Технічний директор «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО: «Підприємство готове розпочинати свій 52-й опалювальний сезон»

2020-09-24  


Технічний директор «Полтаватеплоенерго»
Володимир ПАСІЧКО:
«Підприємство готове розпочинати свій 52-й опалювальний сезон»
Технічний директор «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО: «Підприємство готове розпочинати свій 52-й опалювальний сезон»

Щороку восени, тільки-но природа починає нагадувати про наближення холодів, і в ЗМІ, і серед полтавців починають усе частіше згадувати про опалювальний сезон. Так, до холодів уже недовго, тож настав час з’ясувати, наскільки теплове господарство міста готове до роботи і чи зможе «Полтаватеплоенерго» забезпечити теплом кожну полтавську лікарню, школу, багатоповерхівку... Відповіді на ці та інші актуальні запитання у традиційному вересневому інтерв’ю дав технічний директор «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО.
Технічний директор «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО

— Володимире Степановичу, які з запланованих цього року заходів з підготовки до опалювального періоду на сьогодні вже виконані, а які планується виконати до офіційного старту опалювального сезону та після його початку?

— Як цьогорічний підготовчий період, так і наступний опалювальний сезон за всіма ознаками буде для «Полтаватеплоенерго» досить складним. У попередні роки наше підприємство, реалізуючи вимоги державної політики в забезпеченні обліку споживання теплової енергії, було змушене залучити колосальні фінансові та людські ресурси на оснащення житлового фонду міста будинковими приладами обліку теплової енергії. Тим самим усі інші вкрай необхідні заходи з модернізації теплового господарства (джерел генерації та теплових мереж) були фактично повністю позбавлені фінансування. Це призвело до накопичення обсягів робіт, необхідних для підтримання теплового господарства на мінімально необхідному технічному рівні. У 2020 році ці відтерміновані заходи мають бути компенсовані, що певною мірою перевантажує підприємство і фінансово, і в плані наявності персоналу, здатного впоратися з такою кількістю роботи.

До того ж з першої хвилі встановлення будинкових засобів обліку теплової енергії минуло вже чотири роки, і в цьому році вийшли на чергову Держповірку одночасно понад 600 будинкових теплових лічильників.

Незважаючи на складнощі й негаразди, поточний ремонт об'єктів на сьогодні завершені. Окрім найбільш фінансово затратних заходів у період підготовки теплового господарства до зими, виконано профілактичні роботи на котлах, газовому та електрообладнанні, насосному парку, установках докотлової обробки води, теплообмінниках, ремонт теплової ізоляції, відновлення асфальтобетонного покриття, перевірку автоматики безпеки та інші заходи. Виконані профілактичні роботи дають змогу фахівцям нашого підприємства упевнено очікувати початку прийдешнього опалювального періоду 2020-2021 років.

На сьогодні результатом роботи всього трудового колективу «Полтаватеплоенерго» став отриманий акт готовності теплового господарства до роботи в опалювальному періоді 2020-2021 років, підписаний 9 вересня представниками Департаменту будівництва, містобудування і архітектури та житлово-комунального господарства Полтавської ОДА й Управління Державної інспекції енергетичного нагляду України у Полтавській області.

До початку цьогорічного опалювального сезону ще триватимуть роботи з ліквідації аварійних поривів, що виявлені під час літніх гідравлічних випробувань та реконструкції мереж тепло- і гарячого водопостачання, заміна насосного парку та теплообмінників, відновлення асфальтобетонного покриття після земляних робіт. Планується виконати 100-процентну повірку вузлів обліку теплової енергії житлового фонду нашого міста.

— А скільки коштів вдалося спрямувати на цьогорічну підготовчу кампанію і яким напрямкам віддавалася перевага?

— На період підготовки теплового господарства підприємства й реалізації всіх намічених заходів, які дозволили б упевнено розпочати цьогорічний опалювальний період, планувалося витратити 44,7 млн грн, у тім числі за рахунок інвестиційної програми - 32,8 млн грн; решта - витрати на капітальні, поточні ремонти, придбання матеріалів, пального тощо. Але фактичне виконання всіх запланованих обсягів у кінцевому результаті залежатиме від обсягів реалізованої теплової енергії та рівня оплати полтавцями вже спожитих ними послуг.

На сьогодні від початку року витрати на придбання матеріалів, проведення поточних і капітальних ремонтів, заходів з Інвестиційної програми та інші види робіт становлять лише близько 22 млн грн. Як бачимо, це майже 50% від запланованого. Тож коментарі тут зайві.

