«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» ІНФОРМУЄ: Як проходить підготовка теплового господарства до наступного опалювального сезону?

2020-06-11  


«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» ІНФОРМУЄ:
Як проходить підготовка теплового господарства до наступного опалювального сезону?

Міжопалювальний період — у самому розпалі. У якому режимі полтавські теплоенергетики працюють у міжсезоння та які роботи виконують, готуючи місто до наступних холодів, розповів технічний директор «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО.

— Володимире Степановичу, літо — це пора, коли полтавські теплоенергетики активно готуються до наступного опалювального сезону. За якими основними напрямками цього року працюватиме підприємство в рамках підготовки до наступної зими? 

— 2020 рік, за всіма ознаками, буде досить складним для «Полтаватеплоенерго» і в реалізації раніше запланованого, і у втіленні вже наявних перспективних напрацювань.
У попередні роки підприємство, реалізуючи вимоги державної політики в забезпеченні обліку споживання теплової енергії, було змушене залучити колосальні фінансові та людські ресурси на оснащення житлового фонду будинковими тепловими лічильниками. Але через це практично були позбавлені фінансування всі інші заходи з модернізації теплового господарства (джерел генерації та теплових мереж). Це призвело до накопичення робіт, необхідних для підтримання теплового господарства на мінімально необхідному технічному рівні. У 2020 році всі ці відтерміновані заходи мають бути компенсовані, що перевантажить підприємство і фінансово, і в плані наявності персоналу, здатного впоратися з такими обсягами робіт. 
Наймасштабнішими роботами залишаються як планові реконструкції теплових мереж, так і заміна аварійних ділянок, виявлених за результатами обов’язкових щорічних гідравлічних випробувань. На додаток цього року потребують чергової держповірки понад 600 будинкових теплових лічильників.

— Скільки коштів потребуватиме цьогорічна підготовча кампанія і куди вони будуть спрямовані? 

— На період підготовки теплового господарства підприємства й реалізації всіх заходів, які б дозволили впевнено розпочати опалювальний період, планується витратити майже 45 млн грн, у тому числі на інвестиційну програму — майже 33 млн грн, а відповідно витрати на капітальні, поточні ремонти, придбання матеріалів й пального складуть близько 12 млн грн.
Але зрештою фактичне виконання запланованого залежатиме передусім від того, наскільки своєчасною та повною буде оплата споживачами послуг, наданих підприємством.

— Чи вже розпочалися роботи з підготовки теплового господарства до наступного опалювального періоду? 

— Одразу після закінчення опалювального періоду підприємство розпочинає підготовку теплового господарства до наступного. Окрім найбільш фінансово затратних заходів, планується виконати профілактичні роботи на котлах, газовому та електрообладнанні, насосному парку, установках докотлової обробки води, теплообмінниках, ремонт теплової ізоляції, відновлення асфальтобетонного покриття, перевірку автоматики безпеки та інші заходи. Це дасть змогу підприємству забезпечувати надійну, безаварійну експлуатацію теплового господарства впродовж року. 

— З 12 травня в оселях полтавців почала «зникати» гаряча вода. Розкажіть, навіщо щоліта проводяться ремонтні роботи на котельнях та інших об’єктах підприємства.

— Кожного літа ремонтні роботи на котельнях і теплових мережах проводяться, аби взимку не виникало несподіваних аварійних ситуацій, що спричиняють припинення опалення або гарячого водопостачання. Тому від якості профілактичних робіт, виконуваних саме в міжопалювальний період, залежить стабільність роботи котелень і мереж узимку.
Загалом же при складанні графіка ремонтів підприємство прагне — і останніми роками цю динаміку нам вдається зберігати — до скорочення термінів профілактичних ремонтів, щоб полтавці не відчували незручностей через відсутність гарячої води.

— Від чого залежить тривалість планових зупинок котелень на ремонт, а отже, і термін відсутності гарячої води в оселях полтавців?

— Підприємство розробляє графік виконання робіт з підготовки теплового господарства до зими, враховуючи багато чинників кожного з його об’єктів: потужність теплогенеруючого обладнання, протяжність теплових мереж, їхній технічний стан тощо. Тож чим більшу потужність, довжину мереж має котельня, тим більше потрібно часу для виконання комплексу профілактичних заходів.

— Де можна ознайомитися з графіком проведення планових ремонтів об’єктів теплового господарства нашого міста?

