення. Завдяки швидкому реагуванню та злагодженим діям кваліфікованого персоналу підприємства час ліквідації аварійних ситуацій не перевищував нормативних показників. Тому позаштатні ситуації не вплинули на якість послуг підприємства. Також фахівці «Полтаватеплоенерго» на договірних умовах надають допомогу в ліквідації аварійних ситуацій, що виникають на відомчих об’єктах теплопостачання.

Щорічні гідравлічні випробування теплових мереж на міцність та щільність дозволяють виявити найбільш слабкі й ненадійні ділянки трубопроводів. Як показує досвід попередніх років, ліквідація наслідків гідровипробувань та заміна аварійних ділянок триватиме орієнтовно до вересня. Адже, за нашими підрахунками, відсоток зношеності мереж теплопостачання коливається від 60 до 70%, і попри наші зусилля, аварійні пориви виникають досить часто.

— Торік неодноразово говорилося про запровадження підприємством енергоощадних технологій. З якими показниками економії вам вдалося пройти цей опалювальний період? Чи заплановані роботи з мінімізації втрат тепла при його генерації і транспортуванні від котельні до споживача на поточний рік?

— Минулого серпня був введений в експлуатацію утилізатор тепла продуктів згорання на котельні на пров. Космічному, 9, який дозволяє знижувати температуру відхідних газів та скорочувати викиди парникових газів в атмосферне повітря. За період з серпня по цьогорічний березень завдяки його роботі підприємство заощадило більш ніж 40 тис. куб. м газу. На березень за нинішньої ціни на природний газ економія складає 233,5 тис. грн. При роботі двох наявних у «Полтаватеплоенерго» утилізаторів — другий з них встановлений на котельні підприємства у мікрорайоні Левада — економія палива на рік становить близько 90 тис. куб. м газу на суму понад 516 тис. грн.

— У минулому році підприємство реалізувало першу частину великого проєкту із заміни ділянки трубопроводу, над якою зведено ринок «Мотель». Коли реалізуватиметься друга частина проєкту? Яка вартість цих робіт?

— Доволі складне питання заміни аварійної ділянки, над якою розташовані торговельні павільйони ринку «Мотель», довелося вирішувати майже півроку, але ситуація все-таки була врегульована.

Реконструкція першої черги — ділянки теплової мережі котельні на вул. Ціолковського, 36 — була включена до інвестиційної програми підприємства на минулий рік і проведена в повному обсязі у визначені терміни. Загальна протяжність ділянки — близько 200 м у 2-трубному вимірі. Загальна вартість ремонту склала понад 3 млн грн.

За результатами діагностики 2019 року магістральна ділянка теплової мережі котельні на вул. Ціолковського, 36 в районі розташування ринку «Мотель» — друга черга — перебувала в задовільному стані. Упродовж опалювального періоду 2019-2020 рр. на ній не виникало аварійних поривів. Після проведення щорічних гідравлічних випробувань у поточному році та повторного діагностування будуть зроблені остаточні висновки щодо її подальшої реконструкції.

— Восени минулого року і з початком опалювального сезону увага мешканців 109-го мікрорайону була прикута до ремонтних робіт на котельні підприємства на вул. Квітучій, 6. Що вам вже вдалося зробити та чи очікується подальша співпраця підприємства з органами місцевого самоврядування?

З незалежних від підприємства причин на сьогодні змінилася ситуація з реконструкцією котельні на вул. Квітучій, 6. У минулому році була виготовлена проектно-кошторисна документація на реконструкцію цієї котельні із збільшенням її потужності удвічі та переключенням на неї об'єктів соціальної інфраструктури 109-го мікрорайону. Загальна вартість реконструкції котельні становить 29 млн грн. 