Окремо зауважу, що цього року нарешті вдалося виконати роботи з реконструкції двох магістральних ділянок теплових мереж від найбільшої у місті котельні підприємства на вул. Ціолковського, 36, які планувалося виконати ще у 2017 році. Це ділянки магістральної теплової мережі вздовж загальноосвітньої школи №26 та між І.Мазепи, 30, та І.Мазепи, 42. До цього часу підприємство з об’єктивних причин обмежувалося лише частковими замінами трубопроводів на цих ділянках і вимушено проводило земляні роботи по кілька разів упродовж року. Реконструкцію проведено з попередньо теплоізольованих трубопроводів загальною довжиною 168м та 265м у двотрубному вимірі відповідно.

Технічний директор «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО: «Підприємство готове розпочинати свій 52-й опалювальний сезон»


Технічний директор «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО: «Підприємство готове розпочинати свій 52-й опалювальний сезон»


Технічний директор «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО: «Підприємство готове розпочинати свій 52-й опалювальний сезон»


Також майже завершені роботи із заміни трубопроводів теплопостачання на вулиці Леваневського; триває реконструкція ділянок опалення та гарячого водопостачання на Щєпотьєва, 35, Огнівській, 12, Щєпотьєва, 9, будівництво перемички між котельнями на М.Дмитрієва, 7-В та Європейській, 29.

— Володимире Степановичу, цього року полтавці стали свідками масштабного видовища — на найбільшій котельні міста на Ціолковського, 36, демонтували одну з чотирьох труб. У зв’язку з цим запитання - відтепер труб на «Аврорі» буде три?

— Так, наприкінці серпня цього року продовжено один з наймасштабніших проектів, включений до інвестиційної програми «Полтаватеплоенерго», - модернізація поверхонь нагріву котла №3 ПТВМ-50 районної котельні на Ціолковського, 36, який триває з 2018 року. Роботи з демонтажу димової труби проводила на договірних умовах підрядна організація ТОВ ВКП «КОТЛОГАЗ». Необхідно зауважити, що висота демонтованої труби діаметром 2,5 метри становила 52 метри. Невдовзі за сприятливих погодних умов тією ж підрядною організацією на котел №3 буде встановлено нову димову трубу.

Технічний директор «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО: «Підприємство готове розпочинати свій 52-й опалювальний сезон»


Технічний директор «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО: «Підприємство готове розпочинати свій 52-й опалювальний сезон»


Технічний директор «Полтаватеплоенерго» Володимир ПАСІЧКО: «Підприємство готове розпочинати свій 52-й опалювальний сезон»


— З якими труднощами при цьогорічній підготовці до зими стикнулося ваше підприємство?

— Необхідно розуміти, що передусім на роботу підприємства вплинула складна економічна та соціальна ситуація у країні, обумовлена пандемією COVID-19. Уперше в новітній історії підприємства завершувати опалювальний період довелося в умовах суворих карантинних обмежень. Аби зберегти здоров’я своїх працівників і залишитися на плаву, більша частина працівників вимушено була відправлена у відпустки за власний рахунок. З уведенням карантинних обмежень на підприємстві у квітні запроваджено триденний робочий тиждень. Також за власний рахунок були вимушено відправлені працівники підприємства, з групи ризику - пенсіонери та інваліди, а це майже кожен п’ятий працівник «Полтаватеплоенерго». Це вплинуло й на графік роботи всіх служб і ланок підприємства, й обсяги виконання робіт. І це на тлі того, що останні п'ять років підприємство і без того гостро відчуває брак кваліфікованих кадрів працездатного віку

Через недоотримання коштів за вже надані підприємством послуги впродовж карантинних заходів із серпня на підприємстві вимушені були знову запровадити чотириденний робочий тиждень. Загалом за період дії карантину оплати населенням за спожиті послуги теплопостачання скоротилися майже на третину порівняно з аналогічними періодами в минулі роки.

На сьогодні, попри всі негаразди, підготовка теплового господарства до зими майже завершена і «Полтаватеплоенерго» готове до початку свого 52- го опалювального періоду.

— Володимире Степановичу, останнім часом у ЗМІ багато йдеться про кадровий голод та брак робочих рук. А яка ситуація у вас на підприємстві: чи вистачило робочих рук для підготовки теплового господарства Полтави та чотирьох районних центрів області до зими і чи буде кому розпочинати цьогорічний опалювальний сезон?