— Іще до початку планових ремонтів графік їх проведення підприємство розміщує на своєму офіційному сайті, на сторінках підприємства у соціальних мережах і месенджерах. А також дублює його на шпальтах полтавських газет. П’ятий рік поспіль у щомісячному рахунку на оплату послуг, яку отримує кожен споживач «Полтаватеплоенерго», також відображена інформація про терміни відсутності гарячої води. 

— Від моменту закінчення цьогорічного опалювального періоду у ЗМІ неодноразово наголошувалося на ризиках зриву підготовки до зими через брак коштів, викликаний боргами споживачів, а також на можливій зупинці виробничих потужностей через заборгованість підприємства за енергоносії. Наскільки реальний такий сценарій розвитку подій? Чи можуть узагалі виникнути проблеми з підготовкою до наступного опалювального періоду?

— Ситуація з дефіцитом обігових коштів дійсно є, і вже зараз ми відчуваємо її негативний вплив на всі аспекти діяльності підприємства. Зокрема, рівень заробітної плати полтавських теплоенергетиків досить тривалий час є неконкурентним на сьогоднішньому ринку праці. Це призвело до значного відтоку кваліфікованих кадрів. І звільняються не тільки представники виробничих професій (електрозварники, газорізальники, котлочистильники, слюсарі-ремонтники тощо), а й працівники керівного складу та висококваліфіковані інженерно-технічні працівники.
У поточному році фінансовий стан підприємства значно погіршився ще й через введення карантинних заходів. В умовах постійного зростання вартості енергоносіїв, паливно-мастильних матеріалів, запчастин і труб, витрат на виплату заробітної плати, а також плинності кадрів (через вимушене скорочення робочого тижня до трьох днів на час карантинних заходів) оплати населенням отриманих послуг з теплопостачання знизилися до критичних показників. Це призводить до постійних та серйозних збитків і значно стримує підприємство в реалізації планів.
За таких умов план підготовки котелень, теплових пунктів і теплових мереж може бути виконаний неповністю. Частина заходів, украй необхідних для сталого проходження опалювального сезону, також може залишитися нереалізованою. 
У своїй діяльності «Полтаватеплоенерго» нерідко стикається з різними труднощами: на його роботу впливають застаріла матеріально-технічна база, брак кваліфікованих кадрів, погодні умови, недосконалість законодавчої бази, проблеми фінансового характеру. Та попри всі обставини, підприємству досі вдавалося знаходити вихід. Тому маємо надію все ж таки сконцентрувати всі ресурси і зберегти трудовий колектив, реалізувати плани та вчасно розпочати опалювальний період, зберігши для Полтави статус одного з найтепліших міст України. Трудовий колектив докладе для цього максимум зусиль. 

— Підготовкою теплового господарства до наступного опалювального періоду в нашому місті займається «Полтаватеплоенерго». А хто має подбати про підготовку багатоквартирних житлових будинків і що входить до обов’язкового переліку підготовчих робіт?

— При наданні послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води населенню підприємство використовує внутрішньобудинкові мережі житлових будинків, обслуговування яких здійснюється відповідними організаціями, уповноваженими співвласниками багатоквартирних будинків. Комплекс робіт з підготовки будинків до опалювального періоду визначений Правилами підготовки теплових господарств до опалювального періоду, затвердженими наказом Міністерства палива та енергетики України та Міністерства з питань житлово-комунального господарства України №620/378 від 10 грудня 2008 року. До нього входять заходи із забезпечення належного санітарно-технічного стану приміщень індивідуальних теплових пунктів з освітленням, перевірка герметизації вводів теплових мереж зі складанням відповідного акта, проведення ревізії або за потреби заміна запірно-регулюючої арматури, пристроїв для випуску повітря. Також цей комплекс включає в себе обладнання індивідуальних теплових пунктів повіреними контрольно-вимірювальними приладами (манометрами та термометрами), прочищення фільтрів та відмулювачів, проведення ревізії елеваторних вузлів та перевірку наявності розрахункових дросельних пристроїв з подальшим їх опломбуванням у присутності представників «Полтаватеплоенерго». Підготовка багатоповерхівки до опалювального сезону передбачає і промивання внутрішньобудинкових систем опалення, гідравлічні випробування внутрішньобудинкових систем теплоспоживання, відновлення антикорозійного покриття та термоізоляції трубопроводів опалення та гарячого водопостачання у підвальних приміщеннях і на технічних поверхах, утеплення вікон і дверей у підвальних приміщеннях, під'їздах і на технічних поверхах.
Представники підприємства беруть участь у комісійній перевірці стану готовності внутрішньобудинкових систем теплоспоживання до прийому теплоносія в опалювальний період.