Ураховуючи, що котельня на вул.Квітучій, 6 є діючою, на терміни її реконструкції, яка передбачає повний демонтаж обладнання, суттєво впливає обмеженість у часі міжопалювального періоду. Лише з квітня по жовтень необхідно придбати обладнання та виконати значний обсяг робіт. Для своєчасного введення в експлуатацію котельні після реконструкції роботи мали розпочатися в березні після проведення тендерних торгів з визначенням підрядної організації. Тендерні торги, оголошені на початку березня, не відбулися через відсутність учасників, через це проведення запланованої реконструкції котельні на вул.Квітучій, 6 в поточному році було скасоване.

— Озираючись на нещодавно завершений опалювальний період, підсумуйте, будь ласка, наскільки ефективною була взаємодія підприємства з органами місцевого самоврядування. Чи відчувало підприємство допомогу з їхнього боку?

— В опалювальний період 2019-2020 років підприємство змогло втриматись на ногах та здійснювати виплату заробітної плати своїм працівникам лише за рахунок залучення кредитних коштів. На жаль, фінансової допомоги чи підтримки з боку обласної або міської влади підприємство не отримувало.

Тож будемо покладатися на відповідальність полтавців у питаннях розрахунків за отримані послуги та професійність фахівців нашого підприємства. Тільки завдяки цим факторам «Полтаватеплоенерго» протягом міжопалювального періоду зможе не лише вчасно і якісно підготуватися до наступної зими, а й забезпечувати містян послугою з централізованого постачання гарячої води.

Пресслужба «Полтаватеплоенерго».


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.

Друкувати

АКТУАЛЬНО


Через зростання кількості хворих, спричиненого пандемією коронавірусної інфекції COVID-19, Кабінет Міністрів України подовжив дію карантинних обмежень до 31 липня 2020 року. А отже, прийом споживачів фахівцями абонентської служби «Полтаватеплоенерго» продовжиться, але із суворим дотриманням вимог МОЗ України: з обов’язковою дезінфекцією приміщення та соціальним дистанціюванням між відвідувачами. Які ще обмеження супроводжують взаємодію зі споживачами, читайте у статті нижче.

Через зростання кількості хворих Кабінет Міністрів України подовжив дію карантинних обмежень до 31 липня 2020 року. Відповідне рішення Уряд ухвалив 17 червня шляхом внесення змін в низку актів Кабінету Міністрів, якими встановлені карантинні обмеження.

Упродовж запровадженого в Україні адаптивного карантину, прийом споживачів абонентською службою «Полтаватеплоенерго» здійснюється за таким графіком...



Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram. 


КОРИСНО


Розпочався міжопалювальний період, протягом якого котельні і центральні теплові пункти (ЦТП) «Полтаватеплоенерго» будуть зупинятися для проведення на них профілактичних і ремонтних робіт. Для споживачів підприємства це означає, що за графіком починаються тимчасові призупинення постачання гарячої води. Де дізнатися, коли у вашому будинку буде відсутнє гаряче водопостачання, читайте нижче.

10 квітня у Полтаві завершився опалювальний сезон 2019-2020 років. І цього ж дня «Полтаватеплоенерго» розпочало міжопалювальний період, який за ступенем важливості не поступається опалювальному.

Саме у міжсезоння полтавські теплоенергетики готуються до наступних холодів...
 
 

Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
  



Традиційне підбиття підсумків завершеного опалювального сезону відображене в «Мапі комерційного обліку». Яку інформацію побачить користувач сервісу та чим вона для нього буде корисною? Відповіді — в статті нижче. 

Уже третій рік поспіль обласне комунальне підприємство «Полтаватеплоенерго» після завершення опалювального сезону не тільки підбиває його підсумки, а й знайомить з ними споживачів через он-лайн сервіс «Мапа комерційного обліку». Уже зараз кожен, хто мешкає в багатоповерхівці, яка отримує послуги з опалення від «Полтаватеплоенерго», може побачити, скільки тепла надійшло до його будинку протягом опалювального сезону 2019-2020 рр...



Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 

ОФІЦІЙНО