— Так, кілька останніх років підприємство працює в стані кадрового голоду. Не вистачає фахівців вузького спрямування: електрозварників (26% вакантні), газорізальників, слюсарів-ремонтників (25% вакантні). Через неконкурентний рівень заробітної плати не вистачає й водіїв (18% вакантні). Навіть постійне інформування про наявні вакансії у друкованих ЗМІ та на інтернет-ресурсах результатів майже не дає. Звичайно, ми співпрацюємо з обласним і міським центрами зайнятості. Але враховуючи низький для нашого регіону рівень заробітної плати та специфічність робіт із заміни, прокладання теплових мереж та обслуговування котелень, дуже важко підібрати кваліфікований персонал.

Проте і досягнення також маємо. У наступному опалювальному сезоні котельні будуть забезпечені операторами. Цього року на базі навчального центру обласного центру зайнятості підприємство навчає 35 майбутніх операторів котелень. За виробничими напрямками підготовку ведуть фахівці нашого підприємства. Сподіваємось, що це значно підвищить рівень підготовки учнів і ми вчасно розпочнемо опалювальний сезон.

— Чи є проблеми або обставини, які можуть завадити підприємству вчасно почати та без ускладнень пройти цьогорічний опалювальний сезон?

— Звичайно, такі обставини є. Основною причиною фінансових негараздів підприємства залишається заборгованість населення та установ міста за вже спожиті послуги з централізованого теплопостачання та гарячого водопостачання. Так, на початок цієї календарної осені заборгованість за теплову енергію становить 259 млн грн. За таких умов план підготовки котелень, теплових пунктів і теплових мереж виконується не в повному обсязі, частина заходів, украй необхідних для сталого проходження опалювального сезону, ризикує так і залишитись нереалізованою. Крім того, зростання заборгованості споживачів призводить до заборгованості підприємства перед НАК «Нафтогаз України» за спожитий природний газ, а накопичення боргів - до штрафних санкцій із можливим подальшим відключенням об’єктів ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» від газопостачання.

Так, на початок вересня цього року заборгованість підприємства за природний газ перед НАК «Нафтогаз України» становила 163 млн грн, заборгованість за воду перед КП «Полтававодоканал» - 10 млн грн, а заборгованість за послугу з розподілу природного газу перед ПАТ «Полтавагаз» - 31 млн грн відповідно.

— Володимире Степановичу, який стан готовності теплового господарства нашого міста до цьогорічного опалювального періоду?

— Нині підготовка до наступного опалювального періоду майже завершена: виконано поточний ремонт обладнання 90 котелень та теплогенераторних, 28 ЦТП та п’яти насосних у Полтаві, Карлівці, Решетилівці, Машівці й Котельві. Проведені гідравлічні випробування 213,5км у двотрубному вимірі мереж теплопостачання, що перебувають на балансі підприємства. Виконані профілактичні роботи, що проводяться у підготовчий період на котлах, газовому й електрообладнанні, насосному парку, теплообмінниках, системах автоматизації, відіграють значну роль у стабільній і безаварійній роботі теплового господарства загалом. Окрім цього, відновлено теплову ізоляцію на понад 3км (у двотрубному вимірі) мереж та асфальтобетонне покриття 84 ділянок загальною площею майже 2 тис.кв.м.

До кінця вересня триватимуть завершальні роботи з ліквідації аварійних поривів на мережах опалення та гарячого водопостачання, що виникли як під час останніх гідравлічних випробувань, так і в процесі щоденної експлуатації. Адже, за нашими підрахунками, відсоток зношеності мереж теплопостачання коливається від 60 до 70%, й аварійні пориви виникають, на жаль, досить часто.

Традиційно на останній тиждень вересня заплановані пробні пуски тепла. Розроблено графік , який підприємство направляє до районних рад міста для співпраці і взаємодії з балансоутримувачами, а також розміщує на своєму офіційному сайті (http://te.pl.ua/) та в електронних засобах масової інформації. Як показує досвід минулих років, саме в цей тиждень відбувається остання перевірка готовності систем споживачів перед опалювальним сезоном.

Також до кінця року триватимуть і роботи із забезпечення будинкових вузлів обліку теплової енергії системами дистанційного зняття показників; впровадження систем диспетчеризації ЦТП та ін. А якщо дозволятимуть погодні умови, то до кінця року проводитимуться ще й реконструкції мереж теплопостачання.

— А чи готові до холодів об’єкти соціальної сфери міста та про який стан готовності до зими можна говорити на початок календарної осені в житловому фонді міста?

— Представники підприємства за запрошенням балансоутримувачів проводять перевірку технічного стану внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання та стану виконання регламентних робіт, передбачених Правилами підготовки до опалювального періоду.