— На що передусім мають звернути увагу полтавці, аби взимку і не мерзнути, і, раціонально використовуючи теплову енергію, заощаджувати на опаленні?

— Найперше необхідно потурбуватися про утеплення власного помешкання (заміна вікон, дверей тощо). Також необхідно дбайливо ставитись до будівельних конструкцій, місць загального користування будинків. Необхідно розуміти, що розбите на сходовій клітині скло, пошкоджені двері призведуть до зниження температури повітря в під’їзді і, як наслідок, у квартирах, розташованих у ньому.
Необхідно звернути увагу і на те, що з кожним роком збільшується кількість випадків зниження якості опалення в помешканнях через самовільні зміни у внутрішньобудинковій системі опалення власниками окремих квартир (збільшення площі опалювальних приладів, звуження діаметрів стояків системи опалення при заміні їх на пластикові, влаштування опалення на добудовах, балконах, встановлення запірної арматури у місцях, де вона не передбачена проєктом, та багато іншого). Такі зміни, проведені у міжопалювальний період, після початку опалювального сезону призводять до погіршення якості опалення як у квартирі, в якій вони були виконані, так і в сусідніх помешканнях, а подеколи і будинку в цілому. Крім того, вони можуть призводити до надмірних втрат теплової енергії, що зрештою відобразяться у рахунках на оплату послуг підприємства.
Тож рекомендуємо споживачам усвідомлено і зважено підходити до теплоспоживання й спільними зусиллями забезпечити збереження тепла, що надійшло до житлового будинку, аби потім не переплачувати за опалення.

Пресслужба «Полтаватеплоенерго».


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.

Друкувати

АКТУАЛЬНО


Через зростання кількості хворих, спричиненого пандемією коронавірусної інфекції COVID-19, Кабінет Міністрів України подовжив дію карантинних обмежень до 31 липня 2020 року. А отже, прийом споживачів фахівцями абонентської служби «Полтаватеплоенерго» продовжиться, але із суворим дотриманням вимог МОЗ України: з обов’язковою дезінфекцією приміщення та соціальним дистанціюванням між відвідувачами. Які ще обмеження супроводжують взаємодію зі споживачами, читайте у статті нижче.

Через зростання кількості хворих Кабінет Міністрів України подовжив дію карантинних обмежень до 31 липня 2020 року. Відповідне рішення Уряд ухвалив 17 червня шляхом внесення змін в низку актів Кабінету Міністрів, якими встановлені карантинні обмеження.

Упродовж запровадженого в Україні адаптивного карантину, прийом споживачів абонентською службою «Полтаватеплоенерго» здійснюється за таким графіком...



Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram. 


КОРИСНО


Розпочався міжопалювальний період, протягом якого котельні і центральні теплові пункти (ЦТП) «Полтаватеплоенерго» будуть зупинятися для проведення на них профілактичних і ремонтних робіт. Для споживачів підприємства це означає, що за графіком починаються тимчасові призупинення постачання гарячої води. Де дізнатися, коли у вашому будинку буде відсутнє гаряче водопостачання, читайте нижче.

10 квітня у Полтаві завершився опалювальний сезон 2019-2020 років. І цього ж дня «Полтаватеплоенерго» розпочало міжопалювальний період, який за ступенем важливості не поступається опалювальному.

Саме у міжсезоння полтавські теплоенергетики готуються до наступних холодів...
 
 

Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
  



Традиційне підбиття підсумків завершеного опалювального сезону відображене в «Мапі комерційного обліку». Яку інформацію побачить користувач сервісу та чим вона для нього буде корисною? Відповіді — в статті нижче. 

Уже третій рік поспіль обласне комунальне підприємство «Полтаватеплоенерго» після завершення опалювального сезону не тільки підбиває його підсумки, а й знайомить з ними споживачів через он-лайн сервіс «Мапа комерційного обліку». Уже зараз кожен, хто мешкає в багатоповерхівці, яка отримує послуги з опалення від «Полтаватеплоенерго», може побачити, скільки тепла надійшло до його будинку протягом опалювального сезону 2019-2020 рр...



Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 

ОФІЦІЙНО