Нині з 34 лікувально-профілактичних закладів, підключених до котелень «Полтаватеплоенерго», на предмет готовності до опалювального сезону пред’явлено 29. Із 46 загальноосвітніх навчальних закладів музичних, спортивних шкіл та шкіл-інтернатів фахівці підприємства оглянули 44. 32 із 37 дошкільних навчальних закладів уже перевірені на предмет готовності до наступного опалювального сезону. В усіх перевірених об’єктах соціальної сфери, підключених до котелень підприємства, вузли вводу теплоносія приведені до належного стану.

Що стосується житлового фонду, то майже всі житлові будинки, що обслуговуються КП «ЖЕО N°2», пред’явлено до огляду. Проте на час перевірки у жодному з них не виконаний повний комплекс робіт, передбачений Правилами. Значно менше було пред’явлено будівель для перевірки їх готовності до наступного опалювального періоду представниками ЖБК та ОСББ.

— Зазвичай у нашому місті зі зниженням температури зовнішнього повітря ще до офіційного старту опалювального періоду тепло з’являється в лікарнях, школах та дитячих садках. Чи є підстави вважати, що і цього року всі соціально важливі об’єкти нашого міста в разі необхідності отримають тепло достроково?

— Щорічно на прохання керівників медичних установ, виховних та навчальних закладів підприємство достроково подає тепло установам, підключеним до котелень підприємства. Імовірно, цей рік не стане винятком, і за наявності технічної можливості підприємство радо піде назустріч у випадку таких звернень.

— До початку цьогорічного опалювального періоду залишилося не більше місяця. Яких заходів варто вжити полтавцям, аби з початком холодів тепло не тікало з їхніх осель?

— Раціональне використання теплової енергії, відповідно економія на опаленні, залежить від самих мешканців будинку. Перш за все необхідно потурбуватися про утеплення власного дому (заміна вікон, дверей і т.д.), також треба дбайливо ставитись до будівельних конструкцій, місць загального користування будинків. Варто розуміти, що розбите на сходовій клітці скло, пошкоджені двері призведуть до зниження температури повітря в під’їзді і квартирах та стануть причиною збільшення втрат теплової енергії.

Також необхідно звернути увагу полтавців на те, що з кожним роком збільшується кількість випадків зниження якості опалення в помешканнях з причини самовільних змін власниками окремих квартир внесених у внутрішньобудинкову систему опалення (збільшення площі опалювальних приладів, завуження діаметрів стояків системи опалення при заміні їх на пластикові, влаштування опалення на добудовах, балконах, встановлення запірної арматури в місцях, де вона не передбачена проектом, та багато іншого). Такі зміни, проведені в міжопалювальний період, після початку опалювального призводять до погіршення якості опалення як у квартирі, де вони були виконані, так і в сусідніх квартирах, а в окремих випадках і будинку загалом.

Пресслужба «Полтаватеплоенерго»


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.

Друкувати

АКТУАЛЬНО

«ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» ІНФОРМУЄ: Із понеділка, 19 жовтня, абонентська служба призупиняє прийом споживачів

ШАНОВНІ СПОЖИВАЧІ !
 
У зв’язку різким погіршенням епідеміологічної ситуації, пов'язаних з пандемією коронавірусу COVID-19, та віднесенням міста Полтави до «червоної» карантинної зони, із понеділка, 19 жовтня поточного року, абонентська служба «Полтаватеплоенерго» тимчасово призупиняє прийом споживачів.

Упродовж дії у нашому місті карантинних обмежень, які передбачені для «червоної» карантинної зони, «Полтаватеплоенерго» та його абонентська служба працюватимуть... 
 


Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 


 «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО»: 22 ЖОВТНЯ У ПОЛТАВІ РОЗПОЧИНАЄТЬСЯ ОПАЛЮВАЛЬНИЙ СЕЗОН 2020-2021рр.
У зв’язку зі зниженням середньодобової температури зовнішнього повітря на території міста Полтава... 
 

Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 

КОРИСНО


Традиційне підбиття підсумків завершеного опалювального сезону відображене в «Мапі комерційного обліку». Яку інформацію побачить користувач сервісу та чим вона для нього буде корисною? Відповіді — в статті нижче. 

Уже третій рік поспіль обласне комунальне підприємство «Полтаватеплоенерго» після завершення опалювального сезону не тільки підбиває його підсумки, а й знайомить з ними споживачів через он-лайн сервіс «Мапа комерційного обліку». Уже зараз кожен, хто мешкає в багатоповерхівці, яка отримує послуги з опалення від «Полтаватеплоенерго», може побачити, скільки тепла надійшло до його будинку протягом опалювального сезону 2019-2020 рр...



Щоб завжди бути у курсі подій на підприємстві і новин від його структурних підрозділів, підписуйтесь на нас у Facebook, Instagram, Viber чи Telegram.
 

ОФІЦІЙНО